Toi karppaaminen ei kyllä mene mun tajuntaan.

Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä olin alakarppi liki vuoden, hiilarit 20-30 grammaa päivässä. Nyttemmin oon ylläpidolla, karpilla ruokavaliolla edelleen, meinaan tässä esim vetää nyt litran mansikoita jotka on mun sallittujen herkkujen listalla. Viljoja en kaipaa koska ne aiheutti mun mahaani käymistilaa vastaavan olon mikä on nyttemmin jäänyt historiaan samoin kuin esim. alkavat peräpukamat. Mun verensokeri oli pudotusvaiheessakin ihannelukemissa joten en usko olleeni silloinkaan missään vaarassa. Miehellä taas korkea verensokeri (joka tuhoaa aivoja) korjaantui karppaamalla.
Paljonko sait pudotettua tuolla alakarppilinjalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä olin alakarppi liki vuoden, hiilarit 20-30 grammaa päivässä. Nyttemmin oon ylläpidolla, karpilla ruokavaliolla edelleen, meinaan tässä esim vetää nyt litran mansikoita jotka on mun sallittujen herkkujen listalla. Viljoja en kaipaa koska ne aiheutti mun mahaani käymistilaa vastaavan olon mikä on nyttemmin jäänyt historiaan samoin kuin esim. alkavat peräpukamat. Mun verensokeri oli pudotusvaiheessakin ihannelukemissa joten en usko olleeni silloinkaan missään vaarassa. Miehellä taas korkea verensokeri (joka tuhoaa aivoja) korjaantui karppaamalla.
Paljonko sait pudotettua tuolla alakarppilinjalla?
Painoin aloittaessani 94kg, nyt painan 65kg kun olen lopettanut tiukistelun. :) Alimmillaan oli 62kg mutta vähän nousi kun lopetin varsinaisen diettaamisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä olin alakarppi liki vuoden, hiilarit 20-30 grammaa päivässä. Nyttemmin oon ylläpidolla, karpilla ruokavaliolla edelleen, meinaan tässä esim vetää nyt litran mansikoita jotka on mun sallittujen herkkujen listalla. Viljoja en kaipaa koska ne aiheutti mun mahaani käymistilaa vastaavan olon mikä on nyttemmin jäänyt historiaan samoin kuin esim. alkavat peräpukamat. Mun verensokeri oli pudotusvaiheessakin ihannelukemissa joten en usko olleeni silloinkaan missään vaarassa. Miehellä taas korkea verensokeri (joka tuhoaa aivoja) korjaantui karppaamalla.
Aika jännä uus tieto toi aivojen tuhoontuminen liiasta sokerista :eek:

Ihan uusi mulle.

DM sairastavilla yleisimpiä ovat olleet nimittäin silmänpohjamuutokset, munuaisen vajaatoiminta, hermoston toimintahäiriöt ja sydän- ja verisuonisairaukset.

Mutta jos joku uusi tutkimus on taas tehty
=)
Pitääkin kysyä lääkäriltä ensi viikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
En tunne ketään täyskarppaajaa ja jos tuntisin, en nimeä nettiin laittaisi. =)
Mitä tarkoitat täyskarppaajalla?
Niitä jotka vetävät itsensä ketoosiin.
..ketoosia ei useimmiten pidetäkään yllä vuositolkulla, vaan se on aloituksessa vauhdittamassa pudotusta.

Lyhyempinä pätkinä ketoosin ei ole todettu olevan vaaraksi.
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä olin alakarppi liki vuoden, hiilarit 20-30 grammaa päivässä. Nyttemmin oon ylläpidolla, karpilla ruokavaliolla edelleen, meinaan tässä esim vetää nyt litran mansikoita jotka on mun sallittujen herkkujen listalla. Viljoja en kaipaa koska ne aiheutti mun mahaani käymistilaa vastaavan olon mikä on nyttemmin jäänyt historiaan samoin kuin esim. alkavat peräpukamat. Mun verensokeri oli pudotusvaiheessakin ihannelukemissa joten en usko olleeni silloinkaan missään vaarassa. Miehellä taas korkea verensokeri (joka tuhoaa aivoja) korjaantui karppaamalla.
Paljonko sait pudotettua tuolla alakarppilinjalla?
Painoin aloittaessani 94kg, nyt painan 65kg kun olen lopettanut tiukistelun. :) Alimmillaan oli 62kg mutta vähän nousi kun lopetin varsinaisen diettaamisen.
Onnea! :flower: Hieno saavutus! :D Mulla on vähän toisen tyyppinen painonpudotus nyt menossa, mutta sit ylläpitovaihe on jokin sorttista hyväkarppilinjaa.
 
