Apua! Vaihtaakko työpaikkaa vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jobbari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jobbari

Vieras
Mulla saattais olla mahdollisuus syksyllä vaihtaa työpaikkaa. Se olisi samassa talossa, tosin eri yhtiössä. Täysin erilainen työ kuin nykyinen, kaikki ressi poistui ja saisin työkavereita. :)

Mutta: mun tulot tippuis n. 500?, joka on meille PALJON!

Multa poistuis myös se kokoaikainen pelko, että mokaan työssäni ja saan kenkää, ärsyttävä esimies ja jatkuva stressi työmatkoista ym.

Mitä ihmettä mä teen...

Laadi itsellesi vaikka vuodeksi budjetti ja katso, vaikuttaako palkka riittävän menoihin. Jos ei riitä tai menee ihan kituuttamiseksi, en vaihtaisi paikkaa. Mutta jos näyttää riittävän, niin vaihtaisin.

Mä olen elämäni aikana tehnyt muutamaan otteeseen erilaisia siirtoja, joiden myötä tulot on alentuneet. En ole koskaan niitä katunut, sillä vastineeksi olen saanut jotain muuta elämisen laatua parantavaa...esim lisää vapaa-aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Tippusko tulot bruttona 500 e, siis oletko huomioinut vaikutuksen veroprossaan ja mahdollisesti lapsenhoitokuluihin yms? Kyl mä onnen valitsisin, jos vain on varaa vielä elää ja maksaa säännölliset menot tuon jälkeenkin.

Brutto tuo 500? on mutta lisäksi poistuis kaikki satunnaiset kilometrikorvaukset ja päivärahat. Eli tuo 500? varmaan poistuis suoraan rahapussista. :(

Kyllä varmaan lasten hoitokulutkin jonkun kympin tippuis, nyt maksetaan täyttä.

Ja tiedän, että meillä olis varaa elää "kapeamminkin", mutta toteuttelua se vaatis...

Yhteistyössä