Toinen tulossa :)!

Onko täällä muita taaperon äitejä jotka oottavat toista? Eilen tehtiin plussa-testi eli vasta ajatukseen totutellaan ja alussa ollaan. Ikäeroa tulee n.2v1kk. Millaisia kokemuksia tällaisesta ikäerosta?
 
Onnea plussasta!
:wave: täällä myös taaperon äiti ,joka vauvelia odottaa. Meille tulee ikäeroksi n. 1v11kk. Ikäeroa olen itse ainakin pohtinut niin ,että voi olla ihan hyvä. Jos nyt tulisi toinen ,kun taaperomme 1v5kk niin voisi olla hankalaa. Nyt menossa pahin ja päättömin kiipeilykausi. Koko ajan saa perässä mennä ,kun toinen kokeilee rajojaan ja harjoittaa tasapainotaitojaan. Kiellot eivät tehoa kuin hetken ja taas mennään samaan paikkaan uudelleen. Uskon ,että 2v on tässä suhteessa jo "fiksumpi". Nyt kylläkin taaperomme rakastaa hoitaa nukkejaa ja ihailee suunnattomasti vauvoja. Toivottavasti tämä säilyy vauvan syntymään asti.
-Poni rv 12+1
 
hei!

itellä nyt esikoinen 1v10kk ja tän kuun lopussa toisen laskettu aika..edelleen tulee mietittyä miten tuon arjen saa sujumaan kun vauva syntyy kun esikoinen tottunut saamaan kaiken huomion ja heräileekö yöllä kun vauva herää, miten ite jaksaa jne.mutta pidemmän päälle on varmasti hyvä kun ikäero on pieni, leikkivät sitten yhdessä. kovasti esikoinen vauvaa nyt mukana odottaa, huolehtii paikan pöydässä vauvalle jo nyt ja taputtelee mahaa joten eiköhön se siitä, jänskättää kyllä.ja kun tuo synnytys on jo niin lähellä nii mietityttää mitä se tuumaa kun tulee sitten vauvan kanssa kotiin. PALJON ONNEA MOLEMMILLE ODOTUKSEEN!!
 
vaihtelevasti jaksaa..oon ollu 24 viikolta asti sairaslomalla supisteluiden vuoksi mutta silti jollain lailla pystyny ton esikoisen ulkoiluineen hoitaan kotona.äiti nyt loppuvaihees on ollu paljon apuna kun mun maha todellaki on iso ja painaa joka paikkaan ja kylkiä särkee jne.ei saa valittaamutta totta se on. helppoa aina ei ole kun nukkuminen on myös huonoa mutta sitte taas toinen päivä on parempi.
tietää kuitenki miten onneliinen saa olla kun on lapsi ja toinenki kohta.mies tietysti on aika tiukilla, joutunu siivouksetki pääsäntöisesti pitkän aikaa hoitaa.mutta aikansa kutakin. paljon onnea myös sinulle meppii!ja mukavaa odotusta..täytyy käydä sit kertomassa miten menee
 
Meille tulee kesällä vauva, jolloin esikoinen on vajaa 1v8kk. Lähipiirissä on perheitä, joiden lapsilla on lähelle sama ikäero, ja hyvinhän he ovat pärjänneet. :)
Mies onneksi pitää isyysloman ja kesäloman, joten ainakin pari ekaa kuukautta mies on kotona, joten saa esikoinenkin varmasti tarvitsemaansa huomiota.
 
Täällä yksi raskaana oleva. La on kesäkuun alussa, ikäeroksi tulee 2v5kk. Luulen, että pärjätään kyllä.Isi pitää lomia alkuun, et saadaan arki rullamaan. En ole liikaa murehtinut pärjäämistä, sitten sen näkee, kun omalle kohdalle tulee.

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Mamma rv 23
 
Täälläkin äiti, joka loppumetreillä odotuksessa, la. maaliskuun alkupuolella. Ikäeroa taaperon kanssa tulee n. 1 v 7kk. Hyvin olen jaksellut tähän asti, paremmin kuin esikkoa odottaessa, vaikka tietysti välillä on raskasta, supistelee ja nukkumisen kanssa on nykyään niin ja näin, kun närästää, levottomat jalat kiusaa, vaikea löytää hyvää nukkumisasentoa jne...

Itseänikin lähinnä pohdituttaa, miten esikoinen suhtautuu kun vauva syntyy, tähän asti on tottunut saamaan kaiken huomioni. Onneksi tykkää touhuta paljon myös isänsä kanssa ja isä meillä pääsääntöisesti hoitaa jo nyt iltanukutuksen. Esikoinen myös halailee ja suukottelee vatsaani ja puhuu paljon vauvasta, leikkii omalla nukellaan ja tykkää hoivata lelujaan, joten eiköhän se vauva-aikakin hyvin suju, kun muistaa ottaa esikoisen alusta asti vauvanhoitoon mukaan. Isä pitää isyysvapaan sitten vauvan synnyttyä, myös äitini pääsee ajoittain apuun tarvittaessa, vaikka onkin työelämässä vielä.

