Toimitus kysyy: Tuliko jouluna iso riita?

Kerään juttua varten kommentteja jouluriitelystä. Onko teillä joskus tilanne kärjistynyt? Millä tavalla?
Mitä olette tehneet riitojen ehkäsemiseksi?
Voit vastata tähän ketjuun tai suoraan meilillä minulle mervi.alatalo(a)otavamedia.fi
Kiitos vastauksestasi
 
"eee"
Ei oo riidelty, ennemminkin pidetty mykkäkoulua :whistle: Isäni ja pikkuveljeni (jo aikuinen) innostuivat pari joulua sitten ottamaan konjakkia kilpaa ja sammuivat kumpikin kymmeneltä illalla. Joulupäivä meni aika hyytävissä tunnelmissa, olin heille sen verran kiukkuinen.
 
Urpå
[QUOTE="eee";29193426]Ei oo riidelty, ennemminkin pidetty mykkäkoulua :whistle: Isäni ja pikkuveljeni (jo aikuinen) innostuivat pari joulua sitten ottamaan konjakkia kilpaa ja sammuivat kumpikin kymmeneltä illalla. Joulupäivä meni aika hyytävissä tunnelmissa, olin heille sen verran kiukkuinen.[/QUOTE]
Miksi ihmeessä olit kiukkuinen? Ovatko isäsi ja pikkuveljesi sinulle jotenkin tilivelvollisia? Aiheuttivatko häiriötä?
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
hermokimppu
Muistan erityisesti sen yhden joulun kun äidin silloinen miesystävä oli tulossa meille joulupukiksi
(teki joulusin näitä hommia) ja äitini oli meillä jo.
Äiti kaivoi ruuan jälkeen pullon käsilaukustaan ja alkoi juomaan silloisen mieheni eli vävynsä kanssa.
Minä en pitänyt tilanteesta yhtään sillä joulu piti olla lapselle (3v) ilon juhla.
Kun äidin silloinen miesystävä sitten saapui pitkän odottelun jälkeen meille ja näki tilenteen,
hän huusi ja raivosi kuinka minä olen mennyt juottamaan oman äitini humalaan tahallani ja kuinka minä aina pilaan kaiken
(ei koko seurusteluaikana kun äitini kanssa oli, voinut oikein sietää minua ja aina syy oli minussa)
ja heitti joulupukin tamineet pienen lapseni nähden eteiseen ja repi äitini mukaansa ovet paukkuen ja minua syyttäen tilanteesta.
Sen jälkeen on ollut turha selitellä satuja lapselle että joulupukki olisi olemassa.

Oli ensimmäinen ja viimeinen joulu kun oman äitini ja perheeni kanssa yhdessä vietimme joulua.

Tapeeksi paha oli jo tuo että kaivetaan pullo kirkasta esiin ja vedetään perseet olalle ja sitten vielä tuon äidin silloisen miesystävän käytös.
 
joulumieli kaukana
Yksi joulu on mennyt aika ikävissä merkeissä. Oltiin appivanhempieni kotona, ja meillä oli silloin parivuotias uhmaikäinen. Miehen isä ei lapsen kiukuttelua (joka ei mielestäni ollut edes kovin pahaa) suvainnut, ja kieltäytyi olemasta samassa huoneessa. Eli jouluateriakin sitten syötiin kuka missäkin. Riitaan ilta päättyi, lähdimme ajamaan kotiin keskellä yötä.
 
ekana jouluna
Vietimme joulua ensimmäistä kertaa avioparina, ja meille tuli riitaa siitä, onko mieheni minulle ostama lahja vietävä anoppilaan. Vietimme joulua siellä ja mielestäni oman rakkaan antama henkilökohtainen lahja ei mitenkään kuulunut anopille ja apelle. Tuona jouluna otetussa kuvassa erityisesti mieheni on niin vihaisen näköinen, että ihan pelottaa jälkikäteenkin :D

