Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

[QUOTE="vieras";22966917]Kaikista parhaiten tässä elämässä pärjää tuollaiset lusmut. Omat luottotiedot poltetaan niin sitten on hyvä nostaa sossusta rahaa ja opiskella mitä milloinkin sattuu mieli tekemään. Itse olen kokki ja tosiaan, yömyöhällä sai monesti vaatteet pesuun ja aamulla samat päälle.[/QUOTE]

Mä en ole mikään lusmu! Mä teen töitä aina kun voin ja todellakin teen töitä sitten kun valmistun!

Mua vituttaa tuollaaset jotka olettaa kaikkia vitun paskaa muista.
 
---
No yksi asu on hemmetin vaikiaa harjootteluaikana kun sitä voi olla iltavuoros ja aamuvuoros pitääs taas olla puhtaat vaatteet.

Mutta ei tarvitte teidän vetää kilareita. Jos en sossusta saa apua ja siltä vaikuttaa, että en saa, niin lainaan isältä rahat tuohon toiseen asuun.
Joio, en mä ainakaan mitään kilareita ollut vetämässä. Kysin koska hoitoala on mulle ihan vieras, että miksi tavitsee useamman kuin yhden asun :)
 
No yksi asu on hemmetin vaikiaa harjootteluaikana kun sitä voi olla iltavuoros ja aamuvuoros pitääs taas olla puhtaat vaatteet.

Mutta ei tarvitte teidän vetää kilareita. Jos en sossusta saa apua ja siltä vaikuttaa, että en saa, niin lainaan isältä rahat tuohon toiseen asuun.
Tähän mä jo aiemmin sanoinkin, että ei tartte joka vuoron välissä pestä, paitsi sitten jos näkyvästi likaantuu. Että voi ennakoida, esim. jos sulla on aamuvuoro ja seuraavana päivänä vaikka iltaan meno, niin puvun kerkee hyvin pestä.

Itellä kans se tilanne etten opintolainaa saanut luottotietojen menetyksen takia, sitäkin tuossa taisin aiemmin arvuutella syyksi.. vaikka eipä asia mulle kuulu.
 
[QUOTE="vieras";22966917]Kaikista parhaiten tässä elämässä pärjää tuollaiset lusmut. Omat luottotiedot poltetaan niin sitten on hyvä nostaa sossusta rahaa ja opiskella mitä milloinkin sattuu mieli tekemään. Itse olen kokki ja tosiaan, yömyöhällä sai monesti vaatteet pesuun ja aamulla samat päälle.[/QUOTE]

Scarlett opiskelee ja tekee töitä vissiin useammassakin työpaikassa.

Mistä päin katsottuna hän on LUSMU?!
 
Tähän mä jo aiemmin sanoinkin, että ei tartte joka vuoron välissä pestä, paitsi sitten jos näkyvästi likaantuu. Että voi ennakoida, esim. jos sulla on aamuvuoro ja seuraavana päivänä vaikka iltaan meno, niin puvun kerkee hyvin pestä.

Itellä kans se tilanne etten opintolainaa saanut luottotietojen menetyksen takia, sitäkin tuossa taisin aiemmin arvuutella syyksi.. vaikka eipä asia mulle kuulu.
No totta kai mä tämän tiedän, että asua ei tarvitte joka vuoron välissä pestä. Olenhan mä ollut kuitenkin jo töissä.
 
Mä en ole mikään lusmu! Mä teen töitä aina kun voin ja todellakin teen töitä sitten kun valmistun!

Mua vituttaa tuollaaset jotka olettaa kaikkia vitun paskaa muista.
Nyt munki ( anteeks vaan ) täytyy ihmetellä mihin kaikki rahat menee. Asiahan ei mulle kuulu, mutta yleisellä palstalla puhua paapatan vain...
Tosiaan opintotuki+asumistuki+elarit+lapslisä+palkka ( niinku sanoit, puhutaan sadoista )
Opintotuki on täysi, asumistuki varmaan aika paljon? lapslisä+elarit ja se palkka... Ja työvaatteisiin soskusta rahaa?
Anteeks, ei oo mun tapasta toisen rahoja tai rahan käyttöö arvostella palstalla, mutta mua ihmetyttää todella kovasti.

