Todellakin kannattaa käydä lidlssä. Eikää kannata väittää, että sieltä ei saa suomalaista ruokaa, toisaankin saa !

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Viikon ruoat Lidlistä kolmihenkiselle perheelle, ja turhaakin oli mukana (jotkut caprit, pari isoa pulloa colaa) 68 euroa. Maitotuotteet, kalaa kahdelle aterialle, jauhelihaa, kanaa, vihanneksia, leivät (tosin leipää meillä ei juuri mene), pari eineskeittoa, leikkelemakkara, juustoa...
 
"vieraana"
[QUOTE="Huhhuh";29898634]Joku tuolla väittää kivenkovaa, että Prismassa ja Citymarketisss olisi halvempaa kuin Lidlissä :D

Mun mies on yksi lidlin päälliköistä, ja joutuu usein mennä vertailemaan tuotteiden hintoja muihin kauppoihin. Kalleimmat hinnat ovat pääasiassa citymarketeissa ja prismoissa. Usein hämmästelevätkin niin naurettavan suuria hintoja ihan perus elintarvikkeissa.[/QUOTE]

Oisko sulla sitten hiukan oma lehmä ojassa jos mies on lidlin päällikkö? :D

Väitän että Lidlissä osa tuotteista on edullisia ja osa vähemmän edullisia. Joitakin sellaisia mitä meidän perhe käyttää jatkuvasti ei edes saa Lidlistä (mm. 100% ruisleipä, tietynlainen maitorahka, kotimaiset nakit).

Lidlin valtteina ovat edulliset kasvikset ja vihannekset, hyvä paistopiste ja joidenkin peruselintarvikkeiden kuten jauhelihan jatkuvasti edullinen hinta. Mutta paljon näyttää ihmiset ostavan Lidlistäkin eineksiä jotka eivät ole sen edullisempia kuin muuallakaan.
 
Onhan se hyvä, että Lidln kerrotaan olevan se halvin kauppa, toki sekin on totta ettei Lidlä ole jokaisella paikkakunnalla. Kyllä tulee äkkiä hintaa Lidln koriinkin kun huomioidaan ne kulut jotka menee matkoihin.
 
"Mie"
Oli vaan n.100e ero hinnoissa..s-ryhmästä saa bonukset vielä päälle niin ei ero noinkaan suuri.Meillä S-marketissakin on paljon kalliimpaa kun Prismassa ja siellä en exes käy sen takia.Prismassa on maidot yms halvempaa kuin Lidissä ja sieltä saan kaikki kerralla,Lidlistä ei löyty kaikkia tuotteita mitä käytetään.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898479:
Kyllä minusta S-market vastaa enemmän K-markettia kuin Supermarkettia. Miksi vertailuun ei otettu Prismaa ja Citymarkettia? Aivan, koska olisivat olleet noita muita edullisempia. S-marketin kuitissa kaikki ovat kalliimpia kuin Prismassa.
Siksi kun Lidl, s-market ja k-supermarket ovat koossa ja valikoimassa vertailukelpoisia.

Citymarket ja Prisma ovat sitten jo täysin erilaisia kauppoja (joissa jotkut hinnat voivat olla jopa edullisempia kun sieltä ostetaan paljon muutakin kuin ruokaa).

Olishan tässä voinut olla mukana myös Sale ja Siwa jotka olisivat hävinneet vielä enemmän Lildlille koska hinnat ovat niissä vielä korkeammat kuin esim. s-maketissa. Niiden pärjääminen ja vetovoima perustuu aukioloaikoihin ja pikkulähikauppa-maineeseen ja sitä kautta hinnat voivat olla korkeammat kuin muualla.

Eli tässä vertailtiin kaikella tapaa samankaltaisten (eli mm. tarjonnaltaan) kauppojen ruokakoreja jotta vertailu olisi mahdollisimman uskottava.
 
[QUOTE="Mie";29898696]Oli vaan n.100e ero hinnoissa..s-ryhmästä saa bonukset vielä päälle niin ei ero noinkaan suuri.Meillä S-marketissakin on paljon kalliimpaa kun Prismassa ja siellä en exes käy sen takia.Prismassa on maidot yms halvempaa kuin Lidissä ja sieltä saan kaikki kerralla,Lidlistä ei löyty kaikkia tuotteita mitä käytetään.[/QUOTE]

Noh, paljonkos on prosentteina 100 euroa 1000 eurosta. Ja paljonkos sitä bonusta saa S-ryhmältä.