..ja niistä rasvoista: vastikään oli mm. Valituissa Paloissa tutkimustulos siitä, että yllättäen maitorasvoja runsaasti käyttävillä (joita on siis pitkään sanottu äärimmäisen epäterveellisiksi) olikin paljon vähemmän sydän- ja verisuonitauteja, kuin vähän maitorasvaa käyttävillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
[quote="Ford Prefect]
täyskarppaajaa

onko se siis hyvä-,ala-,keto-tmv karppi?

Et siis tiedä karppauksesta mitään mutta kuitenkin olet täällä arvostelemassa.
Ota asioista selvää tai vielä parempi olis jos kokeilisit itse niin saisit jotain muutakin tietoa kuin vaan mu-tua.
Mä lopetan tän jankkaamisen ja jatkan karppaamistani ja voin hyvin :)
:hug:[/quote]

Jos toi on mun lause (?) niin hei, en mä arvostele. :D

Mua vaan KIINNOSTAA, koska hiilarit on meijen jokapäiväistä elämää ja niistä on hyvä tietää kaikki mahdollinen.

Eli kaipaan ihan kunnon tutkimustuoloksia yms, enkä mitään kädenvääntöjä.

Ja usein näistä ketjuista saa jonkun vinkin jostain linkistä aina.

Toi rasvan syöminen mua on aina vaan ihmetyttäny, sori vaan, sille en voi minkään. Siis voi ja kerma jne jne :ashamed: :xmas:
 
eikä karppauksesta kaikki rasvot ole niitä pahoja, kuten yleensä luullaan
olipas nopea entterisormi.. siis saatko ne samat rasvat voista ja kermasta, vai jostain hiilarimätöstä missä on voita ja kermaa myös ;) tuo vaan kuullostaa erikoiselta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Aika jännä uus tieto toi aivojen tuhoontuminen liiasta sokerista :eek:

Ihan uusi mulle.

DM sairastavilla yleisimpiä ovat olleet nimittäin silmänpohjamuutokset, munuaisen vajaatoiminta, hermoston toimintahäiriöt ja sydän- ja verisuonisairaukset.

Mutta jos joku uusi tutkimus on taas tehty
=)
Pitääkin kysyä lääkäriltä ensi viikolla.
No demetikkojakin ohjeistetaan tarkkailemaan ruokavaliota liian sokerin varalta. En tosin ole itse lääkäri joten paha mennä ruotimaan sen paremmin, mutta näin olen kuullut.
Painonpudotus on vaihe, kuten mun alakarppauskin oli, ei koko elämän kestävä tila.
 
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Tieteen+uusien+tuloksien+pit%C3%A4%C3%A4+n%C3%A4ky%C3%A4ravintosuosituksissa/HS20080615SI1MP02uev

mm. tuolla hyvää juttua. Koitan löytää vielä sen uusimman tutkimuksen tuloksen. Tän vuoden puolella oli Valituissa Paloissa lyhykäinen juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Tieteen+uusien+tuloksien+pit%C3%A4%C3%A4+n%C3%A4ky%C3%A4ravintosuosituksissa/HS20080615SI1MP02uev

mm. tuolla hyvää juttua. Koitan löytää vielä sen uusimman tutkimuksen tuloksen. Tän vuoden puolella oli Valituissa Paloissa lyhykäinen juttu.
Tää on hyvä. :D

Pitäiskö laittaa s-postilla yhdelle ravitsemusterapeutille, jolla oli hereenpalko kavereineen nenässä vastikään. :whistle:

Just maitotuotteista(kin). Piti kuulemma vetää lightjugurttia ja lirumaitoo ja meillä on ihan tavallista jugurttia ja kevytmaitoa! Kamalaa.

Hitto kasvat lapset ja kellään perheestä ei oo kolesterolit koholla!
(ees mulla vaikken oo laiha :whistle: )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Mua vaan KIINNOSTAA, koska hiilarit on meijen jokapäiväistä elämää ja niistä on hyvä tietää kaikki mahdollinen.

Eli kaipaan ihan kunnon tutkimustuoloksia yms, enkä mitään kädenvääntöjä.

Ja usein näistä ketjuista saa jonkun vinkin jostain linkistä aina.

