Toi syyllistämis mainos inhottaa

joo no
Ja miten tulevat sukupolvet voisivat ymmärtää väestöräjähdystä, ehkäisyä, yms. ellei heitä opeteta? Jos ei ole luku- ja kirjoitustaitoa, kuinka viesti ikinä menisi perille, miten ymmärrys voisi lisääntyä?

Smoke
Ja miten tulevat sukupolvet voisivat ymmärtää väestöräjähdystä, ehkäisyä, yms. ellei heitä opeteta? Jos ei ole luku- ja kirjoitustaitoa, kuinka viesti ikinä menisi perille, miten ymmärrys voisi lisääntyä?
Tulevaa sukupolvea ei edes tule riesaksi kun jätetään nyt antamatta ilmainen lounas, säästöä?
Ei se kuitenkaan meidän elämään vaikuta kuoleeko joku nälkään vai ei, ihmisiä on jo nyt liian paljon.

joo no
Onko susta oikein teinin synnytää lapsia tilanteeseen jossa niistä ei voi pitää huolta eikä niitä pysty vatettaa tai ruokkia? Musta tossa on aika paljonkin väärää ja sen voin kyllä sanoakin.
Ei ole oikein. Mutta kuten sanoinkin jo, ei sen lapsen pidä joutua siitä kärsimään, ei se hänen vikansa ole. Jospa siitä lapsesta kasvaa aikuinen, joka tietää ja ymmärtää paremmin?

Olen lukenutkin, ja sinun viestisi myös. Eli miksi ei muka voisi lahjoittaa sinne minne itse haluaa?
Itse jo periaatesyistä kierrän nuo mainokset ja keräysastiat. Ja jos joku feissari tulisi minua jossain julkisella paikalla syyttämään kun en auta afrikkalaisia, niin tekisin kyllä tutuillekin selväksi ettei noihin lafkoihin vain kannata sitä rahaa laittaa. Kun taas pikkujärjestöille ihan mielellään sitä rahaa annan, ja tulee hyvä fiilis kun on edes mahdollisuus että rahat menee oikeaan osoitteeseen, Jonnekin muualle ku mainoksiin ja toimitusjohtajien palkkoihin.
Juu, en tunne Unicefia, mutta siitä olen kuullut ettei järjestötyöhön eli kolmannen sektorin palkat päätä huimaa. Ja on selvää, että heidän tekemä työ " välikädessä" ei voi olla ilmaista.. Kyllähän kaikki työ esim. Siivoojalle teettämä työ maksaa enemmän kuin vain sen henkilön palkan, ALV yms tulee mukaan. Se taas ei ole niiden työntekijöiden vika! :mad: Tuollaisesta syyllistämisestä mitä monikin tässä nyt harrastaa tavan työntekijöistä siellä kentällä minä en pidä - tosi tekopyhää.

Hienoa, että autat ja lahjoitat rahaa kuitenkin.

joo no
Kannattaa yrittää kasvaa henkisesti vahvemmaksi.
Miksi se kannattaisi? Onko siis avustukseni Unicefille sulta jotenkin pois, vai miksi sanot noin? Oikeastaan, mitäpä sinä henkisestä vahvuudestani mitään tiedät, sen paremmin kuin minä sinun. Tuohan oli vaan järjetön ilkeilyheitto ilman mitään järjellistä tarkoitusta. Toisaalta, koittaisit itsekin olla henkisesti niin vahva, ettet ota noin itseesi sitä, että joku toinen ajattelee avustusasioista toisin kuin sinä :)

bbierass
[QUOTE="huoh";30541000]Ärsyttää myös. Kyllähän se koskettaa, mutta en usko että itse ongelma korjaantuu noilla rahamassoilla.

Ja kun ei se ole mikään pieni summa mikä tavalliselta talliaiseltakin nykyään nyhdetään. 20€ kummitoimintaan, 20€ afrikan lapsille, 20€ lumileopardille, 20€ siihen ja sun tähän konserttiin... 5€ veteraaneille, 20€ lastensairaalaan.[/QUOTE]

mutta 20 € tupakkaan, 30 € siideriin, 60 € uuteen mekkoon, 50 € taksiin, 10 € lottoon, ei tunnu missään.

