Törmäsin läskirasismiin ekaa kertaa irl:ssä

• Viestiketjun aloittaja kaikenlaista
  • Ensimmäinen viesti
kaikenlaista
Menin hakemaan kebabin ja pizzan tuosta kyliltä. Olin lähdössä jo pois,kun paikalle tuli n. 40-50 vuotias hoikka mies kahden lapsensa kanssa. Katsoi minua ja sanoi että kannattaisiko tuolla kropalla jättää pizzat syömättä :eek::eek::eek:
Olen kyllä törmännyt esim. täällä läskirasismiin mutta en oikeasti uskonut että jotkut ihan oikeasti sanovat tuollaista päin naamaa,vieraalle ihmiselle...Menin aivan hämilleni enkä osannut sanoa mitään. Ja joo, tiedän että läski on pahasta ja pitäis jättää ne herkut syömättä mutta ei silti kellään oikeutta tulla tuollaista sanomaan..

Olen aina ihmetellyt sitä kuinka lihavia ihmisiä on vapaus tuijottaa ja ääneen kaverille kommentoida!!Aivan kuin lihavuus olisi jotenkin heidän ongelmansa!!Ja voi ei kun menee ostaa vaik karkkii tms niin johan tulee ap:n saamien kommenttien kaltaista palautetta ja varmasti leimataan karkin mässyttäjäks... ilkeää, ei voi muuta sanoa. Olen myös mieleni pahoittanut monasti. Syö ruokasi rauhassa, olipahan äijällä surkee elämä kun kerkes sun syömisiä miettimään!! :hug:

kaikenlaista
Juu,kyllä mä olen oikeasti vieläkin ihan hämilläni koko jutusta. Kädetkin ihan täris,kun autolla lähin ajamaan. Kyllä se vaan loukkaa. Olivat vielä itse sellaisia tyylikkään oloisia ihmisiä jos nyt niin voi sanoa.

[quote="sitruunatetra"]Olen aina ihmetellyt sitä kuinka lihavia ihmisiä on vapaus tuijottaa ja ääneen kaverille kommentoida!!Aivan kuin lihavuus olisi jotenkin heidän ongelmansa!!Ja voi ei kun menee ostaa vaik karkkii tms niin johan tulee ap:n saamien kommenttien kaltaista palautetta ja varmasti leimataan karkin mässyttäjäks... ilkeää, ei voi muuta sanoa. Olen myös mieleni pahoittanut monasti. Syö ruokasi rauhassa, olipahan äijällä surkee elämä kun kerkes sun syömisiä miettimään!! :hug: [/quote]

Mä en tiedä vaikuttaako siihen se stereotypia, että lihavat ovat tyhmiä? Ja tyhmillä ei siten ole tunne elämää tai siitä ei ainakaan tarvitse välittää....?

En tiedä, mutta kyllä oli törkeä ukkeli!!!! Ihan vihaksi pistää! :kieh:

Mulla ei riitä ymmärrystä niille urpoille, jotka jaksavat ärsyyntyä toisten lihoista!

Tosin, on tilanteita, jolloin mun mielestä "saa" heittää ilkeitä kommentteja esim toisen lihavuudesta, mutta ne on sellaisia tilanteita, että toisen pitää oikein kerjätä sitä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mulla ei riitä ymmärrystä niille urpoille, jotka jaksavat ärsyyntyä toisten lihoista!

Tosin, on tilanteita, jolloin mun mielestä "saa" heittää ilkeitä kommentteja esim toisen lihavuudesta, mutta ne on sellaisia tilanteita, että toisen pitää oikein kerjätä sitä :whistle:
Kerro esimerkki :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Kerro esimerkki :)

No esim, kun lihava nainen jaksaa aina ja joka kerta kommentoida erään koiran painoa (koira 14v, sairas, ontuu ja on hieman pulleva kun on niin vaikea liikkua ). Joka kerta vastaan tullessaan jaksoi sanoa, että onpa toi koira lihava, sehän on jo terveydelle vaarallista, miten se nyt noin lihavaksi on päässyt jne.. Kunnes koiran omistajalla meni hermo niihin ikuisiin kommentteihin ja totesi että rouvan kannattaisi ensisijaisesti pohtia itsestään samoja asioita ennen kun muille asioista huomauttaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
a) rasismi viittaa rotuun.. joten et ole voinnut kokea läskirasismia

b) tottahan tuo mies puhui,läskien ei pitäisi syödä pizzaa vai oletko toista mieltä?
Aikuinen ihminen ei sano ääneen ihan kaikkea mitä ajattelee, kuten kommentoi muiden hiusmuotia/vaatteita/puhetapaa/yleistä tyyliä jne. Se kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin. Jokaisella on oikeus ajatella mitä tahtoo ja valitettavasti myös opettaa lapsilleen sitä samaa pjaskaa, mutta ääneen ei pidä mennä sanomaan jos ei halua antaa itsestään ERITTÄIN moukkamaista kuvaa.

