Huonosti nukkuva vauva ja töihin paluu, apuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trinity80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

trinity80

Uusi jäsen
28.04.2008
21
0
1
Äitiysloma loppuu parin viikon päästä, ja töihin meno edessä. 9 kk vanha poikani on nukkunut koko pienen elämänsä tosi huonosti, ja nyt varsinkin yöt ovat tosi levottomia. Pahimmillaan laitan tunnin välein tutin suuhun, jolloin kyllä jatkaa uniaan melko helposti. Välillä myös vielä syö aamuyöstä. Viikossa saattaa olla pari suht hyvää yötä, eli nukkuu muutaman tunnin putkeen, ja pari kertaa laitan tuttia suuhun. Kauhistuttaa todella toi töihin paluu, kun yöt ovat tuollaisia. Kuinka ihmeessä sitä jaksaa? Pelottaa ihan, että sitä väsyneenä töissä mokailee kaiken aikaa. Mites teillä muilla huonosti nukkuvien lasten äideillä on töihin paluu sujunut?

Kuulostipa tutulta toi sun kirjoitukses!! Meidän tyttö on 9,5 kk ja myös nukkunut aina huonosti. Nyt sitten todettu maitoallergia ja kotimaiset viljatkin juuri jääneet tauolle.Meillä on lähes joka yö vielä 1-2 noin 1-3 tunnin hereillä oloa.Ei vaan millään meinaa nukahtaa uudelleen syvään uneen.Nyt unet häiriintyneet lisää liikkumisen takia.Koko ajan menee vaan konttausasentoon ja nytkyttelee itseään. Lattialla ei mene konttausasentoon vaan liikkuu istualleen ja peruuttamalla, jos makaa vatsallaan.
Mä olen aloittamassa työt 27. pv ja kauhistuttaa myös... Aloitan toki "puoliskalla", mutta vuorotyötä tekevänä tulee noi yövuorotkin kehiin. En tiedä miten sitä jaksaa, mutta sittenhän sen näkee... :|
Todella toivon, että noi yöt alkais rauhoittua, kun ei saa kotimaista viljaa ja löytyisi oikea korvike.Nyt on kolmas apteekin korvike menossa ja tuntuu ettei sekään sovi.
Tähän mennessä en ole yhtäkään yötä nukkunut kokonaan eikä ole vielä ihan näköpiirissäkään sellaista yötä, mutta vielä jaksan pitää toivoa yllä, että josko sitä joskus saisi nukkua... Mutta töihin paluu kyllä todella huolettaa välillä ja välillä taas ajattelee, että kyllä se siitä kun alkuun pääsee.

Mä olen kans miettinyt töihin paluuta kauhulla... Meillä öisin poika 10kk heräilee parin tunnin välein, eilen kolmen vartin aikana nousin 9 kertaa laittamaan tuttia.... En tiedä miten jaksan töissä jos ei yöt parane!?

Miten tuo maitoallergia todettiin? Ihottumaa? Oliko lapsi levoton päivälläkin? Meillä poika on päivisin hyväntuulinen, nukkuu tosin vain hyvin lyhyet päikkärit, mutta kuitenkin on ajateltu ettei allergiaa olisi.. Mutta mistä sen tietää!!

Yhtään kokonaista yötä en minäkään ole saanut nukkua... :/

Täällä kans yks huonosti nukkuvan tyypin mamma, pojalla ikää jo 10,5kk. Aina olin ajatellut että menen heti töihin kun äitiysloma loppuu. No, vähän ennen mammaloman loppumista tein peliliikkeen ja ilmoitin töihin etten tule ja jäin hoitovapaalle. Yhtään en oo katunut. Nyt kun vielä syksyiset synkät ilmat ja aamut, on mukavempaa kun saa aamulla nukkua 10:een, sillä poika kyllä nukkuu pitkän yön, mutta sitäkin katkonaisemman. Mies käy töissä, ja kaikessa säästetään missä voidaan. Poika saa olla kotona, ei tartu kaikki räkätaudit hoitopaikasta, saadaan yhdessä puuhastella päivisin, jne. Harkitkaa vielä kotiinjäämistä jos voitte!Itse toivon, että jo vuoden päästä poika nukkuis paremmin ja voisin mennä töihin.

Meillä on tällä hetkellä rahallisesti aika lailla mahdotonta jäädä hoitovapaalle. Onneksi tyttöä ei tarvi päiväkotiin viedä, kun mummo hoitaa. Ja onneksi ite saan edes ensimmäiset 6 vkoa tehdä puolikasta työaikaa eli kolmessa viikossa noin 7 työvuoroa.Sen vielä jaksaa, mutta eniten kauhistuttaa se kun alkaa 100% ja kolmivuorotyö kun on...
Meidän tytöllä on atooppinen iho ja allergioita itse epäilin jo jonkin aikaa, mutta sitten kun aloin suunnitella imetyksen lopetusta niin asia varmistui, koska tyttö sai reilun allergisen reaktion sekä Nanista että Tuttelista.
Allergisten lasten polilla tehtiin maitoaltistus, siveltiin Nania suupieleen ja sillä saatiin reaktio aikaiseksi.Tarvittaessa annetaan myös suun kautta, mutta meillä ei tarvinnut. Näin oli maitoallergia-diagnoosi valmis. Vähän aikaa sitten sai reaktion myös vehnärinkelistä ja nyt on viljat pannassa. Iho oireilee koko ajan, en tiedä mikä on ruoasta johtuvaa ja mikä vaan atooppiseen ihoon liittyvää.Meillä siis edelleen allergia-asiat kesken ja oikea korvikekin on yhä haussa, toki Neocatessa jo mennään eli jos sekään ei sovi niin sitten kait vesilinjalle ja kalkkikorvaus.
Tyttö on päivisin yleensä aina tosi hyväntuulinen ja tyytyväinen.
Välttämättähän maitoallergia ei ilmene ihottumana vaan vain suolisto-oireina, joka vaivaa erityisesti öisin.
Meillä aloitettiin eilen Neocaten ohella myös Gaviscon, koska tyttöä selvästi närästänyt viime aikoina.Saattanut pulauttaa parin kolmen tunninkin päästä korvikemaidosta ja irvistänyt, välillä alkanut itkemäänkin ja laittanut kättä rintakehälle.
Viime yönä juuri mietiskelin, että jos olisi tänään pitänyt aamuvuoroon töihin olisin saanut unta 3-4 tuntia, pätkissä.Edellisyö taas oli parempi ja nukuin jopa 4,5-5 tuntia putkeen...

Yhteistyössä