Toiminko ihan päin pyllyä? Lapsi hukannut avaimensa, en avannut hälle aamulla ovea

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras ap"
[QUOTE="vieras";23699494]ilmeisesti matkaa oli enemmän kuin "kiven heiton verran" koska ei suostu vastaamaan tähän kysymykseen...

ja mun mielestä toi on jotenkin väärin et kun äiti on kotona muttei voi avata ovee. minkä viestin se sitten antaa lapselle? tottakai tuonikäinen lapsi tajuaa ettei äiti ole aina sitä ovea avaamassa, mutta jos tietää et äiti on kotona eikä voi avata ovea... mä kyl katkeroituisin äitille tollasesta. mut mä nyt toki olinki varmaan sellainen kieroon kasvanu teini...[/QUOTE]

Tämä varmaan olikin se pointtini, että miksi avauksen ylipäätään tein...

Mietin, että katketoituuko...:\ Mutta toistan itseäni, kerta ei ole ensimmäinen, ei edes viidestoista. Tätä tapahtuu viikoittain. Milloin liikuntavaatteet mädäntyy koulussa loman yli, milloin avaimet unohtuu, milloin puhelin, milloin reppu, milloin mikäkin...

Kun isänsä kanssa sanomme asiasta, nakkelee niskojaan, häntä ei kuulemma kiinnosta jnejnejne...
 
voi helvetti
meillä ei 17v vielä muista ottaa kaikkia tavaroita mukaansa niin miten sit 12v. kohtuutonta toimintaa ja ihan älyvapaata. Sut pitäisi jättää lukkojen taakse talvipakkasella kalsarit jalassa niin tietäisit miltä se tuntuu ku toinen on vittumainen, sillä sitähän sinä olit juuri ja omalle lapsellesi.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras ap";23699556]Tämä varmaan olikin se pointtini, että miksi avauksen ylipäätään tein...

Mietin, että katketoituuko...:\ Mutta toistan itseäni, kerta ei ole ensimmäinen, ei edes viidestoista. Tätä tapahtuu viikoittain. Milloin liikuntavaatteet mädäntyy koulussa loman yli, milloin avaimet unohtuu, milloin puhelin, milloin reppu, milloin mikäkin...

Kun isänsä kanssa sanomme asiasta, nakkelee niskojaan, häntä ei kuulemma kiinnosta jnejnejne...[/QUOTE]

Jos lapsi viikottain hukkaa tavaroitaan, niin eikö olisi hyvä alkaa tutkituttamaan lasta? Että mikä tekee lapsesta niin huolimattoman. Monestihan taustalla saattaa olla jonkin sorttista keskittymishäiriötä ja se taas aiheuttaa lapselle ongelmia myös koulunkäynnissä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras ap";23699556]Tämä varmaan olikin se pointtini, että miksi avauksen ylipäätään tein...

Mietin, että katketoituuko...:\ Mutta toistan itseäni, kerta ei ole ensimmäinen, ei edes viidestoista. Tätä tapahtuu viikoittain. Milloin liikuntavaatteet mädäntyy koulussa loman yli, milloin avaimet unohtuu, milloin puhelin, milloin reppu, milloin mikäkin...

Kun isänsä kanssa sanomme asiasta, nakkelee niskojaan, häntä ei kuulemma kiinnosta jnejnejne...[/QUOTE]

mä olin ensin ihan varma et kysees on poika, mut tän jälkeen alan kallistua siihen et se onki tyttö... ja uskoisin et tytöt katkeroituu helpommin... pojat on enemmän sellaisia tässä ja nyt tyyppejä ku tytöt taas muistaa pitkään asioita... luonnekysymyksiä tietysti mut näin suurimmaksi osaksi...
 
