Töihin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caroline
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Caroline

Vieras
Mulla on parhaillaan menossa kova pohdinta siitä, palatako kesäkuun alussa töihin vai jatkaako hoitovapaata. Mulla on vakituinen työpaikka, jossa en kuitenkaan viihdy yhtään. Työ on henkisesti todella kuluttavaa. Kesän aikana mulla olisi EHKÄ mahdollista vaihtaa työtehtävää vähemmän rasittavaan, esimies on tätä alustavasti lupaillut - mutta täysin varmaahan se ei ole toki ole. Työelämässä olon (jota mulla on jäljellä vielä melkein 30 v.) kannalta olisi hyvä, jos saisin vaihtaa työtehtävää, mutta ellen palaa kesällä töihin, niin tuo mahdollisuus menee ohitse.
Toisaalta taas poikamme aloittaa syksyllä koulun ja tyttö on vasta alle 1 1/2-vuotias, joten kotonakin mua tarvittaisiin ja tekemistä riittäisi. Lisäksi olen viihtynyt kotona tosi hyvin, joten sillä tavalla en koe (ainakaan vielä) kaipaavani työelämään.
Tiedän toki, ettei kukaan pysty antamaan mulle "oikeaa" vastausta tässä asiassa, mutta olisi mukavaa lukea toisten äitien ajatuksia. Josko sitten saisi sen oman päätöksensäkin tehtyä...

Hae ihmeessä lisää hoitovapaata, jos se vain on taloudellisesti mahdollista. Työelämää ehtii miettiä myöhemminkin. Millä alalla olet, olisko mahdollista vaihtaa työpaikkaa kokonaan hoitovapaan jälkeen?

Jatka kotona oloa! En löytänyt kertomuksestasi yhtään hyvää syytä mennä töihin. Haasteellisempi työ tarjous on ollut vain ehdotus? ja sellaisia tulee varmasti vielä monia. ekaluokkalainen vielä tosi pieni ja ihana jos äiti kotona.ei tarvitse oolla iltiksessä neljään-viiteen asti. Aina olen mennyt töihin melkein heti äitiyslomaLTA, uran vuoksi. OLen ns korkeesti koulutettu ja nyt melko varma ettei urani olisi hullummaks muuttunut vaikka olisin ollut vaikka 6 v kotona. Toisaalta jos aattelee mitä minusta joskus muistetaan, niin uralla ei mkitöään väliä vaan sillä millaisena äitinä lapset on kokenut minut. n yt neljännen kanssa olen varmaan kotona kaksi-kolme vuotta(sitten varmaan en kyllä töihin kelpaa ) mutta ollaan sitten vaikka keikkalaisii eläke ikään asti.

Jää kotiin jos vaan mahdollista. Mulla väähän sama juttu kun sulla. Nyt lupauduin tehdä töitä 2pv/vko, kokeilen miltä se tuntuu. Töitä kerkiää kyllä vielä tehdä, älä pidä kiirettä. :)

Jää ihmeessä kotiin!!! Minä vaihdoin työpaikkaa äitiysloman päätteeksi, ehdin olla kolmisen kuukautta hoitovapaalla ja olen todella tyytymätön :ashamed: Ei olisi kannattanut ollenkaan lähteä töihin :x

Kotona olisi valtavasti töitä ja tehtävää, meilläkin ekaluokkalainen nyt. Suosittelen lämpimästi jäämään kotiin koululaisen ja pienen kanssa :) Töitä ehdit kyllä tehdä, minulla myös töitä edessä reilusti yli 30v, kotona olet kuitenkin se tärkein!

Nyt harmittaa ja surettaa vietävästi, että tuli töihin lähdettyä :snotty: Olisi pitänyt pysyä vain vanhassa työpaikassa ja jatkaa hoitovapaata. Nythän tässä ei oikein voi enää pyristellä, kun paikkaa on vaihdettu.

Tosin niin itsekäs olen, että kun haaveilemme vielä yhdestä vauvasta, niin aiomme aloittaa yrityksen melko pian :whistle: Syksyllä varmasti otatan kierukan pois ja sitten toivotaan pikaista tärppäämistä ;)

Minun neuvoni muutaman kuukauden työssäolon jälkeen on se, että älä ihmeessä mene töihin!! Ole kotona ja nauti olostasi ja lapsistasi. Laita koululainen koulutielle hyvillä mielin, kun olet itse kotosalla. Mielenkiintoisia ja haastavia työtarjouksia tulee aivan varmasti!
Jaksamista ja voimia päätöksentekoon :hug:

Sen verran vielä jatkan, kun luin vielä tuon kirjoituksesi uudelleen :)

Jäi kiinnostamaan, että mitähän työtä sinä teet? Kuulostaa nimittäin niin minun työltäni ;) Minulla on myös hyvin rasittava työ henkisesti, enkä voi sanoa siellä viihtyväni :ashamed: Yritän asennoitua tähän vain väliaikaisena työnä, vaikka vakituinen onkin.. Ja jos vain onnistumme vielä lapsen saamaan, niin on aivan selvä juttu, että minua ei työpaikalle saa millään, ennenkuin vauva on kolme vuotta täyttänyt :D Ja silloinkin toivottavasti vaihtaisin työpaikkaa :whistle:

Kerronnpa vielä hieman lisää tilanteestani. Teen siis työtä sosiaalialalla ja mulla on ylempi korkeakoulututkinto. Mutta yhtään en työssäni viihdy - en ole varmaan oikein koskaan viihtynyt... Varmasti alanvaihto tulee jossakin vaiheessa ajankohtaiseksi, kun vaan tietäisin mitä haluan "isona" tehdä:(
Mulla mies melkein painostaa töihin, ei tosin rahallisista syistä, mutta muuten kokee palkkatyön olevan enemmän ns. oikeaa työtä. Toki antaa mun jäädä vielä kotiinkin, mutta tiedän hänen pitävän sitä huonompana vaihtoehtona.
Tässäpä sitten pähkäilen ratkaisuani - kiirekin kohta tulee, kun 2 kk ennen hoitovapaan jatkumista pitää ilmoittaa työnantajalle. Mun on siis ilmoitettava viim. tämän kuun lopussa!! Kohta on päätettävä jotakin. Ainahan on se mahdollisuus, että palaan hetkeksi töihin ja katson tuon työnkuva-asian ja jään vaikka sitten uudelleen kotiin. Mutta, mutta... en todellakaan tiedä, mikä olisi oikea ratkaisu. Eilen keskustelimme miehen kanssa ja keskustelua on tarkoitus jatkaa vielä tänään.
Oikein mielelläni luen ajatuksia aiheesta. Hyviä pointteja oli kirjoituksissanne paljon, kiitos niistä! Kirjoitelkaahan vielä lisää, jos aihe kiinnostaa.

Yhteistyössä