töihin meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuulia

Jäsen
21.05.2004
196
0
16
Moikka! Miten teidän yksi vuotiaat ovat pärjänneet hoidossa?
Poika täytti juuri vuoden ja saattaa töihin meno olla lähellä. :(
Haluaisin kovasti olla vielä kotona mutta ei rahat riitä millään. Tosi inhottavaa kun koko ajan pyörii raha-asiat päässä.. Toinen vaan kun vielä niin pieni.

Meidän poika meni päiväkotiin täytettyään juuri 1 vuotta. Todella hyvin on mennyt. Minua pelotti todella paljon töihinmeno... Lopulta kaikki meni tosiaan paljon paremmin kuin olin uskaltanut ajatella. Poika menee mielellään tarhaan, ei jää itkemään vaan vilkuttaa iloisesti. Nyt poika on 1 v 8 kk ja joskus ei oikein halua lähteä sieltä kotiinkaan kun menemme hakemaan. Tykkää kun on kavereita ja paljon leluja ja toimintaa tarhassa.
Itsellekin on tehnyt hyvää olla töissä, vaikka poikaa onkin välillä ikävä. Iltaisin on kiva sitten leikkiä ja hommailla yhdessä. Ei mene hermotkaan poikaan, kun saa välillä olla aikuisten seurassa. Siivooja otettiin helpottamaan arkea, vaikka ehtisi tässä hyvin itsekin siivota. On vaan kivempi sitten viettää viikonloput muutoin kuin kotitöiden parissa.
Tsemppiä sinulle töihinmenoon!

Hyvin on nuorin pärjännyt. Hänellä on kyllä sisarukset tukena, koska on sisarusryhmässä. Hän aloitti päiväkodissa pari päivää päälle 1 v:nä. Tosin meni pari viikkoa, että aamuisin protestoitiin, mutta nykyään mennä jo kovaa kyytiä hoitajan syliin.

Vanhin aloitti aikanaan pph:lla 11 kk ikäisenä ja huusi eka kuusi viikkoa joka aamu.

Meidän kuopus aloitti päivähoidon 7kk ikäisenä, ja parin ensimmäisen vaikean aamun jälkeen on mennyt tosi hyvin. Yleensä sylistä nykyään alkaa kurkotella lattialle leikkimään muitten vauvojen kanssa, ja nauraa vaan mulle kun hei heitä huutelen. Poju on nyt 13kk.

Niin ei se ikä välttämättä ole se ratkaisevin. Meillä lapset olivat 3v ja 2v kun aloittivat. 2v on sopeutunut todellahyvin. 3v kiukkuu joka ilta jo valmiiksi, jos on tarha päivä edessä ja itkemään jää tarhaan. Mutta viime viikolla jo meni paremmin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 09:29 Tuulia kirjoitti:
Haluaisin kovasti olla vielä kotona mutta ei rahat riitä millään. Tosi inhottavaa kun koko ajan pyörii raha-asiat päässä.. Toinen vaan kun vielä niin pieni.
Mieti mistä kaikesta voisit ehkä tinkiä? On myös vaihtoehtona että toinen vanhempi jäisi vuorotteluvapaalle. Lapset ovat vain kerran pieniä.. En halua että tästä tulee taas mikään väittely ketju. Itse olen hoitanut lapseni kotona enkä vaihtaisi pois!! Lainat on meilläkin yms mut toimeen ollaan tultu.
Tsemppiä sinulle!

meidän tyttö meni hoitoon ollessaan 1v 2viikkoa ja on pärjännyt hienosti. itki kahtena ekana päivänä vähän ja kesti n. viikko että oli ihan normaali 8eli uskalsi lähteä hoitotädin luota puistossa leikkimään jne) mutta nyt kun tyttö on 1v 9kk niin jos on jotain lomaa meillä vaikka viikko niin viiden päivän lomailun jälkeen alkaa kyselemään että millon pääsee hoitoon ja pukee eteisessä päälle ja sanoo lähtevänsä "hoitotädille" .

että viihtyy kyllä! Lopetti itse siellä tuttipullon omatoimisesti ollessaan 1v 3kk (ei kyllä loepttanut sitä kotona) eikä tuttiakaan ole tarvinnut siellä niiden alku itkujen jälkeen. eli siis hoitotätikin ihmeissään, sillä hän ei ollut tehnyt elettäkään näiden asioiden lopettamisen eteen. otti vaan mallia isommistaan, niin ollaan päätelty.

Meillä tyttö meni hoitoon pph 10 kk ikäisenä.Hyvän tutustumisen jälkeen ei ole tarvinnut huolehtia yhtään pärjäämistä hoidossa. Olen osahoidonvapaalla eli teen 4 pv viikko ja tämä on meillä ollut erittäin hyvä ratkaisu. Eli tyttö on hoidossa ma-ti to-pe. Ei tule niin pitkää rupeamaa kerralla. Ja menen töihin seitsemäksi, joten hoitoon mennään kuuden aikoihin, niin tyttö menee sinne hoitoon nukkuvana kantokopassa ja heräilee sitten sieltä omia aikojaan.

Hoitotädin kanssa kyllä löytyy teillekin sopivat rytmit elämään ja hoitotäti varmasti osaa katsoa lapsen väsymykset yms. ja leikin oikean rytmityksen ihan samalla tavalla kuin sinä itse, kunhan ensin oppii vähän tuntemaan lasta.

Onnea vaan hoitoon ja työhön, yllättävän paljon lapset siellä hoidossa tykkäävät yleensä olla, kun paikka vaan tulee ensin tutuksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 16:51 kotiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 09:29 Tuulia kirjoitti:
Mieti mistä kaikesta voisit ehkä tinkiä? On myös vaihtoehtona että toinen vanhempi jäisi vuorotteluvapaalle. Lapset ovat vain kerran pieniä.. En halua että tästä tulee taas mikään väittely ketju. Itse olen hoitanut lapseni kotona enkä vaihtaisi pois!! Lainat on meilläkin yms mut toimeen ollaan tultu.
Tsemppiä sinulle!
Hienoa että olet jaksanut kotona! nostan sinulle todella hattua, sillä mä olin aina luullu että nauttisin kotona olosta, no toisin kävi: musta tuli oikea hirviö. mun mies sai kuulla kunniansa joka ilta ja en enää ollu oma itseni. toiset vaan ilmeisesti viihtyy kotona ja toiset kaipaa elämäänsä myös sen työn. olen ehdottomasti parempi äiti työssäkäyvänä kuin koti-äitinä, tekee se sitten minusta minkälaisen tahansa toisten silmissä.

kadehdin niitä jotka osaavat nauttia kotona olosta!

Yhteistyössä