meillä ei 17v vielä muista ottaa kaikkia tavaroita mukaansa niin miten sit 12v. kohtuutonta toimintaa ja ihan älyvapaata. Sut pitäisi jättää lukkojen taakse talvipakkasella kalsarit jalassa niin tietäisit miltä se tuntuu ku toinen on vittumainen, sillä sitähän sinä olit juuri ja omalle lapsellesi.
Ehkä talvipakkanen olis erihomma kuitenkin? Nyt ei pakkasta näytä ulkonakaan olevan, joten hyvin lapsi voi kävellä kouluun sen pienen matkan mitä sinne koululle on. Eikä kyse ole ollut siitä, että äiti haluisi ilkeillä lapselleen, pällistellä vaan oven takana ja nauraa paskasesti kun toinen unohti avaimen vaan KASVATUKSESTA JA OPETTAMISESTA. Sitä ei nähtävästi teillä harjoiteta.
 
"vieras ap"
[QUOTE="Horuksen silmä";23699534]Niin, ap ei todellakaan sanonut mitä ovea ei suostunut avaamaan. Jokainen on tässä joutunut tekemään omia johtopäätöksiään.
Mutta että sinä päästit sen teinimamman sisältäsi valloilleen *huokaus*[/QUOTE]

"Toiminko ihan päin pyllyä? Lapsi hukannut avaimensa, en avannut hälle aamulla ovea
että olisi saanut fillarinsa"

Suora lainaus aloituksesta.

Missä teillä pyöriä säilytetään...En todella tiedä. Meillä niitä ei säilytetä kotona, sisällä. Vaan varastossa.

Mutta jos nyt kuitenkin vielä kerron selvemmin kaikille niille, joille ei avautunut.

Lapsi heräsi aamulla. Hän puki päälleen ja söi aamiaisen. Pelasi koko ajan, kun huomautin kouluunlähdön olevan käsillä, tuli sama virsi joojoo, pian. Kello kävi ja sanoin uudelleen, että pian pitäisi jo lähteä, muuten ei ehdi. Ei ottanut kuuleviin korviinsa.

10 minuuttia ennen koulun alkua alkoi paiskomaan tavaroita lattialle ja räyhäämään, että missä hänen avaimensa on ja nyt hän kyllä myöhästyy ja anna minulle omat avaimesi jne...Tavaroiden paiskominen löi viimeisen niitin, ajattelin, etten varmaan anna.
Riehumista olisin palkinnut vielä avaamalla ovet kun lapsi on itse hukannut avaimensa ja herää niitä etsimään 10 minuuttia ennen koulun alkua.

Meni ulos varastoon, mutta huomatessaan oven olevan kiinni, käski minua taas avaamaan oven. Kerroin, että voi mennä kävellen ja muistella sitten koulumatkalla, missä ne avaimet on viimeksi nähnyt...Lähti myrskynmerkkinä kouluun.
Ei varmasti mikään kiva alku koulupäivälle, minuakin harmittaa, mutta olen niinkuin jo sanottua ihan v¤tun kyllästynyt, että seuraavaksi yläasteikäiselle lapselle saa KOKO ajan olla katsomassa perään ja muistuttamassa, koko ajan...:(
 
häh
[QUOTE="vieras ap";23699301]En minä lasta estänyt sisälle tulemasta. Kieltäydyin avaamasta varaston ovea, että olisi saanut fillarinsa.
Nipussa ovat kaikki avaimet, niin pyörän kuin kodinkin. Lapsi ei olisi jokatapauksessa saanut mennä pyörällä kouluun, koska ei olisi saanut pyöräänsä koulun pihassa lukkoon.[/QUOTE]

Niin siis tilanne oli sellainen, että avaimet oli hukassa, ei siis unohdettu sisälle kotiin? NO SITTEN MINÄ YMMÄRRÄN TILANTEEN! Olisit heti sanonut! Ja jos ei pyörää koulunkaan pihassa saa lukkoon niin sittenhän sillä ei voi mennä, ihan ymmärrettävää! MUTTA mihinkä se lapsi on ne avaimet hukannu?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras ap";23699646]"Toiminko ihan päin pyllyä? Lapsi hukannut avaimensa, en avannut hälle aamulla ovea
että olisi saanut fillarinsa"

Suora lainaus aloituksesta.

