Toi syyllistämis mainos inhottaa

Ajattele kuinka 17 000 lasta kuolee tänäänkin nälkään. Se 20e mitä noi pyytää, meneeköhän siitä edes 1e noiden lasten auttamiseen. Ja mitä se riisiannos autaa? Niitä lapsia tulee liukuhihnalta koko ajan lisää ja lisää.
Pahalta tuntuu, mutta vituttaa kun tilanne on aina ollut ihan samanlainen ja samanlaisena se pysyykin. Siitä on turha meitä syyllistää.

"Lilli"
Ja inhottavaa kun noita mainoksia tulee keskellä päivääkin kun lapset ovat telkkarin ääressä. En minä haluaisi että minun lapseni alkavat kokemaan syyllisyyttä tai surua sellaisesta asiasta mille he eivät voi mitään. Kun ei me aikuisetkaan voida.

Tuo 17 000 lasta kuolee tänäänkin.. Herätti kyllä ajatuksia siitä kuinka valtava tämä ongelma onkaan. Siihen ei muutamat kakskymppiset paljon auta.

• Tykkää
Reactions: Wolt
"jenni"
Eli palstamamma on siis tekemättä mitään, huolehtii vain omista lapsistaan ja uskottelee, että koko köyhyyttä ei ole olemassakaan. Just. Kuinka vaikeaa on tajuta, että rahalla saa ruokaa, terveyttä, koulutusta ja ehkäisyä, jotka kaikki pitkällä aikavälillä vähentävät syntyvyyttä ja parantavat köyhien maiden oloja.

[QUOTE="jenni";30540949]Eli palstamamma on siis tekemättä mitään, huolehtii vain omista lapsistaan ja uskottelee, että koko köyhyyttä ei ole olemassakaan. Just. Kuinka vaikeaa on tajuta, että rahalla saa ruokaa, terveyttä, koulutusta ja ehkäisyä, jotka kaikki pitkällä aikavälillä vähentävät syntyvyyttä ja parantavat köyhien maiden oloja.[/QUOTE]

Kun mua ei kiinnosta köyhien maiden lasten hätä, koulutus tai muutkaan ongelmat. Älä yleistä tätä koskemaan kaikkia palstamammoja, minussa ei herätä mitään tunteita kärpässilmäiset lapset mutta monet muut on varmasti empaattisempia

[QUOTE="jenni";30540949]Eli palstamamma on siis tekemättä mitään, huolehtii vain omista lapsistaan ja uskottelee, että koko köyhyyttä ei ole olemassakaan. Just. Kuinka vaikeaa on tajuta, että rahalla saa ruokaa, terveyttä, koulutusta ja ehkäisyä, jotka kaikki pitkällä aikavälillä vähentävät syntyvyyttä ja parantavat köyhien maiden oloja.[/QUOTE]

Vika on noiden maiden päätäjissä ja niissä ihmisissä joten miten heitä pitäisi auttaa? Avut menevät parempiin suihin.

"jenni"
Kun mua ei kiinnosta köyhien maiden lasten hätä, koulutus tai muutkaan ongelmat. Älä yleistä tätä koskemaan kaikkia palstamammoja, minussa ei herätä mitään tunteita kärpässilmäiset lapset mutta monet muut on varmasti empaattisempia
Sillä ei tarvitse olla empatian kanssa yhtään mitään tekemistä, että jakaa edes vähän omasta hyvinvoinnistaan pois. Pelkkä järkikin riittää syyksi, jos nyt yhtään sattuu kiinnostaaan, millaisessa maailmassa omat lapset joutuvat elämään. Kuilun leventyminen köyhien ja rikkauden maiden välilllä ei ainakaan tuo mitään hyvää.

"Vieraana"
[QUOTE="Lilli";30540939]Ja inhottavaa kun noita mainoksia tulee keskellä päivääkin kun lapset ovat telkkarin ääressä. En minä haluaisi että minun lapseni alkavat kokemaan syyllisyyttä tai surua sellaisesta asiasta mille he eivät voi mitään. Kun ei me aikuisetkaan voida.

Tuo 17 000 lasta kuolee tänäänkin.. Herätti kyllä ajatuksia siitä kuinka valtava tämä ongelma onkaan. Siihen ei muutamat kakskymppiset paljon auta.[/QUOTE]

Isompi ongelma on se että jokainen nälänhädältä pelastettu lisääntyy kuin kaniini. Afrikka ei ilman kehitysapua pysty ruokkimaan tuota kaikkea ihmismäärää ja kaikki yritykset auttaa johtavat siihen että väkimäärä lisääntyy ja säännöllisesti toistuvat kuivat kaudet aiheittavat yhä pahemman nälänhädän.

Ongelma on vaikea sillä jokainen ihmishenki on arvokas ja jokainen lapsi ansaitsisi tuolla parempaa. Mutta jos väestönkasvua ei saada talttumaan afrikkaa ei pelasta mikään.

fnfgn

sitä rahaa on kerätty vuosikymmeniä useissa maissa valtavia määriä, eikä se muuta asiaa muuten kuin että porukka pysyy sen aikaa hengissä että kerkeää pullauttelemaan lisää lapsia, joita meidän lapsemme pitävät sitten rahalahjoituksin hengissä. nuo ongelmat ovat vähän monimutkaisempia ja ratkaisut niihin ovat syvemmällä kuin länsimaisen mamman ostamassa vihossa tai riisikipossa.

