Toiko Klexane avun?

Töpöhäntä

Uusi jäsen
05.09.2012
6
0
1
Hei

Kuulun ikävä kyllä naisiin, joiden "vaivana" on toistuvat keskenmenot. Kaikki tutkimukset tehty, mutta syytä asiaan ei ole löydetty. Gyneni kuitenkin päätti, että kokeillaan Klexanea vaikka hyytymistekijöissä ei sinällään mitään vikaa olekaan. Eli heti kun seuraavan kerran plussaan alkaisin piikittelemään. Kertoi, että moni onnistunut ko keinolla saamaan vauvan syliin saakka.

Onko kenelläkään kokemuksia? Ehkäisikö Klexane keskenmenon? Kuinka kauan pistitte?

Mulla odotukset todella korkealla, että vihdoin onnistuttaisiin ja samalla tietysti pelkään, että korkealta tiputaan ja kovaa.

Kiitos vastauksistanne. Arvostan todella.
 
Hei,

mulla kans sama "vaiva", eikä hyytymistekijöissä vikaa. Kiinnostaisi minuakin, onko tuosta ollut jollekin apua? Lääkäri käski nyt seitsemännen km:n jälkeen syömään varmuuden vuoksi ASAa seuraavassa raskaudessa, mutta en tiedä uskaltaako tässä enää yrittää.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle suositeltiin foolihappolisää kolmannen peräkkäisen keskenmenon jälkeen. Hyytymistekijät oli tutkittu jo aikaisemmin kohtukuoleman yhteydessä, eikä niissä ollut vikaa.
 
Entä kuinka paljon sitä foolihappoa pitää sitten ottaa? Olen koko aikuisikäni syönyt monivitamiineja, joissa on vähintään 100 % päivittäisestä foolihapon tarpeesta. Kahden edellisen keskenmenon aikana olen syönyt 200 %:n edestä foolihappoa. Ja sinkkiäkin on noissa tableteissa tarpeeksi.

Vaikka yksilöllisiähän ne syyt keskenmenoihin on, ja usein alkioperäisiä, mutta silti sitä haluaa tehdä kaiken voitavansa. Ja sori, on hieman off-topic kun en tiedä Klexanesta mitään. Komppaan edelleen myös aloittajaa.
 
Entä kuinka paljon sitä foolihappoa pitää sitten ottaa? Olen koko aikuisikäni syönyt monivitamiineja, joissa on vähintään 100 % päivittäisestä foolihapon tarpeesta. Kahden edellisen keskenmenon aikana olen syönyt 200 %:n edestä foolihappoa. Ja sinkkiäkin on noissa tableteissa tarpeeksi.

Vaikka yksilöllisiähän ne syyt keskenmenoihin on, ja usein alkioperäisiä, mutta silti sitä haluaa tehdä kaiken voitavansa. Ja sori, on hieman off-topic kun en tiedä Klexanesta mitään. Komppaan edelleen myös aloittajaa.

Enhän minä kirjoittanut, että se foolihapon puute olisi ainoa mahdollinen syy toistuviin keskenmenoihin. Sen puute vain aiheuttaa alkion hermostoputken sulkeutumishäiriön, joka johtaa alkuraskauden keskenmenoihin tai vakaviin kehityshäiriöihin.

Sinulla se syy on todennäköisesti jossain muualla, kun kerran foolihappoakin syöt moninkertaisesti. Minun kohdalla neljäs kerta kuitenkin onnistui, sattumaa tai ei.
 
... Enkä minäkään tarkoittanut, että se foolihappo se ihmeratkaisu olisi. Sitä vaan usein tarjotaan avuksi, ja tosiaan ihmettelen että mikä on se suositeltava määrä. Minulla syy on tosiaan jossain muualla, tai sitten se on sitä kuuluisaa huonoa säkää.
 

Yhteistyössä