toinen synnytys, kertokaahan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivut pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivut pois

Vieras
ensimmäinen synnytykseni kesti 15h ja kipeät supistukset ennen synnytystä useamman päivän, sitten kun kipu tuli sietämättömäksi ja supisteli säännöllisesti pitempään lähin sairaalaan. Toinen synnytyshän yleensä etenee nopeammin, ja vaikka nyt ei oikeen ole ollut supisteluita oli kohdunsuu auennut reilu sormelleen, pehmentynyt ja pää laskeutunut ihan tuohon alas. Tahtoisin kuitenkin saada jonkun näköistä puudutusta synnytyksessä, joten ootteko kuinka nopeesi lähteny säännöllisten supistelujen tullessa sairaalaan toisen synnytyksen kohdalla, ja kuinka kauan synnytyksenne on kestänyt, että osaisin mennä tarpeeks ajoissa?

mä olen ehkä väärä vastaamaan kysymykseesi kun mulla esikoinen käynnistettiin ja synnytys kesti reilu 5 tuntia.. toka muksu tuli sitten alle neljän tunnin.. vedet meni ja lähettiin sairaalaan ja kokoajan supisutkset koveni.. kätilökään ei meinannu pysyä ajantasalla kun aukesinkin tosi nopeasti.. sairaalassa ehdin olla pari tuntia..

ku se vaan on niiin yksilöllinen juttu. itellä ekan synnytys kesti 20h ja toinen oliki sit 3h. ekasta supistuksesta alko heti säännöllisinä muutama 5min. välein ja sit heti 2-3min. sairaalassa oltiin n.tunti supistusten alkamisen jälkeen ja eihän siinä enää kerenny muuta saaja ku ammetta hetken ja kiireellä sänkyyn ja ilokaasua.
niin eli se vaan voi avautua niin nopsasti että sama kuin äkkiä lähtee.. TAI sitten ei. sitä kun ei valitettavasti yhtää tiiä :/

eli nopeita on ollut synnytykset :) olin todella kipeä ekassa synnytyksessä ennenku sain puudutuksen, etten edes uskalla ajatella että joutuisin synnyttää ilman.

Mulla eka kesti n.24h, toka n.20 ja pari seuraavaa pyysin itse "nopeutettuna" versiona tipan kera ja ei kestäny kuin 8h kolmas ja neljäs n.5h.
Jos vielä viidettä pukkaa, toivon ihan luomusynnytystä, jos vaan mahdollista vauvan voinnin puolesta.

Noh eka kesti 13 h ja sain epiduraalin. Tokasta lähdin sairaalaan, kun lapsivesi meni, sitten vasta alkoi supistelut ja synnytys etenikin rivakkaan. Kesti 2h, onneksi ehdin saada spinaalin.

jännittää hulluna toi toka synnytys ku ekassa synnytyksessä joku harjottelija tuli pistään epiduraalin ja YRITTI pistää sitä tunnin mun selkään. piikin jälkiä oli selkä täynnä ja mustelmilla. Ja vielä sit jäi lapsi harteista kii ku pää oli ehtiny maailmaan, siinä sitä sitte leikeltiin ja revittiin. Toivottavasti toinen tulis helpommin. tässä supistuksissa istutaan muttei vielä niin kipeitä ja säännöllisiä oo et tarttis synnyttää lähtä. huomenna laskettu aika.

Ensimmäisen kestoksi laitettiin 9h vaikka 5päivää ennen synnytystä alkoi todella kipeet supparit.
Toista lähdin synnyttämään aamuruuhkassa bussilla ja junalla ja otin kahvinkin vielä kaupungista :laugh:
Supistukset alkoi aamulla 05, käytin koiran ulkona, join kahvia ja istuin koneella. Junalle lähdin kasilta ja kättärillä olin ysiltä. Siellä olin jo 6cm auki :whistle: Luulenpa, että se mun kävely ja liikkeellä olo laittoi vauhtia, jouduin pysähtelemään ja haukkomaan henkeä monesti matkan aikana kun supisti niin maan pirusti. Kerkesin saada epiduraalin.

Mulla kesti eka synnytys 36 h, joista ekat 24 h kotona epäsäännöllisiä supistuksia. Toinen synnytys kesti 15 h yhteensä ja kotona olin 12 h. Lähdin kun supistukset tuli jo 2 min välein(matkaa sairaalaan 10 min) ja hyvin ehdittiin. Sain epiduraalin melkein heti ja kohdunsuu aukesi tunnissa. Ihan rauhallisesti meni ja kipulääke ehti hyvin vaikuttaa, vaikka oltiinkin siis vain 3 h sairaalassa kunnes vauva jo sylissä.

Niin yksilöllistä, mutta mulla molemmat on käynnistyttyään olleet nopeita synnytyksiä. Mutta eka jouduttiin käynnistää ja tokastakin oli jo aika annettu, mutta lähtö tuli päivää ennen.
Itse synnytykset olleet "helppoja". Eka meni spinaalin avulla ja toinen kohdunkaulan puudutuksen kanssa. Eka kesti 6 h ja toka 4 h.

Ekasta säännöllisten supistusten alettua syntyi 21h myöhemmin, koska alussa tilanne ei edennyt oikein ollenkaan. Sairaalassa olin 6-7h ennen synnytystä ja sain epiduraalin ja sitten tipan nopeuttamaan synnytystä. Toinen syntyi 11h ensimmäisten supistelujen jälkeen. 5-6h supistusten tai ennemminkin poltteluiden alettua olin sairaalassa tunnin verran käyrillä, mutta taaskaan tilanne ei edennyt oikein mihinkään ja pääsin kotiin. 5h myöhemmin ehdittiin juuri ja juuri ambulanssilla sairaalaan kun kakkonen syntyi luomuna ja matkaa sairaalaan 500metriä, mutta en olisi selvinnyt muuten.

Vuokraa tai osta TENS laite, sen voit asettaa jo kotona selkaan ja tehoa pystyy lisaamaan supistusten voimistuessa, joten ei tarvitse menna kivun takia turhan aikaisin sairaalaan. Kaikilla ei vaalitettavasti toimi yhtahyvin kuin minulla, mutta kannattaa kokeilla! Varsinkin jos supistukset tuntuu selan puolella auttaa hyvin!

voi myös mennä niin että toka synnytys pidempi, mulla oli eka alle neljän tunnin ekasta supparista vauvan ulos tuloon ja tokassa alko supparit jo n.24 tuntia ennenko vauva synty... ja ihan erilailla eteni muutenki

Yhteistyössä