Toimeentulotuki ja huutisrahat?

  • Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi luovuttanut:
Minä olisin saanut kassalta käteisenäkin. Sai itse valita tilille vai käteen.
Aijaa :) Pitääkin tiedustella tätä mahdollisuutta sieltä. Harmittais jättää rahan vuoksi luovuttamatta, kun ei mulla oikeasti ole varaa maksaa satoja euroja siitä onnesta.. :(
miten niin maksaa satoja euroja? Et vaan sais toimeentulotukea mutta ethän sä mitään siitä maksa kuitenkaan. Eli tilanne ois +-0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtuus kaikessa:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtuus kaikessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vikaa on:
mä olen myös ihmetelly tätä jos saat veron palutuksia 200e se katotaan toimeentulotuessa tulona mutta jos saat mätkyjä 200e sitä EI huomioida menoina.

Oiskohan taas kirveellä töitä tässä lainsäädännössä.
No miks se oiskaan meno, itehän vaan oot maksanu liian vähän veroo jos saat mätkyjä!
Ja onhan se veronpalautus tulo, oot saanu liian vähän palkkaa koska oot maksanu liikaa veroo. Jos sitä ei laskettais tulona ni kaikkihan vois nostaa veroprosenttinsa tosi korkeelle ja elellä leveesti joulukuussa ilman et vaikuttais toimeentulotukeen!
Joo, näinhän sos.toimisto asian selittää, mutta entäs jos et ole ennemmin hakenut toimeentulotukea? Sitten menet hakemaan ja katsovat, että veronpalautus on tuloa vaikka he eivät ole sitä eroa aiemmin hyvittäneet..

Oli miten oli, niin tuo systeemi on suosta. Pitäisi katsoa tilannekohtaisesti, että voiko tuon veronpalautksen laskea tuloiksi vai ei! Monelle kun tuo veronpalautus on ainoa keino esim. ostaa lapsille joululahjat.

Ennenhän ei toimeentulotuessa katsottu lapsilisiä tuloiksi ja näin sen pitäisi olla nytkin. Joku sitä on yrittänyt eduskunnassakin ajaa läpi, ettei niitä saisi huomioda, koska lapsiperheillä on muuten liian tiukkaa (toisilla) ja rikkaat tyytyväisenä laittavat lapsilisät lasten tileille korkoa kasvamaan.
peesi
 
Tosta tiliasia "sodasta".
Mutsi joutunut teille määrittelemättömästä syystä olemaan sossun asiakas viimeiset 10vuotta. Kerran ovat tahtoneet selvityksen äitini tileistä. Heillä ei siis ole oikeuksia soittaa pankkiin ja kysellä tietoja, vaan vaativat äidiltäni selvityksen.
Kirjallisen selvityksen kaikista pankeista onko hänellä tiliä siellä.
Jos on niin sitten vaaditaan kokoajalta tiliotteet että nähdään onko siellä raha liikkunut tt:n aikana. Jos on niin sanktioita seuraa (liikenteen suuruudesta). Eli pistivät äitini juoksemaan kaikissa pankeissa pyytämässä todistuksen ettei ole tilejä.

Tästä syystä äitini sanoi että mikäli joudun sossun asiakkaaksi niin parempi sulkea kaikki tilit jokaisessa pankissa ja avata uudet. Ja tarkka kannattaa olla ettei avattujen tilien välillä siirtele rahaa.

Liekö äiti nyt sit koskaa pääse taivaaseen, mutta jos sairaseläkkeellä olevalta viedään viiminenkin jauhopussi ja hiivan palanen kaapista sen takia että vanha kaveri maksanut 10e:n velan niin voi voi. Onneks eivät sossut ja eduskunta päätä ketkä sinne taivaaseen pääsevät :)

Mutta kaikki tosiaan katsotaan tuloiksi.
Jokseenkin naurettavaa että maahanmuuttajat ravaavat sossun luukulla ja samalla ajavat velattomalla 09vuoden mersulla. Toisaalla taas joudutaan laskemaan sitä että voinko myydä tuon tiimarin kynttilän huutonetissä kun saan siitä euron + postikulut ja olen ensikuussa evätty tt:stä.

In Finland we have.. this reilumeininki
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi luovuttanut:
Minä olisin saanut kassalta käteisenäkin. Sai itse valita tilille vai käteen.
Aijaa :) Pitääkin tiedustella tätä mahdollisuutta sieltä. Harmittais jättää rahan vuoksi luovuttamatta, kun ei mulla oikeasti ole varaa maksaa satoja euroja siitä onnesta.. :(
miten niin maksaa satoja euroja? Et vaan sais toimeentulotukea mutta ethän sä mitään siitä maksa kuitenkaan. Eli tilanne ois +-0
Edelleen mulle ne matkat maksaa 40x5= 200euroa. Jos noiden matkakorvausten sun muiden vuoksi en saa toimeentulotukea, jään aika monta sataa miinukselle.. Laskin nuo tuolla kaupungin toimeentulotukilaskurilla. Kun hyppää sen tietyn rajan yli, ei saa myöskään sähkölaskuja tai lääkemenoja sossuun. Mulla taas olisi juuri niiden lääkkeiden vuoksi saatava sitä toimeentulotukea, etukäteen en pysty niitä ostamaan itse. Matkakorvaukset taas ei ole mulle oikeaa tuloa, vaikka ne tilillä näkyiskin. Ymmärsiköhän tuosta mitään :D
 

Yhteistyössä