Sen jälkeen mitään isoja, jouluisia riitoja ei ole tullu kahteenkymmeneenkahteen vuoteen.
 
väkivaltaisen isän tytär
Lapsuudestani muistan varsinkin yhden joulun erittäin hyvin. Meillä joulut olivat aina hyvin kosteita, kuten muutkin juhlapyhät. Isäni oli silloin hyvin väkivaltainen, ja kävi taas äitiini käsiksi. Ilta päättyi poliisien väliintuloon jotka veivät hänet pois rauhoittumaan. Riita jatkui kuitenkin vielä myöhemmin yöllä, kun isä löysi takaisin kotiin.
Teen kaikkeni, ettei omille lapsilleni jäisi samankaltaisia raskaita muistoja, joita itse kannan mukanani.
 
kerran on tullut, meillä oli silloin 4 lasta pienenä. ukko oli tottunut siihen, että äiti passaa kaiken jouluna. olisin kyllä keittänyt päiväkahvit, mutta mies sanoi, ettei jaksa juoda, että keittää sitten itse kun jaksaa. no mä annoin lapsille päiväpalaa, ja söin siinä itsekin, siitä ukko sitten veti herneet. kun hänen äiti ei kuulema koskaan oo tehnyt noi. no mä lähdin lasten kanssa mummolaan. mies sitten aikansa mietittyään tuli hakemaan meitä kotiin
 
maumaumou
Minulla on tullut jouluna riitaa kahdessakin eri parisuhteessa. Toisessa parisuhteessa tuli riita lapseni isän kanssa siitä, missä vietämme joulua. Lapsemme oli syntynyt ja olimme ostaneet oman kodin: Olin halunnut laittaa ihka ensimmäistä kertaa oma joulun omaan kotiin. Lapseni isä (ex nykyään) vastasi todella tylysti ettet ikinä koskaan tekisi yhtä hyviä jouluruokia kuin äiti, joten menemme äidin luokse. Asian olisi voinut ilmaista kauniimminkin ja muutenkin..mistä hän tietää kun ei ole koskaan kokeillut?

Toisessa parisuhteessani halusin mennä joulukirkkoon ja mies lähti mukaan, vaikkei kirkkoihmisiä olekaan..lähellekään (En itsekään tosin käy kuin pari kertaa vuodessa), mutta jouluyönkirkko on tullut tavaksi. Olin mielissäni kun mies lähti kirkkoon ja jouluyönmessun jälkeen seurakunta tarjoaa glögiä ja piparia. Se on oleellinen osa kirkkoa, kun ihmiset hyväntuulisina ja ystävällisinä tapaavat toisiaan ja juttelevat hetkisen ennen kotiin lähtöä. Mieheni ilmoitti ettei hän todellakaan tule tapaamaan ketään tuttujani ja paineli autoon. Loukkaannuin. Tuntui pahalta sillä, olisin tietysti halunnut esitellä mieheni, enkä aina olla yksin liikkeellä tai sitten vielä selitellä että mies pakeni jo autoon. Siitähän sitten riita kehkeytyi kun olin asiasta surullinen. Mies räjähti autossa ja sanoi ettei minulle riitä mikään ja haluaa eron. Siinä oli joulu pilalla.

On minulla yksi kamalampikin joulu takana. Mieheni petti minua jouluyönä. Olimme riidelleet paria päivää ennen aattoa ja mies sitten halusi viettää joulun erikseen, minä omien vanhempieni ja hän omiensa kanssa (meillä ei ollut yhteisiä lapsia). Soitin miehelle illalla hyvää joulua, ja kuulin että hän on kapakassa. Seuraavina joulupäivinä kotiin tullessä hän oli kovin hiljainen ja makoili masentuneena. Kolme päivää hän piti sitä sisällään ja sitten kertoi että on pettänyt minua toisen naisen kanssa..mennyt baarin jälkeen naisen luo ja sänkyyn. Se on yksi röyhkeimmistä asioista mitä voi tapahtua. Pettää toista, jouluyönä!
 

Yhteistyössä