Monella tutulla myös taaperon ja vauvan välillä samat ikäerot (1v7-8kk) ja hyvin ovat pärjäilleet, ei mustasukkaisuutta tms...

Mukavaa odotusta kaikille mammoille! :flower:
 
Täällä myös yksi odottava taaperon äiti :wave: Mahavauvan la 16.6.08 ja ikäeroksi tulee 2v4kk. Toivon/luulen kaiken sujuvan pääsääntöisesti suht. hyvin, esikoinen on aika rauhallinen ja tasainen luonne joka tykkää vauvoista yli kaiken =) Iskällä on pitkä loma vauvan synnyttyä, kesälomat isyysloman lisäksi ja luulen että arki lähtee kivasti rullaamaan...

Hyvää odotusaikaa kaikille!

Kylkiluu rv 21+4
 
Täällä kanssa yksi, kesällä tulossa vauva ja ikäeroa tulee 2v8kk. Kun on tuosta uhmasta jo kokemuksia, niin rukoilen itselleni pitkää pinnaa ensi syksyksi... Muut asiat ei sillä lailla huolestutakaan. Esikoinen on kovasti isänsä perään, eli ainakin isyys- ja kesälomien ajan menee varmaan suht ok. Isovanhemmista ei oo hirveästi hoitoapua, kun asuvat kaukana ja ainoa todellinen apu eli muori menee töihin taas kun koulut alkaa. Mutta en yhtään epäile etteikö hengissä selvittäisi. =)
 
Ja täälläkin yksi tuleva taaperon ja vauvan äippä ilmottautuu :attn: Meillä esikoinen nyt vajaa 1v 5kk ja raskausviikkoja 34+3 Eli ikäeroksi tullee n. 1½vuotta. Esikoinen kyllä syntyi reipas 3viikkoa etuajassa, ihan itsestään lähti syntymään, joten katotaan pysyykö tämä laskettuun aikaan asti :)

Mua kyllä kans välillä vähän mietietyttää, miten sitä arki lähtee sujumaan, mutten kauheesti jaksa stressata. Se menee niinkuin se menee, parhaalla mahdollisella tavalla varmasti yritän ja mies on apuna myös. Pitää kesällä yhteensä 7viikkoa lomaa, ainakin näin on tarkoitus ja talviloman kun vauva syntyy. Jos joudun sektioon, pitää suunnitelmat tehdä uusiksi, koska alku on fyysisesti mahdotonta. Luulisin, ettei alle 2v osaa kauheen mustis olla, joskin pieni epäilys silti asiasta mulla on ;) Esikoinen on erittäin temperamenttinen ja tykkää olla sylissä. Mutta arki opettaa meitä kaikkia! Tsemppiä ja onnea kaikille!
 
Täällä myös yksi. Meillä ikäeroa tulee 1v5kk, nyt rv 27+4 (la 1.7.08).
Vähän kyllä jännittää että miten tulee pärjäämään, mutta eiköhän se sitten siitä lähde sujumaan. Mies pitää heti isyysloman ja äidilläni alkaa heti sen jälkeen kuukauden kesäloma että kyllä niitä apureita onneksi löytyy =)
 

Meille tulee ikäeroksi 1v8kk. La 31.07.08
Luulen että ensimmäinen vuosi voi olla kotusta, kyllä se siittä sitten. Uskon että meidän perhe selviää hyvin. esikon serkuilla on ikäeroa 1v9kk hyvin he ovat pärjänneet, nykyään niin paljon seuraa toisilleen. Eka vuosi oli ollut aika haipakka.

Onnea kaikille!
Taapero 1v4kk rv23+3
 
Heissan ja onnittelut kanssasiskoille ;)

Olen rv 16 ja esikoinen taytti juuri vuoden joten ikaeroa tulee aika tarkoin 1,5 vuotta. Ihmiset ovat kauhistelleet ja voivotelleet ja varoittaneet etta sulla tulee olemaan kadet taynna ja onhan se osittain totta. Lahden kuitenkin silla kannalla etta ok, toita tulee olemaan mutta on se niin palkitsevaa kun molemmat ovat pienia ja aikanaan heista tulee toistensa seuralaisia parmmin kun lapset keilla on ikaeroa esim. 4-5 vuotta.
Esikoinen oli niin ihana (on edelleen) koko ekan vuoden joten jos toisesta tulee samanlainen, menee ensi vuosikin kun tanssien. Raskaus on ihan samalla mallilla kun esikoisella eli toivottavasti merkit pitaa paikkansa ja sielta putkahtaa toinen pikku enkeli ;-)

Onko teilla samanlainen raskaus kun ensimmaisella vai heittaako toiselle laidalle?
 