Missä teillä pyöriä säilytetään...En todella tiedä. Meillä niitä ei säilytetä kotona, sisällä. Vaan varastossa.

Mutta jos nyt kuitenkin vielä kerron selvemmin kaikille niille, joille ei avautunut.

Lapsi heräsi aamulla. Hän puki päälleen ja söi aamiaisen. Pelasi koko ajan, kun huomautin kouluunlähdön olevan käsillä, tuli sama virsi joojoo, pian. Kello kävi ja sanoin uudelleen, että pian pitäisi jo lähteä, muuten ei ehdi. Ei ottanut kuuleviin korviinsa.

10 minuuttia ennen koulun alkua alkoi paiskomaan tavaroita lattialle ja räyhäämään, että missä hänen avaimensa on ja nyt hän kyllä myöhästyy ja anna minulle omat avaimesi jne...Tavaroiden paiskominen löi viimeisen niitin, ajattelin, etten varmaan anna.
Riehumista olisin palkinnut vielä avaamalla ovet kun lapsi on itse hukannut avaimensa ja herää niitä etsimään 10 minuuttia ennen koulun alkua.

Meni ulos varastoon, mutta huomatessaan oven olevan kiinni, käski minua taas avaamaan oven. Kerroin, että voi mennä kävellen ja muistella sitten koulumatkalla, missä ne avaimet on viimeksi nähnyt...Lähti myrskynmerkkinä kouluun.
Ei varmasti mikään kiva alku koulupäivälle, minuakin harmittaa, mutta olen niinkuin jo sanottua ihan v¤tun kyllästynyt, että seuraavaksi yläasteikäiselle lapselle saa KOKO ajan olla katsomassa perään ja muistuttamassa, koko ajan...:([/QUOTE]

Asiasta viidenteen; kannattais varmaan opetella toimimaan aamuisin eri tavoin. Älä muistuttele lasta koko ajan vaan anna hänen itsensä hoitaa aikataulujaan..
 
"vieras ap"
[QUOTE="vieras";23699549]kai te olitte kuitenkin varoitelleet, että jos vielä unohdat avaimet joudut kävellä kouluun, kun aina ei ole äiti ja isä auttamassa??[/QUOTE]

Kyllä.

"eikiinnosta, Ihansama"


:D :headwall:

sellainen raivostuttava teiniangsti, tiedätkö? :headwall:
 
"vieras ap"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23699662:
Niin siis tilanne oli sellainen, että avaimet oli hukassa, ei siis unohdettu sisälle kotiin? NO SITTEN MINÄ YMMÄRRÄN TILANTEEN! Olisit heti sanonut! Ja jos ei pyörää koulunkaan pihassa saa lukkoon niin sittenhän sillä ei voi mennä, ihan ymmärrettävää! MUTTA mihinkä se lapsi on ne avaimet hukannu?
JUURI NÄIN.

Kirjoitin varmasti hätäisesti huolimattomasti.
Ketjun tässä vaiheessa jokainen lukenut kai on kuitenkin käsittänyt, että siis lapsi hukannut avaimensa. Ei saanut ovea auki varastosta, jossa pyörää säilytetään.
Vaati minua avaamaan, tähän en suostunut.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras ap";23699646]"Toiminko ihan päin pyllyä? Lapsi hukannut avaimensa, en avannut hälle aamulla ovea
että olisi saanut fillarinsa"

Suora lainaus aloituksesta.