"Hömelö"
Unicef on toiminut pian 70 vuotta. Kuvittelisi siinä ajassa saaneen jotain konkreettista aikaan. Köyhät maat on edelleen köyhiä ja ylikansoitettuja. Muutama kaivo tai koulu on saatu pykättyä.

Ja itse olen hyvinvointini hankkinut, ei mulla ole mitään halua tai velvollisuutta jakaa siitä köyhille.
Unicefin toiminnan ansiosta monia tauteja on saatu karsittua ja monia lapsia on koulutettu. Tarkotuksena on kouluttaa paikallisia ihmisiä, että he sitten jakavat sitä omaa tietotaitoaan siellä omalla asuinalueella että ihmiset ei tietämättömyyttään lisääntyis niin mahottomasti ja taudit leviäis, opittais viljelemään fiksusti sapuskaa, kohtelemaan lapsia paremmin jne. Kannattaa muistaa, että Unicef toimii ympäri maailmaa, auttaa myös niissä maissa missä normaalioloissa pärjätään jotekuten, mutta esimerkiks sota tai luonnonkatastrofi on kääntäny ihmisten elämät ylösalasin. Kannattaa muistaa, että ei tästä ole edes ihan älyttömästi aikaa kun täällä Suomessakin on kuollu massoittain ihmisiä nälkään. Jos nälänhätä ei kiinnosta ollenkaan, koska se ei kosketa meitä suomalaisia, kehottaisin lukemaan Aki Ollikaisen Nälkävuosi -teoksen. Ei ole edes kovin pitkä kirja, mutta kertoo hyvin todella ankeista ihmiskohtaloista ihan täällä meidän kotimaassa.

Ja haluaisin kyllä tietää, kuinka sinä olet itse oman hyvinvointisi ansainnu? Kyllä sulle ja sun perheelleskin yhteiskunta on ihan ilmaseksi tai pilkkahintaan järjestäny neuvolat, päivähoidot, äitiyspäivärahat, palkalliset sairaslomat, koulutukset esiopetuksesta yliopistoon, terveydenhuollon, synnytyssairaalat, kirjastot, koko tieverkoston ja kaupunki-infrastruktuurin jne. Että siinä saa perus suomalainen duunari painaa pitkään duunia ennen kun on veroeuroina maksanu koko laskun takasin Suomen valtiolle. Toisin on niillä muilla ihmisillä tuolla kehitysmaissa, kun siellä on OIKEESTI oman onnensa nojassa.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="Hömelö";30544050]Unicefin toiminnan ansiosta monia tauteja on saatu karsittua ja monia lapsia on koulutettu. Tarkotuksena on kouluttaa paikallisia ihmisiä, että he sitten jakavat sitä omaa tietotaitoaan siellä omalla asuinalueella että ihmiset ei tietämättömyyttään lisääntyis niin mahottomasti ja taudit leviäis, opittais viljelemään fiksusti sapuskaa, kohtelemaan lapsia paremmin jne. Kannattaa muistaa, että Unicef toimii ympäri maailmaa, auttaa myös niissä maissa missä normaalioloissa pärjätään jotekuten, mutta esimerkiks sota tai luonnonkatastrofi on kääntäny ihmisten elämät ylösalasin. Kannattaa muistaa, että ei tästä ole edes ihan älyttömästi aikaa kun täällä Suomessakin on kuollu massoittain ihmisiä nälkään. Jos nälänhätä ei kiinnosta ollenkaan, koska se ei kosketa meitä suomalaisia, kehottaisin lukemaan Aki Ollikaisen Nälkävuosi -teoksen. Ei ole edes kovin pitkä kirja, mutta kertoo hyvin todella ankeista ihmiskohtaloista ihan täällä meidän kotimaassa.