Ja poistun takavasemmalle.
 
"lähihoitaja"
No seuraavasta paikasta tiedän, että siellä on todella heikosti isoja kokoja. Palvelukodeissa on todella vähän vaatteita tarjolla sijaasille.
olen tehnyt töitä pienissä ja isoissa paikoissa, vanhainkodeissa, palvelutaloissa ja keskussairaalassa.

joka paikassa tehdään pyykkitilaus viikoittain. ja siinä tilauksella saa valita koot mitä tulee. ei ne isommat koot sen enempää maksa tilata. enkä ole ikinä nähnyt kuin yhden hoitajan käyttävän omia vaatteitaan, eikä ikinä joudu opiskelijat ostamaan omia, paitsi työkengät.
koulu maksaa th-paikalle opiskelijan ottamisesta, ja totta hitossa siihen sisältyy työvaatteiden saaminen harjoittelun ajaksi!
tapana on muuten ilmoittaa hyvissä ajoin tulostaan, ja samalla kertoa vaatekoko.
 
Scarlett opiskelee ja tekee töitä vissiin useammassakin työpaikassa.

Mistä päin katsottuna hän on LUSMU?!
Kattos kun sen takia mä olen lusmu, että saan välillä toimeentulotukia. Töitä teen kyllä minkä ehdin, mutta en mä voi olla koulusta pois kuinka vain ja mulla on lapsikin. Lisäksi mulla on työpaikka johon olen jo sitoutunut. Tuolla työpaikalla kyllä joustetaan, mutta siinä on työpaikka jossa mä viihdyn enkä siitä paikasta helposti luovu.
 
Nyt munki ( anteeks vaan ) täytyy ihmetellä mihin kaikki rahat menee. Asiahan ei mulle kuulu, mutta yleisellä palstalla puhua paapatan vain...
Tosiaan opintotuki+asumistuki+elarit+lapslisä+palkka ( niinku sanoit, puhutaan sadoista )
Opintotuki on täysi, asumistuki varmaan aika paljon? lapslisä+elarit ja se palkka... Ja työvaatteisiin soskusta rahaa?
Anteeks, ei oo mun tapasta toisen rahoja tai rahan käyttöö arvostella palstalla, mutta mua ihmetyttää todella kovasti.

Ja poistun takavasemmalle.
Et sitten tajunnut sitä, että mun tulot vaihtelee kuukausittain satasia.
 
Et sitten tajunnut sitä, että mun tulot vaihtelee kuukausittain satasia.
Mutta siis... jos sun tulot on tässä kuussa satasia enemmän kuin ensi kuussa, niin voithan sä laittaa muutaman kympin syrjään sitä pukua varten? Sen saa säästettyä parissa kuussa kun vähänkin laittaa syrjään. Sen sanoitkin jo, että hammaslääkäriin ym. meni rahaa, mutta jatkossa siis.
 
Pystytkö säästämään ns. hyvinä kuukausina?
No esim. ens kuun riemuna on kaks suuhygienistin aikaa ja kaks hammaslääkäri aikaa. Noihin menee kivasti rahaa. Sähkölaskuki muuten taitaa paukahtaa pian maksettavaksi.

Eli kun mä saan palkkaa ja pääsen sossun rajojen ylitte niin mun tienaamat rahat menee laskuuhin ja vaikia saada rahaa säästöön.
 
Mutta siis... jos sun tulot on tässä kuussa satasia enemmän kuin ensi kuussa, niin voithan sä laittaa muutaman kympin syrjään sitä pukua varten? Sen saa säästettyä parissa kuussa kun vähänkin laittaa syrjään. Sen sanoitkin jo, että hammaslääkäriin ym. meni rahaa, mutta jatkossa siis.
No mun hampaita odottaa satasien ellei tuhansien remontti. :( Yhteen hampaasen pitää laittaa kruunu, maksaa luoja tietää mitä?! Sitten mä tarvitten purentakiskon ja sekin maksaa luoja tietää mitä?!
 
Mä puhuin nyt yleisesti, en just tästä hetkestä. Ookoo, hammaslääkärijutut maksaa maltaita helposti, mutta ei kai sullakaan koko aikaa ole niitä tai muita ekstrakuluja ole? Jos silloin laittaisi säästöön niitä kuukausia varten, kun tulot taas on pienemmät?