Missä teillä pyöriä säilytetään...En todella tiedä. Meillä niitä ei säilytetä kotona, sisällä. Vaan varastossa. [/QUOTE]

Pyöriä voi säilyttää pihalla, pyöräkatoksessa, pyörävarastossa tai kuten jotkut sisällä asunnossa/parvekkeella.
Itse ymmärsin että lapsi oli hävittänyt avaimensa ja ap ei avannut hänelle kotiovea että hän olisi saanut haettua pyörän vara-avaimen. Näin toimi mun ajatusmaailmani, koska itse säilytin aina pyöränavainta samassa avainnipussa ja sisällä oli vara-avain.

Luin vain avauksen, en suinkaan koko ketjua. Enkä vieläkään ymmärrä onko ap ja vieras ap sama henkilö vai ei...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras ap";23699682]Kyllä.

"eikiinnosta, Ihansama"


:D :headwall:

sellainen raivostuttava teiniangsti, tiedätkö? :headwall:[/QUOTE]

juu juu no nyt ymmärrän ja oon samoilla linjoilla, vaikka alkuun olinki vastaan :D mut näin asiat menee ku ei tiedä kaikkia faktoja :)

mut toi kuullostaa aika samalta ku mä teininä, joten seuraavalla kertaa on sit odotettavis se et huutaa et en mee kouluun sit ollenkaan... siihen kannattaa varautua ;)
 
"www"
[QUOTE="vvv";23699179]Täytyyhän sitä kuitenkin vähän suhteuttaa siihenkin kuinka usein unohtamista tapahtuu. Minä itse olen yleensä superhuolellinen asioissa kuin asioissa ja siltikin olen avaimeni unohtanut.[/QUOTE]

Luehan asloitus uudelleen!!! Lapsi ei ollut unohtanut avaintaan, vaan TOISTUVASTI HUKANNUT sekä avaimet että kännyn. Avaimen kotiin unohtaminen ei ole sama asia kuin sen hukkaaminen. Hukkaatko sinäkin jatkuvasti avaimesi ja käyt sitten teettämässä uuden? Ja sekö on mielestäsi ok???
 
Dumle
Mulla 10v jolle on aina joutunut ja joutuu edelleen monta kertaa sanomaan samasta asiasta. Hän ei vaan pysty käsittelemään/muistamaan jos sanon 5min. ennen lähtöä "Muista avaimet ja puhelin" vaan yksi asia kerrallaan siinä hetkessä. Ja uskon että huolimattomuudella ei ole asian kanssa tekemistä :)
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras ap";23699714]

Kirjoitin varmasti hätäisesti huolimattomasti.
Ketjun tässä vaiheessa jokainen lukenut kai on kuitenkin käsittänyt, että siis lapsi hukannut avaimensa. [/QUOTE]

Käsitin kyllä avauksesta että lapsi on hukannut avaimet, eikä unohtanut kotiin. Mutta koska kärsin itse huterasta päästä niin kirjoitin vahingossa "unohti avaimet" Viestin lähetettyäni en enään pystynyt korjaamaan sitä harmaana.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";23699681]Asiasta viidenteen; kannattais varmaan opetella toimimaan aamuisin eri tavoin. Älä muistuttele lasta koko ajan vaan anna hänen itsensä hoitaa aikataulujaan..[/QUOTE]

Tätä suosin kanssa, jäin äitiyslomalle ja ilmoitin 2 ja 3 luokkalaisille, että mua ei aamuisin saa häiritä. Sitä ennen aamut oli aina sitä meeteepuejnee. eli jatkuvaa komentelua. Ja kas, kyllä ne vaan aamulla ovat kouluun menneet ilman mun apua. Okei, joskus on reppu kotona, joskus avaimet tai puhelin, mutta kouluun ovat päässeet. Ja pikkuhiljaa vähemmän unohduksia. :)
 
