[QUOTE="niin";22486978]no näinhän ne kriisit parisuhteissa muodostuu, jompikumpi tuntee olevansa yksin oman arjen keskellä, tällä kertaa sinä olet se. Eihän tuossa auta kuin puhuminen, mutta sekin on vaikeaa kun teitä on kaksi, et vain sinä. Äläkä nyt loukkaannu, puhun omista kokemuksistani. Meillä oli lähes sama tilanne ja mies ei nähnyt tilanteessa mitään huonoa, muuta kuin että minä "jankutan aina". Hänen mielestään tilanne oli vain hassu, mutta hänhän sai huomiota! Mnähän annoin sitä enemmän kuin ennen koska toivoin niin paljon takaisin. Ja näinhän tämä menee, ihmiset kasvaa ja joskus eri suuntiin, aika useinkin, mikä ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi erota. Ei, vaan tämä vaatii nyt mieheltäsi ponnistelua ja myös sinulta. Miehen kannaltahan tilanne voi olla se että hänestä tuntuu että sinä keksit aina sanomista, kun taas sinä voit nyt tässä tilanteessa, koska et ole saanut kaipaamaasi huomiota ottaa liian raskaasti jotain miehesi tekoja/sanomisia vaikkei aina aihetta olisikaan. Ja tästä tulee oravanpyörä, joka pahenee jos toinen ei sitä pysäytä. Ja pysäyttämisen jokainen tekee omalla tavallaan, joskus ne on huonoja joskus hyviä. Minä päädyin siihen että annoin miehelle tunnin aikaa miettiä asioita, ja jos ei ollut valmis puhumaan niin lähtisin pariksi yöksi ystäväni luo lapsemme kanssa. Ikinä ei olla tähän pisteeseen menty ja joku sanoo varmasti että ei noin. Mutta meillä se toimi. Mies suostui kuuntelemaan, ja kyllä, nyt hän yrittää, tulee meillä riitoja mutta hän yrittää. Ja se riittää.[/QUOTE]
Pyrin juurikin tuohon katkaisuun. Mutta yksin se on kovin, kovin vaivalloista. Jotenkin tuolle omalle putkiaivolle on kovin hankala sisäistää tätä mun ajatustapaa ja arvostuksen kaipuuta. Tai on vaikeaa muuttaa omia tapojaan. Ja kun sitten itse olen herkillä ja loukkaannun helposti/alan itkeä, hyvätkin keskustelunalut tyssäävät nopeaan. Hyvänä esimerkkinä tämänviikoinen iltajutustelun alku. Mä aloin purkaa tuntojanai itku kurkussa, mutta toinen keskittyi enempi tv-dokkariin ja kaiveli muniaan. Ehkä mun ajoitus oli kehno sit vaan. Pitäs sopia joku aika ja paikka. Mutta nää jutut pitää enemmän puhua silloin, kun siltä tuntuu, ei kellon mukaan. Ja tämä on jälleen kerran vaan mun mielipide.