Ja paljonkos pitää ostaa S-ryhmältä ennenkuin pääsee edes tuohon 10% pintaan?

Vastaus: Et saa yli 5% bonusta ikinä S-ryhmästä.

Jos asiaan lisätään se, että tosiaan maksat kokoaika enemmän vaikka keskittäisit, miksi kukaan puolustelisi keskittämistä millään muulla kuin sillä, että välimatka eri ketjuihin on sitä ja tätä.
 
HippuTAR
Mä en juurikaan käy lidlis, lähinnä joskus jos on jotain tavaroita tai vaatteita joita tarviin/haluan. Mä en vaan löydä sieltä sellasia ruokia mitä haluaisin, paitsi jogurttia ja joskus satunnaisesti jotain muuta. Lisäksi tos kyseises lidlis on yleensä ollu vihannekset ja hedelmät melko surkean näköisiä.
Ja onhan meiltä matkaaki sinne n. 25 kilsaa.
 
Ei onnistu
Lidl on halpa, jos ostaa paljon eineksiä. Ei muuten. Lisäksi valikoima on niin pieni, että ainakaan itse en saisi sieltä kuin maitoa, lihaa (jos sattuu olemaan naturellia tarjolla, ei ole aina) ja kasviksia (jos ovat syömäkuntoisia, usein ei). Mutta mitään muuta sieltä ei saakaan, kuten hyvää rahkaa (lidlin oma merkki on pahaa), raejuustoa (taas, pahaa lidilssä), luomujauhoja ja -ryynejä ja -leseitä jne joista teen leipää, tomaattipyrettä (tai saa, mutta kalliimpaa ja pienissä purkeissa), jne jne. Siemeniä ja pähkinöitä on tosi pieni valikoima, pakastevihanneksia ei taida olla ollenkaan saatavilla, täysjyväpastaa ei löydy...

Eli toimisi ehkä, jos ostaa lähinnä sokerijugurtteja ja eineslihoja, mutta ei muuten.
 
  • Tykkää
Reactions: neljäs_tulossa
Joo kannattaa varmaan jos asuu paikkakunnalla jossa on Lidl. Mulla lähin Lidl on n.20km pääs enkä näe kyllä kovin järkevänä käydä kovin usein siä ruokaostoksilla. Ja ainaki täällä S-Marketis on paljo parempi valikoima ku Lidlis.
 
Blue
Lidl on halpa, jos ostaa paljon eineksiä. Ei muuten. Lisäksi valikoima on niin pieni, että ainakaan itse en saisi sieltä kuin maitoa, lihaa (jos sattuu olemaan naturellia tarjolla, ei ole aina) ja kasviksia (jos ovat syömäkuntoisia, usein ei). Mutta mitään muuta sieltä ei saakaan, kuten hyvää rahkaa (lidlin oma merkki on pahaa), raejuustoa (taas, pahaa lidilssä), luomujauhoja ja -ryynejä ja -leseitä jne joista teen leipää, tomaattipyrettä (tai saa, mutta kalliimpaa ja pienissä purkeissa), jne jne. Siemeniä ja pähkinöitä on tosi pieni valikoima, pakastevihanneksia ei taida olla ollenkaan saatavilla, täysjyväpastaa ei löydy...

Eli toimisi ehkä, jos ostaa lähinnä sokerijugurtteja ja eineslihoja, mutta ei muuten.
Olet niin väärässä kun olla voit.
 
  • Tykkää
Reactions: Zarppa
"Nora"
Me ollaan siirrytty Prsimasta Lidlin asiakkaiksi ja kyllä vaan ruokalasku on nykyään paljon pienempi kuin ennen. Meillä on mahdollisuus käydä Lidlissä arkena aamupäivästä, jolloin kaikkia tuotteita on hyvin saatavilla siellä. Joskus olemme viikonloppuna käyneet ja tyhjjin käsin tulleet pois, kun lihalaarit tyhjinä ja vihannespuolellakin vain nahistuneet yksilöt jäljellä. Eli arkena kannattaa päiväsaikaan käydä jos vaan mahdollista.