Vier
Naisten koulutusta, ehkäisyvalistusta...varmaan noihin käytetäänkin saatuja rahoja, uskoisin. Suomessakin ollut nälänhätää ja täälläkin kuollut lapsia, varmaan teidänkin suvuissa aikanaan. Kyllä koko maailman tilanteen pitäis jonkin verran liikuttaa täälläkin.

"huoh"
Ärsyttää myös. Kyllähän se koskettaa, mutta en usko että itse ongelma korjaantuu noilla rahamassoilla.

Ja kun ei se ole mikään pieni summa mikä tavalliselta talliaiseltakin nykyään nyhdetään. 20€ kummitoimintaan, 20€ afrikan lapsille, 20€ lumileopardille, 20€ siihen ja sun tähän konserttiin... 5€ veteraaneille, 20€ lastensairaalaan.

vie ras
Luulisi, että niillä miljardeilla mitkä tonnekin on syydetty, olisi saatu edes jotain aikaan. Mutta ei. Kysymys kuuluukin, minne ne rahat on menneet?

Mä en suostu syyllistymään noista mainoksista. Ja mun mielestä tässä meidän omassa kotimaassakin on niin paljon hätää ja kärsimystä, että voitaisi aloittaa auttaminen ihan täältä.

• Tykkää
Reactions: Aina Marina
Smoke
Ruoan antaminen laiskistaa entisestään, kyllä luonto löytää sopivan balanssin kun jätetään antamatta.
Ainakin minulla on omille rahoille pahempaa käyttöä kuin auttaa ihmisiä joiden ahdinkoon en ole millään tapaa syyllinen.

viers
Ongelma ei ole se, että joku näkee jossain nälkää tai ei saa puhdasta juomavettä. Ongelma on se, että meitä (ihmisiä) on liikaa. Joku näsäviisas siinä sanomaan, että "oletko sinä se ylimääräinen", niin enpä halua olla. Ei kukaan halua. Jokainen pitäkööt huolen omasta hyvinvoinnistaan ja annetaan toisten kuolla. Meitä on liikaa.

apuja
Ongelma hoituu tosiaan helpoimalla siten, että emme lähetä turhaan avustuksia sinne. Sitäpaitsi 99% avustuksista menee kankkulan kaivoon, esil esim. siihen kun avustustyöntekijät syövät hienoissa ravintoloissa ja asuvat hotelleissa.

Unicef on toiminut pian 70 vuotta. Kuvittelisi siinä ajassa saaneen jotain konkreettista aikaan. Köyhät maat on edelleen köyhiä ja ylikansoitettuja. Muutama kaivo tai koulu on saatu pykättyä.

Ja itse olen hyvinvointini hankkinut, ei mulla ole mitään halua tai velvollisuutta jakaa siitä köyhille.

"jenni"
[QUOTE="Vieraana";30540993]Isompi ongelma on se että jokainen nälänhädältä pelastettu lisääntyy kuin kaniini. Afrikka ei ilman kehitysapua pysty ruokkimaan tuota kaikkea ihmismäärää ja kaikki yritykset auttaa johtavat siihen että väkimäärä lisääntyy ja säännöllisesti toistuvat kuivat kaudet aiheittavat yhä pahemman nälänhädän.
[/QUOTE]

Joo, siksihän nälkäisiä autetaan, että jaksaisivat panna koko ajan enemmän ja enemmän. Voi saatana, voiko joku todella olla tajuamatta kokonaiskuvaa? Näemmä voi.
Turha ilmeisesti edes yrittää selittää alkeellisia yhteyksiä esimerkiksi koulutuksen vaikutuksesta väestönkasvuun.

• Tykkää
Reactions: dipt
viers
[QUOTE="jenni";30541067]Joo, siksihän nälkäisiä autetaan, että jaksaisivat panna koko ajan enemmän ja enemmän. Voi saatana, voiko joku todella olla tajuamatta kokonaiskuvaa? Näemmä voi.
Turha ilmeisesti edes yrittää selittää alkeellisia yhteyksiä esimerkiksi koulutuksen vaikutuksesta väestönkasvuun.[/QUOTE]

Ei vaan nälkäisten pitäisi antaa kuolla. Siellä autettaisiin koko ihmiskuntaa. Se on sitä KOKONAISKUVAA jota hoet. Elämä on tärkeämpi kuin yksilö.

V1eras
Unicef on toiminut pian 70 vuotta. Kuvittelisi siinä ajassa saaneen jotain konkreettista aikaan. Köyhät maat on edelleen köyhiä ja ylikansoitettuja. Muutama kaivo tai koulu on saatu pykättyä.

Ja itse olen hyvinvointini hankkinut, ei mulla ole mitään halua tai velvollisuutta jakaa siitä köyhille.
Itse en ihan henkilökohtaisena ansionani pitäisi suomalaista yhteiskuntaa, joka on taannut itsellenikin tiettyjä mukavuuksia ja etuuksia, joiden turvin olen voinut panostaa itseeni ja perheeseeni. On ollut siis tarjolla koulutusta, työtä ja turvallisuutta.

Siinä olette kyllä oikeassa, että ihan merkittävintä roolia Afrikan kehittymisessä eivät todellakaan näyttelel kehitysapujärjestöt, ne kai lähinnä lievittävät inhimillistä hätää. Rakenteet siellä on pielessä, ja pahasti.

Yhteistyössä