Vai meneeks sulla sitten ulosottoon tms. jos ns. ylimääräistä jää?
 
"mjää"
No mun hampaita odottaa satasien ellei tuhansien remontti. :( Yhteen hampaasen pitää laittaa kruunu, maksaa luoja tietää mitä?! Sitten mä tarvitten purentakiskon ja sekin maksaa luoja tietää mitä?!
Mutta etkö sais noi hammaslääkäri kulut ainakin sossulta? kyllä täällä ainakin saa... vaikka sitten ei muuta saiskaan samassa kuussa, mutta siis harkinnanvaraisena
 
Ei toimarituella ollessa mitää säästetä. Sossu kattoo seuraavalle kuulle ku hakee rahaa tuloksi, mikä ois pitäny säästyä ja riittää ne ylimääräset, mitkä on ansaittu ja jotka ei oo menny hyväksyttyihin laskuihin. Hyvällä tuurilla ne 3kk sossuvapaiden kuukausien "ylimääräset" 30e saa pitää eikä vähennetä siitä kuukaudesta kun tt tarvii.

Juu on kokemusta, en parina viimesenä vuotena sossussa joka kk ollut, vaan kun tuli sähkölaskuja, sairaanhoitomenoja tai lääkekuluja. Ja joku takautuva raha laskettiin niiin tarkasti että koska se on kulunut ja koska sitten saa taas tukea, eli joka lasku ja kuitti piti olla tallessa.

Ja jos joku täällä lusmu on niin kaiketi mä, 2 koulua jääny kesken ku terveys petti syystä että toisesta, kuntoutustuella mennään ja jos yksin asuisin niin edelleen hakisin sossusta rahaa muutamana kuukautena vuodesta. Samaa alaa voisin jatkaa opiskelemaan kuin mikä ny jäi kesken, mutta pitäs eka löytää koulurakennus, joka ei tee mua entistä sairaammaksi.
 
"lähihoitaja"
[QUOTE="lähihoitaja";22966978]olen tehnyt töitä pienissä ja isoissa paikoissa, vanhainkodeissa, palvelutaloissa ja keskussairaalassa.

joka paikassa tehdään pyykkitilaus viikoittain. ja siinä tilauksella saa valita koot mitä tulee. ei ne isommat koot sen enempää maksa tilata. enkä ole ikinä nähnyt kuin yhden hoitajan käyttävän omia vaatteitaan, eikä ikinä joudu opiskelijat ostamaan omia, paitsi työkengät.
koulu maksaa th-paikalle opiskelijan ottamisesta, ja totta hitossa siihen sisältyy työvaatteiden saaminen harjoittelun ajaksi!
tapana on muuten ilmoittaa hyvissä ajoin tulostaan, ja samalla kertoa vaatekoko.[/QUOTE]

:attn:
niin miksi et voi toimia näin?
soittaa, esittäytyä ja pyytää ystävällisesti henkilökuntaa tilaamaan oikeankokoiset työvaatteet?

ja miten sulla voi olla vielä 5 harjoittelua? oothan jo pari vuotta opiskellut? mun tietääkseni niitä on 1 päiväkodissa, 1vanhustyössä, 1 kuntoutuksessa ja viimeisenä vuonna 2 valitsemassaan koulutusohjelmassa. siis yhteensä 5 harjoittelua koko opiskelun aikana.
 
"vieras"
No esim. ens kuun riemuna on kaks suuhygienistin aikaa ja kaks hammaslääkäri aikaa. Noihin menee kivasti rahaa. Sähkölaskuki muuten taitaa paukahtaa pian maksettavaksi.

Eli kun mä saan palkkaa ja pääsen sossun rajojen ylitte niin mun tienaamat rahat menee laskuuhin ja vaikia saada rahaa säästöön.
Sellaista se normi elämä on, että laskuja tulee ja ne täytyy maksaa, siltikään ei olla käsi ojossa soskun luukulla pyytämässä rahaa ties mihin kouluvaate menoihin. Säästöön saaminen ei varmasti ole helppoa, mutta jos se onnistuu muilta niin miksi ei myös sulta.
 

Yhteistyössä