Meillä perusostokset viikoksi maksavat n. 100€ ja ainakin 3 suurikokoista ostoskassillista kukkuroillaan ruokaa sillä saadaan. Myös turhat ostokset jäävät pois kun valikoimaa on vähemmän. Prismasta joudumme edelleen jotain pientä hakemaan lisäksi, mutta kyllä Lidliin siirtyminen on meille ollut silkkaa säästöä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zarppa
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898479:
Kyllä minusta S-market vastaa enemmän K-markettia kuin Supermarkettia. Miksi vertailuun ei otettu Prismaa ja Citymarkettia? Aivan, koska olisivat olleet noita muita edullisempia. S-marketin kuitissa kaikki ovat kalliimpia kuin Prismassa.
No sinusta ehkä, mutta kaikkien muiden mielestä Lidl, S-market ja K-supermarket (+ Stockan Herkku) ovat keskenään kilpailevia, kun taas Alepa ja K-market keskenään, ja niin ikään Prisma ja Citymarket.
 
"Kukka"
Olemme muutaman vuoden ajan laiskuuttamme ostaneet lähes kaiken lähikaupastamme (k-market 100 metrin päässä). Nyt teimme tälle hommalle lopun ja siirryimme Lidlin asiakkaiksi jälleen - aikoinaan olemme paljonkin käyneet, mutta kotikaupunki oli tuolloin eri.

Kummasti on täydemmät kassit vähemmällä rahalla. Suurin osa siitä tyypillisestä ruoasta, mitä me ostamme, on Lidlissä selvästi halvempaa kuin lähikaupassamme tai Prismassa, jossa kävimme joskus.
 
Mä en vaan pääse siitä saksalaisomistusärsytyksestä eroon...siis onhan tuo S-ja K-ryhmän monopoli ollut röyhkeää, mutta kyllä mulla viimeisenä tulee Lidl. Mä toivon että rahallisesti pystyn edelleen käymään jatkossakin jossain muualla kuin siellä.

Eniten haluan tukea meidän lähikauppaa vaikka rahapussi parkuu siitä. Monet sen tuoretuotteet tulee läheltä.

Mutta mä en ymmärrä muutenkaan talousasioita ja tavaroiden kuskaamista ympäri maailmaa. En ymmärrä miten Suomen teollisuutta auttaa se että tuotteet valmistetaan Kiinassa.
 
"vieras."
Mä en vaan pääse siitä saksalaisomistusärsytyksestä eroon...siis onhan tuo S-ja K-ryhmän monopoli ollut röyhkeää, mutta kyllä mulla viimeisenä tulee Lidl. Mä toivon että rahallisesti pystyn edelleen käymään jatkossakin jossain muualla kuin siellä.

Eniten haluan tukea meidän lähikauppaa vaikka rahapussi parkuu siitä. Monet sen tuoretuotteet tulee läheltä.

Mutta mä en ymmärrä muutenkaan talousasioita ja tavaroiden kuskaamista ympäri maailmaa. En ymmärrä miten Suomen teollisuutta auttaa se että tuotteet valmistetaan Kiinassa.
Mahdatkos sinä tollukka sitäkään ymmärtää, että teollisuus, jota kuvittelet tukevasi, valmistuttaa suuren osan tuotteistaan tuolla 'ympäri maailmaa'?
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
Mie en käy juuri koskaan Lidlissä, pari kertaa olen käynyt hakemassa suklaata ja jäätelöä. En syö punaista lihaa eikä esimerkiksi broileri- tai kalkkunamakkaraa, -nakkeja, -pyöryköitä saa sieltä. En myöskään löytänyt esimerkiksi suomalaista (Kariniemen) kananpoikaa sieltä sen edullisemmasti kuin Prismastakaan, saati broilerijauhelihaa jota käytetään kerta, kaksi viikossa. Juu joskus viikonloppuisin oikaistaan ja pyöräytetään valmispyörykät ja ranskikset ;)

Mulla ei useinkaan ole aikaa kierrellä eri kauppoja joten haen suoraan sieltä mistä saan. En kyllä katsonut oisko Liberot ollut siellä halvempia kuin muualla, mutta kohta on kuopuksenkin vaippa-ajat ohi.

