Toimiiko pelkääjän puolella oleva pistorasia muka ajon aikana?? Eikös se vaadi sen roikan pistorasiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tajusinko ihan väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tajusinko ihan väärin

Vieras
tuossa sähköt poikki ketjussa vain mainittiin, monesti itsekkin tarvinnut pistorasiaa autossa, mutta olen ajatellut että se toimii vain kun lohkolämppärin johto on seinässä

Alkuperäinen kirjoittaja tajusinko ihan väärin:
tuossa sähköt poikki ketjussa vain mainittiin, monesti itsekkin tarvinnut pistorasiaa autossa, mutta olen ajatellut että se toimii vain kun lohkolämppärin johto on seinässä

Mun auto on varmaan yli outo kun toimii. Tai nyt meni sulake kuukausi sitten kun ei toimi tupakansytytinkään. vm. 93 :)

Se pistorasia on (yleensä) lohkolämmittimestä haaroitettu sisälämmittimen pistorasia, ja toimii vain auton ollessa roikassa kiinni.

Mutta autoon saa hankittua (vaikka biltemasta) invertterin, joka kytketään 12V-liittimeen (ns. tupakansytytin). Invertteri tekee auton 12V DC -sähköistä normaalia 230V AC-sähköä johon voi liittää lähes minkä tahansa sähkölaitteen. Tehoa (halvemmista) malleista irronnee n. 150 wattia, joka riittää esim. muutamalle läppärille mutta ei kahvinkeittimelle.