Töihin paluu P_E_L_O_T_T_A_A!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Pitäskö ottaa asioista hiukan selvää ennen töihin menoa, ja ehkä kenties paneutua syvemmin uusiin asioihin, jotka varmasti selviävät soitolla/käynnillä työpaikalle.

Tää mullekin tuli mieleen. Eikös ap olisi ihan järkevää mennä hyvissä ajoin juttelemaan työpaikalle, millaisia kuvioita ja työtehtäviä siellä on tiedossa ja miten voisit valmistautua niihin. Jännityskin helpottaisi.

Miksi pilata viimeiset hetket lapsen kanssa kotona valmistautumalla töihin?! Mieluummin nauttii niistä hetkistä ja töissä sitten paneutuu uusiin asioihin.

Oon ilmoittanut nykyiselle pomolle, että voisin tulla "harjoittelemaan" töihin. Eli hänen yhteydenottoaan oon odotellut, mutta sitä ei oo kuulunut. Ja työkuviot vaihtelee, eri asiakkaille tekisin hommia. Ohjelmat (ja jopa tietokoneet (ennen MAC, nyt PC)) joilla töitä tekisin, on muuttuneet vuosien varrella.

Sinuna varautuisin henkisesti siihen, että saat töihin mennessäsi irtisanomislapun käteesi.

Kotona lapsen kanssa olevaa ei voi irtisanoa, se roikkuu siellä henkilöstölistassa ja jos vielä on omistaja vaihtunut, niin eiköhän hän halua päästä eroon kaupanpäälisenä tulleesta nimilistasta työntekijöitä, joita ei työpaikalla ole aikoihin näkynyt ja jos olet vielä laittanut viestiä, että tulisit harjoittelemaan, niin ei hyvältä näytä.

Kannattaa jo tutkia avoimia työpaikkailmoituksia ja lähettää hakemuksia

Tämän oon kyllä jo sisäistänyt. Ja toisaalta se olis helpotus. Mulla on aina ollut sellainen olo, etten tältä alalta jää eläkkeelle, mutta rohkeus mennä opiskelemaan uutta, puuttuu. Eli potkuista saisin myös potkun persauksiin. Mutta aika näyttää kuis käy. :)

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Jotain rajaa! Miksi ihmeessä ap:n pitäisi varautua potkuihin. Tuleehan työpaikalle muutenkin uusia ihmisiä ja oppivat kyllä talon asiat. Ja aivan varmasti ap:llä on taustalla taitoja ja vankkaa tietämystä työstä, mitä uudemmilla ei edes ole. Tsemppiä ap, kyllä kaikki hyvin menee!

Kiitos myös tästä tsemppaavasta kirjoituksesta. Kotona ollessa on aikaa miettiä kaikkia vaihtoehtoja. Ja kuten kirjoitin - aika näyttää kuinka lopulta käy. :)

No ei ketään nyt voi irtisanoa tosta vaan, pitää olla yt:t päällä tai muuten aika vahvat perusteet. Ei riitä syyksi se, että on ollut lakisääteisillä perhevapailla :D

Yhteistyössä