b) tottahan tuo mies puhui,läskien ei pitäisi syödä pizzaa vai oletko toista mieltä?
no,esim.mistä se mies ties et tää pyöreempi on ittelleen ostamassa sitä ?

Niin ja nyt meidän kaikkien sitten tulisi urakalla ryhtyä totuudentorviksi ja alkaa kommentoimaan kovaan ääneen ylipainoisten ruokaostoksia...ja a vot heidän tulis olla niin maar perkkeleen kiitollisia kanssaihmisten rehellisyydestä ja välittämisestä!????

kaikenlaista

Läskirasismi on ns. sisäpiirijuttu,siitä kun tällä palstalla aina puhutaan niin siksi käytin sitä sanaa.

Minähän sanoin jo,että ei tarvisi syödä ( tosin, syntymäpäiväni syön just sitä mitä haluan) mutta ei hällä ole oikeutta tulla tuollaista kommentoimaan! Älä vaan opeta lapsillesi,että niin voi tehdä.

vieras
Ihan samalla tavalla kommentoidaan laihallekin: "Ota nyt lisää ruokaa, kun olet noin laiha", "Ei kai sulla ole kylmä?" "Söisit enemmän", "Sustahan näkyy läpi"...

Ikinä en ole kenenkään läskeistä huomautellut, mutta kohta aloitan sen, kun ei ne ihrakasat osaa pitää turpiaan kiinni.

kaikenlaista
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikinä en ole kenenkään läskeistä huomautellut, mutta kohta aloitan sen, kun ei ne ihrakasat osaa pitää turpiaan kiinni.
Et kai sä kaikille läskeille aio huomautella?
Kyllä mä puolustautumisen ymmärrän...

No esim, kun lihava nainen jaksaa aina ja joka kerta kommentoida erään koiran painoa (koira 14v, sairas, ontuu ja on hieman pulleva kun on niin vaikea liikkua ). Joka kerta vastaan tullessaan jaksoi sanoa, että onpa toi koira lihava, sehän on jo terveydelle vaarallista, miten se nyt noin lihavaksi on päässyt jne.. Kunnes koiran omistajalla meni hermo niihin ikuisiin kommentteihin ja totesi että rouvan kannattaisi ensisijaisesti pohtia itsestään samoja asioita ennen kun muille asioista huomauttaa.
En ihmettele, että totesi.

pitkä
Ihan samalla tavalla kommentoidaan laihallekin: "Ota nyt lisää ruokaa, kun olet noin laiha", "Ei kai sulla ole kylmä?" "Söisit enemmän", "Sustahan näkyy läpi"...

Ihan samalla tavalla mulla on oikeus näpäyttää takaisin jos joku tulee mulle urputtamaan. Mä olen 180cm pitkä ja ekana mitä ihmiset sanoo on "voi luoja sä oot pitkä,pelaatko sä koripalloo,sun on varmaan vaikeeta löytää mies"
Miksi mulle on ok sanoa noita loukkauksia mutta läskeille ei? Onko läskit jotenkin imuuneita. Mitähän joku ihminen jonka just tapaan ni tuumais siitä kun toteisin "voi luoja sä oot läski,sä varmaan harrastat sumopaini,sun varmaan on vaikeeta löytää miestä ku oot noin iso"

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä:

Ihan samalla tavalla mulla on oikeus näpäyttää takaisin jos joku tulee mulle urputtamaan. Mä olen 180cm pitkä ja ekana mitä ihmiset sanoo on "voi luoja sä oot pitkä,pelaatko sä koripalloo,sun on varmaan vaikeeta löytää mies"
Miksi mulle on ok sanoa noita loukkauksia mutta läskeille ei? Onko läskit jotenkin imuuneita. Mitähän joku ihminen jonka just tapaan ni tuumais siitä kun toteisin "voi luoja sä oot läski,sä varmaan harrastat sumopaini,sun varmaan on vaikeeta löytää miestä ku oot noin iso"
Eihän se olekaan oikein.

Yhteistyössä