Ei varmaan olisi huono idea, jos lapsi (vaikkakin teiniangstinen sellainen :D) suoriutuisi siitä aamusta yksin. Jos myöhästyy koulusta, niin sitten myöhästyy. 12-vuotiaana pitäisi kai kuitenkin suoriutua siitä aamusta ihan omin voiminkin. Meniskö se perille paremmin, jos se sanktio tulee koulun kautta kun lapsi myöhästyy? Vai onko hänellä jo nyt paljon myöhästymisiä yms?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23699825:
ilkeä olit. toivottavasti joku tekee sulle joskus saman.
jaa laittaa käveleen 2km? :LOL: hirveetä :LOL:

tää ketju on taas loistava esimerkki siitä miten tää palsta toimii ja luetun ymmärtäminen HIUKAN ontuu :xmas: oon varmaan nero kun ymmärsin heti yskän kun kerran ketjun luin ja olen vielä kaiken kukkuraksi ihan samoilla linjoilla apn kanssa :D
 
[QUOTE="vieras ap";23699157]Ihanko tosissanne olette sitä mieltä, että on ihan ok hukana avaimensa / puhelimensa alvariinsa?
Ette rankaise asiasta?

MITEN SE LAPSI SITTEN OPPII, ETTÄ TAVAROISTAAN PITÄÄ PITÄÄ HUOLI, JOS AINA AVAATTEE OVEN TMV. Lapsi oppii, että on ihan sama, pitääkö niistä huolen, onhan aina äiti tai isä, joka avaa kuitenkin oven.[/QUOTE]

Unohtelen itse paljon, olen aina unohdellut. Vieläkin istun rappukäytävässä muutaman kerran vuodessa ja mies ei anna avaimiaan haltuuni mistään hinnasta kun tietää tapani.
Rankaiseminen ei pienenä auttanut asiaa yhtään, ja niitä ikäviä seuraamuksia riitti ihan ilmankin: sai odotella että joku tulee kotiin, ei ollut rahaa ostaa uutta tavaraa (esim. koulukirjoja) kadotetun tilalle jne.

Unohtamisesta mainitsisin, ja kadottamisesta laittaisin teettämään uuden avaimen tms. jotta seuraukset tulee selväksi. Ihan uhallaan kettumainen en olisi. Jotkut ei opi koskaan, sekin on vaan fakta minkä jonkun, muun muassa minun vanhempien piti vaan hyväksyä. Ei se sille unohtelijalle itselleenkään mitään herkkua ole.
 
huoh****
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23699662:
Niin siis tilanne oli sellainen, että avaimet oli hukassa, ei siis unohdettu sisälle kotiin? NO SITTEN MINÄ YMMÄRRÄN TILANTEEN! Olisit heti sanonut! Ja jos ei pyörää koulunkaan pihassa saa lukkoon niin sittenhän sillä ei voi mennä, ihan ymmärrettävää! MUTTA mihinkä se lapsi on ne avaimet hukannu?
KYLLÄHÄN AP KERTOI TÄMÄN ASIAN JO ALOITUKSESSAAN, OTSIKKOKIN KERTOO LAPSEN HUKANNEEN AVAIMENSA, EI JÄTTÄNEEN KOTIIN!!! Raivohullut sisälukutaidottomat mammat vaan ihan itse lukivat aloituksen siten, että lapsi unohti avaimet kotiin eikä äiti päästänyt sisälle!!! Missä teidän lukutaitonne on, vai onko kenties aamu liian varhainen lukemansa ymmärtämiselle?
 
UGH
Joo, näitä kun lukee ni ymmärtää miksi maailma on täynnä inhottavia lapsia. Kaikki kannetaan tarjottimella eteen eikä koskaan ikinä saisi olla mitään vastoinkäymistä. Vaikka ne itse aiheauttaisi. Sitten totutaan siihen, että kaiken saa hetinytjust. Ja eiku aseet esiin jos ei niin käy.

2 km kävelymatka on yhtäkuin lapsenrääkkäys. Kyllä. Onkohan joku jo paimunut apn ipn että voitaisiin poliisille ilmottaa? Tai vähintään lastensuojelijalle!!!
 

Yhteistyössä