Toimeentulotuki ja harkinnanvarainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
No olitteko hakeneet ennen tuota toimeentulotukea jos kerran menitte reilusti alle toimeetulorajan?

Ei, koska periaatteisiini kuuluu että jos on mahdollisuus pärjätä omillaan niin sitten mennään niin. Mutta laitoin sen siksi, ettei kukaan kysele miksei säästetty. Ja olisimme nytkin "päässeet jaloillemme" omin avuin muuten mutta kun tuo pesukone meni rikki. Nyt sitten kituutetaan vielä lisää..
Mutta se on väärin, että jatkuvasti tt-tukea hakeville maksetaan pesukoneet sun muut vermeet, mutta ns. normaalille ihmiselle ei jos sattuu tiukka paikka tulemaan..

Se on väärin, mutta se ei ole pidempiaikaisasiakkaiden syytä, vaan kuntien.
Yleensä tupataan syyttämään pitkäaikaisasiakkaita siitä, ettei itse sossusta mitään saa.
Ja normaaleja ihmisiä nuo pidempiaikaisetkin ovat ;) *nusnus*

(enkä nyt väitä, että sinä näin ajattelet/tarkoitat)

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
tää ei liity asiaan varsinaisesti, mut mä en ikinä ilkeis ostaa jollain sossun kupongeilla tasan yhtään mitään. vaikka kiven kolosta kaivaisin rahat mut tohon en nöyrtyis. Ja turha vetää palkokasvia nenään, sanoin vaan mielipiteeni.

http://ohjelmat.yle.fi/hullu_juttu/etusivu

"Kunnat panttaavat kassassaan rahaa, joka kuuluisi köyhille. Köyhää on helppo höynäyttää! Köyhä ei osaa (tai kehtaa) hakea sossusta kaikkia niitä tukia, jotka laki hänelle turvaa. Hullu juttu painatti infokortin ja jakoi sitä leipäjonossa."

Mutta ota huomioon, että jos alle tt-rajojen elät, sinulle kuuluu tt-tuki.
Omapahan on häpeesi jos kituutat, vaikka sinulla olisi oikeus toimeentulotukeen.

Mutta ei se ihmisestä tee yhtään huonompaa tai asiasta hävettävää, vaikka toimentulotukea joutuisikin hakea. Piste.

Pointti on se, että pitää elää niin ettei tarvii kituuttaa mutta pärjää ilman sossun tukia. Musta ei olis nöyristelemään ja anomaan rahaa ja sit kulkemaan sossun lappujen kanssa kaupassa. en vaan voisi. Mä ymmärrän et joskus voi tulla sellainen paikka et tarvii sossusta rahaa, mut et jotku elää jopa vuosia pelkillä sossun ja kelan tuilla. Musta ei ikinä olisi sellaiseen.

meilleppä sosku maksoiki uuden mersun ku iskän työmatka piteni lällääää

ps. olen kokkareloinen joka trollaa ylläolevia juttuja joka paikkaan ku musta tuntuu että köyhille pitää lyödä luukurkuun. näin ainakin jaana kok-pelkonen oasti minua.

Yhteistyössä