meillä vauva nyt 3kk ja esikoinen 1v7kk, siis ikäeroa on 1v4kk ja vaikka tekemistä on riittänyt niin olen olut onnellinen tähän ratkaisuun! esikoinen on hyvin ottanut vauvan vastaan, alkuun osoitti mieltään kun imetin vauvaa, mutta on nyt siihenkin tottunut. tykkää paijata pikkusisarusta, mutta toisinaan kyllä haluiaisi huomion kokonaan itselleen ja silloin keksitään vaik mitä äidin pään menoksi |O :saint: jakamista opetellaan siis heti alusta alkaen.
työntäyteistä on nää ekat kuukaudet ollu, mut mainitsen nyt vielä että koiramme sai pennut samoihin aikoihin kuin vauva syntyi ja kyllä nekin ehdin kasvattamaan tässä samalla, että ei tämä nyt niin mahdotonta ole, että lapset on pienellä ikäerolla ;)
nautitaan lapsistamme :heart: :heart:
 
meillä on lapsilla 1v11kk ikäeroa ja arki on sujunut alusta asti hyvin . nyt tyttö on 3v 4kk ja poika 1v3kk. Meillä on myös esikoinen joka on 7vuotta..täytyy sanoa että olen päässyt paljon helpommalla pienen ikäeron kanssa kun taas 4 vuoden ikäeron kanssa. Esikko ja tyttö ovat siitä asti tapelleet kun ovat keskenään olleet toisten seurassa...nytkin ne tuolla tappelevat ja hakkaavat toisiaan |O esikon ollessa koulussa tyttö ja kuopus leikkivät nätisti yhdessä. tyttö on alusta asti ollut kova hoitamaan kuopusta. :heart:
 
Meille syntyy vauva kesäkuun alussa. Ikäeroa tulee aikas tas se 2v ja 1kk:) Vaikee sanoo, miten hommat tulee sujumaan, mutta uskon, että eiköhän sitä pärjää;)
Esikoisella on tosin päällä todella kiitettävä uhmaikä.. saa nähdä hankaloittaako se elämää vielä tästä enempää.. Mut itse olen monelta äidiltä kuullut, että yleensä tytöt osallistuvat innolla vauvan hoitoon jne. JOspa menis näin :heart:
 
AAM
:wave: liittynyt hiljan kakkosen odottajien joukkoon... oiskohan kuule ihan alkuviikot meneillään :D LA vasta joulukuussa joten hissukseen olla tässä hetkonen..
Tuo jäppisemme on silloi sitte 1v ja 9 kk et katsellaan kuinka suhtautuu.. :/
 
Esikolla ja toisella lapsella ikäeroa 1v11kk ja kolmas syntyy nyt elokuussa niin, että toiselle ja vauvalle tulee ikäeroa 1v8kk, esikko on vauvan syntyessä 3v7kk. Maalaisjärjellä ja rautaisilla hermoilla meinaan sinnitellä, isovanhemmat ovat 350km päässä. Hyvin meni esikoisen ja kuopuksen kanssa, vaikka alkuun esikoinen olikin ihan järjettömän mustasukkainen. Yhä välillä sisaruskateutta on, mutta sehän kuuluu asiaan! Nykyään pojat ovat kuin paita ja peppu, touhuavat kovin keskenään. Ja tämä kolmaskin on poika, joten en usko ihmeitä koittavan vauvan syntyessäkään.
 
Meille tulossa kesäkuun puolivälissä 2. Ikäeroa ihanan uhmkkaaseen esikoiseen tulee 2v1kk. Raskausaika on sujunut sivussa. Painoa on tullut puolet vähemmän kuin 1. mutta väsymys on erilaista. Esikoinen on reipas miehenalku, päiväkuiva, syö reippaasti itse ja nukkuu mahtavasti, puhuu pitkiä lauseita ja ymmärtää uhkailua, lahjontaa ja muuta äidin elämää helpottavaa sanamanipulointia :LOL: Ainoa murhe on mies tässä kuviossa kun en osaa yhtään odottaa hänen osallistumistaan vauvan synnyttyä. Mies ollut masentunut, toinen nainenkin kuvioissa ja nyt ollaan asumuserossa, mutta käydään terapiassa ja siis minä asun meidän yhteisessä kodissa. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaa, enpä olisi tätä osannut kuvitella kun yhdesä pos. testiä ihasteltiin syksyllä... :'(
 
emmi77, uskon sua..meillä tulossa vähän sama homma, elikkä nyt on esikoinen 5v ja pienempi 1v ja tuntuu vaikeeeeelta!!!! ja kolmonen tulossa kesäk.alussa,jolloin keskimmäisen ja pienimmän ikäeroks tulee 1v3kk ja uskon sen olevan aika hyvä!!!! KOSKA nyt meillä on isommalle tullut järjetön mustasukkaisuus,tosi rasittava!!!! vaikka SAA HUOMIOTA ja kahdenkeskistäkin aikaa ym ym!!!!!!!! taasen en haluaisi vauvaa 2-3v ikäerolla kun yleensä tällöin juuri uhmaikä isommalla..... yli 4v ero on siinä mieles ok,että isompi jo ymmärtää paljon eikä varmaan mee mitään lyömään ym vauvaa ja on "apuna", reilu 1v ikäero sit taas siinä mieles et ei ehkä osata olla viä niin mustasukkasia,ei ole viä uhmaa ja tulee leikkikaaverit toisilleen!!!!
 

Yhteistyössä