Toi rasvan syöminen mua on aina vaan ihmetyttäny, sori vaan, sille en voi minkään. Siis voi ja kerma jne jne :ashamed: :xmas:
Siis mikä voi ja kerma? Itse en ainakaan karppaajana käytä kumpaakaan kuin ihan tosi harvoin, ihan kuten käytin aikaisemminkin.

Sinä vain vouhkaat täyskarppaamisesta, voista ja kermasta vaikka aika harva karppaja on millään atkinsoinin tiukalla, lähes hiilarittomalla dietillä.

Jos sua oikeasti KIINNOSTAA niin mikset ota asioista enemmän selvää sen sijaan, että perustat näkemyksesi ennakkoluuloihin? Et myöskään ota vastaan täällä annettua informaatiota vaan juutut sivuseikkoihin...

 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
edelleen kiinnostaisi tietää, että mistä niitä karppaajia löytyy, jotka eivät käytä lainkaan hiilareita. ketokarpit kun eivät sellaisia ole.
Miten se on edes mahdollista syödä niin ettei tule lainkaan hiilihydraatteja?
sitähän minäkin tässä ihmettelen, kun esim. kananmunastakin niitä tulee vähän.
 
urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Miksi te karppaatte? Miksi ette syö normaalin ruokaympyrän mukaan, fiksusti ja järkevästi? Jos se karppaus olisi niin paras mahdollinen vaihtoehto, niin eikö sitä suosittais myös hoitolaitoksissa, sairaaloissa, kouluissa jne.?
Normaalin ihmisen ruokavalio on aika hiton kaukana siitä, mitä kannattaa suosia mainitsemissasi paikoissa.

Karppaamisen sopivuudesta ihmiselle en ole kuitenkaan vakuuttunut. Uskon, että huonosti syöneelle se voi olla parannus menneeseen, mutta hyvä ruokavalio se ei ole.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
edelleen kiinnostaisi tietää, että mistä niitä karppaajia löytyy, jotka eivät käytä lainkaan hiilareita. ketokarpit kun eivät sellaisia ole.
Ne on ihan jonkun omassa päässä.
No sitähän mäkin meinaan, ei tartte kun tomaatti syödä niin jo tulee hiilareita.
Tai ei edes sitä tomaattia vaan jo kananmunasta tulee hiilareita. Vähän tosin, mutta tulee kuitenkin.
 
sama edelleen
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän ot:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Miksi te karppaatte? Miksi ette syö normaalin ruokaympyrän mukaan, fiksusti ja järkevästi? Jos se karppaus olisi niin paras mahdollinen vaihtoehto, niin eikö sitä suosittais myös hoitolaitoksissa, sairaaloissa, kouluissa jne.?
Aivan, ja paljonkos niitä liikalihavia onkaan? Ruoka-aineympyrässä on aivan liian vähän proteiinia ja liikaa hiilareita.
Mikä olisi sopiva määrä proteiineja?
0,8-2,0g / painokilo. Virallisterveellisen suosituksen mukaan.
Entä karppauksessa, onko rajaa?
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Miksi te karppaatte? Miksi ette syö normaalin ruokaympyrän mukaan, fiksusti ja järkevästi? Jos se karppaus olisi niin paras mahdollinen vaihtoehto, niin eikö sitä suosittais myös hoitolaitoksissa, sairaaloissa, kouluissa jne.?
Normaalin ihmisen ruokavalio on aika hiton kaukana siitä, mitä kannattaa suosia mainitsemissasi paikoissa.

Karppaamisen sopivuudesta ihmiselle en ole kuitenkaan vakuuttunut. Uskon, että huonosti syöneelle se voi olla parannus menneeseen, mutta hyvä ruokavalio se ei ole.
Minun kroppani on kyllä asiasta eri mieltä kanssasi, karppaus on ainoa ruokavalio, jolla se pysyy terveenä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja sama edelleen:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän ot:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Miksi te karppaatte? Miksi ette syö normaalin ruokaympyrän mukaan, fiksusti ja järkevästi? Jos se karppaus olisi niin paras mahdollinen vaihtoehto, niin eikö sitä suosittais myös hoitolaitoksissa, sairaaloissa, kouluissa jne.?
Aivan, ja paljonkos niitä liikalihavia onkaan? Ruoka-aineympyrässä on aivan liian vähän proteiinia ja liikaa hiilareita.
Mikä olisi sopiva määrä proteiineja?
0,8-2,0g / painokilo. Virallisterveellisen suosituksen mukaan.
Entä karppauksessa, onko rajaa?
Karppauksessa suositus on tuo sama.

 

Yhteistyössä