Ja haluaisin kyllä tietää, kuinka sinä olet itse oman hyvinvointisi ansainnu? Kyllä sulle ja sun perheelleskin yhteiskunta on ihan ilmaseksi tai pilkkahintaan järjestäny neuvolat, päivähoidot, äitiyspäivärahat, palkalliset sairaslomat, koulutukset esiopetuksesta yliopistoon, terveydenhuollon, synnytyssairaalat, kirjastot, koko tieverkoston ja kaupunki-infrastruktuurin jne. Että siinä saa perus suomalainen duunari painaa pitkään duunia ennen kun on veroeuroina maksanu koko laskun takasin Suomen valtiolle. Toisin on niillä muilla ihmisillä tuolla kehitysmaissa, kun siellä on OIKEESTI oman onnensa nojassa.[/QUOTE]

Aamen:flower: No sanotaanko näin... Lasta voi vielä kasvattaa ja luottaa, että elämä opettaa, mutta Bitch on menetetty tapaus. Kiitos, että jaoit oikeaa tietoa Unisefista.

Enpä jaksanut lukea kuin ensimmäisen sivun. Mutta jos yksinomaan raha ratkoisi kaikki ongelmat, niin kyllähän ne sillä olisi jo ratkottu, sillä rahaahan maailmassa riittää. Kehitysmaiden kokonaishedelmällisyysluku on kyllä jo yleisellä tasolla pienentynyt, mutta eihän väestön rakenne yhdessä yössä muutu, ja tyypillisesti suuret ikäluokat tekevät suuria ikäluokkia...

Mutta mutta... Esimerkiksi Ugandassa kokonaishedelmällisyysluku oli 70-luvulla n. 7 ja tänä päivänä vieläkin jotain 6.5 luokkaa. Ei ole siis laskenut paljon paskaakaan. Maan 35 miljoonasta asukkaasta puolet on alle 15-vuotiaita ja väestö kasvaa 3,3% vuodessa, kun maailman keskiarvo on 1,2%.

Ei Ugandassa kuitenkaan lapsia sen takia tehdä, että olisivat poikkeuksellisen lapsirakkaita. Kolmasosa, tai oikeastaan melkein puolet haluaisi siirtää tai lopettaa lastenhankinnan, ja about joka toinen syntymä ei ole suunniteltu. Vain viidesosa alkaneista raskauksista päättyy aborttiin.

Ugandassahan hallitus tukee perhesuunnittelua tosi huonosti, ainakin parikymmentä vuotta sitten piti olla naimisissa saadakseen perhesuunnittelupalveluita, ja tämä toki vain miehen seurassa tai ainakin piti olla kirjallinen lupa mieheltä. Sukupuolten välisestä tasa-arvosta ei ole tietoakaan, tähän vaikuttaa myös asenteet, nimittäin puolet miehistä on sitä mieltä, että perheen mies määrää perhekoon.

Sitten tietysti koulutus ja terveydenhuolto eräitä syitä, samoin varallisuus, koska varallisuuden ja avioitumisiän välillä on yhteys (myöhemmin naimisiin -> kaikkia suunniteltuja raskauksia ei ehditä toteuttaa). Ugandassahan tehtiin öljylöytö kymmenisen vuotta sitten, mutta varallisuus jakautuu kyllä hyvin epätasaisesti.

Vain joka viides naisista käyttää Ugandassa moderneja ehkäisyvälineitä, tähänkin vaikuttaa tiedon saatavuus, koska ehkäisyn terveys- ja sivuvaikutukset huolestuttavat naisia.

Ihan vaan vertailuna Intia, nimittäin suurin osa, 60% Intian väestönkasvusta johtuu ihan siitä, että hedelmällisessä iässä olevia on niin helvetin paljon. Vain 20% haluaa enemmän kuin 2 lasta ja 20% on ei-toivottuja raskauksia...

Siis eihän täällä Suomessakaan peruskoulun jälkeinen koulutus ilmaista ole.
Peruskoulu on toki hieno asia, mutta ei peruskoulupapereilla töitä saa.
Moni jää ilman koulutusta koska ei ole varaa opiskella. Tähän riittää ihan luottotietojen menetys, mikä on suht yleistä köyhistä perheistä tulevilla.
Opintolainaa ei ilman luottotietoja saa eikä opintotuella elä, töitä opintojen oheen on liki mahdotonta saada.
Jos on luottotiedot menneet, niin opiskelijan on mahdollista saada toimeentulotukea. Tämä taas aiheuttaa sen, että toimeentulotukea saavan opiskelijan taloudellinen tilanne on useimmiten parempi kuin opiskelijan, joka saa pelkästään opintotukea, koska opintotukea saavan on haettava myös laina ja vaikka lainaa ei nostaisikaan, niin se lasketaan hänen tulokseen, jolloin ei saa edes sosiaalitoimistosta rahaa, koske se nostamaton laina lasketaan siis tuloksi.

"Hömelö"
Kyllä joihinkin koulutuksiin vaaditaan jotain taloudellista panostusta (koulukirjoja, läppäri tms), mutta itse koulutus melkein alalle kuin alalle on mahollista saada ilmaseks. Meillä ei ole lukukausimaksuja (mitä vanhemmat saa sitte alkaa kerätä heti lapsen synnyttyä ja köyhän perheen lapsi ei voi edes haaveilla peruskoulun jälkeen mistään) ja kouluun pääsee oman aktiivisuuden ja osaamisen kautta, ei suhteilla. Opiskelijoilla on mahollisuus edulliseen opiskelija-asuntoon, mutta kun monelle se ei kelpaa kun ei haluta asua kämppiksen kanssa jossain lähiössä radan varressa, vaan mieluummin Töölössä omassa asunnossa. Kouluissa tarjotaan HALPA lounas ja valtio vielä maksaa rahaa käteen että tuossapa sulle. En mä sano, että opiskelijan elämä taloudellisesti on herkkua, mutta ei se helvetti sentään meillä täällä Suomessa mahdotonta ole!

Jos on luottotiedot menneet, niin opiskelijan on mahdollista saada toimeentulotukea. Tämä taas aiheuttaa sen, että toimeentulotukea saavan opiskelijan taloudellinen tilanne on useimmiten parempi kuin opiskelijan, joka saa pelkästään opintotukea, koska opintotukea saavan on haettava myös laina ja vaikka lainaa ei nostaisikaan, niin se lasketaan hänen tulokseen, jolloin ei saa edes sosiaalitoimistosta rahaa, koske se nostamaton laina lasketaan siis tuloksi.
Kiitti tiedosta, mikäpäs menetänkin luottotiedot ja kieltäydyn töistä ja rupean siis saamaan opintotuen lisäksi vielä toimeentulotukea?? :'D

Mä olen lopettanut melkein kokonaan rahan antamisen hyväntekeväisyyteen. Tajusin tässä jokin aika sitten että jotkin asiat ei vaan muutu. Äidin äiti täytti 90 vuotta ja se on opettannut meidät laittamaan omistamme jotain hyvään tarkoitukseen samalla kun se on itse antanut omistaan huonompi osaisille.Toisin sanoen se on varmaan sellaiset 60 vuotta laittanut rahaa milloin millekin hädälle ja rahan tarve sen kuin jatkuu noissa tietyissa paikoissa.

"Hömelö"
Mä olen lopettanut melkein kokonaan rahan antamisen hyväntekeväisyyteen. Tajusin tässä jokin aika sitten että jotkin asiat ei vaan muutu. Äidin äiti täytti 90 vuotta ja se on opettannut meidät laittamaan omistamme jotain hyvään tarkoitukseen samalla kun se on itse antanut omistaan huonompi osaisille.Toisin sanoen se on varmaan sellaiset 60 vuotta laittanut rahaa milloin millekin hädälle ja rahan tarve sen kuin jatkuu noissa tietyissa paikoissa.
Eikö sun mieltä lämmitä yhtään ajatus siitä, että sillä avustuksella on saatu pelastettua edes yksi lapsi sodan keskeltä Syyriasta? Mä en nyt puhukaan siitä isosta kokonaiskuvasta tällä erää, vaan ihan yksittäisestä ihmiskohtalosta. Sille yhdelle ihmiselle se on ihan satumainen lahja, että pääsee pois sodan jaloista, saa ruokaa ja lääkitystä, eikä ainoo selviytymiskeino enää olekaan myydä itseään viisvuotiaana.

Yhteistyössä