Ostan Prismasta mahdollisuuksien mukaan ainakin "lihani" kotimaisena, aika usein saan haluamani vielä -30% :)
 
[QUOTE="vieras.";29899098]Mahdatkos sinä tollukka sitäkään ymmärtää, että teollisuus, jota kuvittelet tukevasi, valmistuttaa suuren osan tuotteistaan tuolla 'ympäri maailmaa'?[/QUOTE]

Kiitos nimittelystä.
Juu sen tiedän että suurin osa tehdään ulkomailla. Ja se mua ärsyttää. Mikä sun pointtisi oli?
 
vie ras
Mun ei todellakaan kannata käydä siellä. Täynnä venäläisiä, enkä oikeastaan löydä sieltä paljonkaan ostettavaa. Venäläisillehän se täälläpäin on suunniteltukin, niinkun monet muutkin kaupat. Hyvännäköisiä vaatteita ei löydä, ellei halua pukeutua naapurimaan tyyliin.

Käyn S-Marketissa kuten ennenkin. Mihinkään Prisma- ja Citymarket helvetteihin ei mua saa. Aivan liian suuret kaupat, kuka siellä jaksaa rampata.
 
Blue
Perustelisitko kiitos hieman enemmän? Ehkä joissakin lidleissä on paremmat valikoimat, mutta täällä ainakin ns. peruseintarvikkeita on tosi pieni valikoima, ja sitten sokeripommeja ja eineksiä ja marinadilihoja hirveät läjät.
Ihan normaalivalikoimissa on marinoimattomat lihat, maustamattomat jogurtit ja rahkaa muutakin kuin lidlin omaa, täysjyväpastat, pakastevihannekset. Heviosasto on yksi parhaimpia. Luomutuotteita tulee valikoimiin koko ajan lisää. Suun aukaisemalla saa valikoimiin usein sitä mitä haluaa (eli esim. niitä siemeniä, pähkinöitä onkin todella iso valikoima).

Ja meidän Lidl ei edes ole isoimmasta päästä.
 
Blue
Mä en vaan pääse siitä saksalaisomistusärsytyksestä eroon...siis onhan tuo S-ja K-ryhmän monopoli ollut röyhkeää, mutta kyllä mulla viimeisenä tulee Lidl. Mä toivon että rahallisesti pystyn edelleen käymään jatkossakin jossain muualla kuin siellä.

Eniten haluan tukea meidän lähikauppaa vaikka rahapussi parkuu siitä. Monet sen tuoretuotteet tulee läheltä.

Mutta mä en ymmärrä muutenkaan talousasioita ja tavaroiden kuskaamista ympäri maailmaa. En ymmärrä miten Suomen teollisuutta auttaa se että tuotteet valmistetaan Kiinassa.
Mikä kauppa ja mistä tulee tuoretuotteet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29899157:
Oletko siis sitä mieltä että kurkut ja tomaatit tulisi kasvattaa Suomessa talvellakin paukkupakkasilla hullulla energiamäärällä, ja mites esim. banaanit, pitäisikö meidän luopua niistä kokonaan?
Banaanin kasvatus lienee näillä leveysasteilla vielä aika takkuista? Siis on niitä paljon muitakin juttuja joita Suomessa ei voi tuottaa eikä se tuonti ole niissä ongelma.

Ja juu, maatalous ja kasvihuonekasvatus on epäekologista pohjoisissa maissa. Mutta onko missään laskettu sitä hiilijalanjälkeä (mikä lie) mikä tulee espanjalaisen tomaatin tuonnista, verrattuna suomalaiseen tomaattiin? Entä laatu - suomalaiset luomutomaatit ei ole yhtä kitkeriä kuin espanjalaiset.
 
vertailija
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898498:
Meidän lähi Prisman maito maksaa 79 centtiä litra. Miten tuo lukema on suurempi kuin Lidlin 85 centtiä? Sinun logiikalla tuo 85c on tietysti vähemmän kuin 79c, mutta ei minun.
Yleensä käytettään ns. ruokakorivertailua ei yhtä tuotetta. Ei kai kukaan muutaman sentin hintaeron vuoksi osta 1000l maitoa varastoon.
 
Ei onnistu
Ihan normaalivalikoimissa on marinoimattomat lihat, maustamattomat jogurtit ja rahkaa muutakin kuin lidlin omaa, täysjyväpastat, pakastevihannekset. Heviosasto on yksi parhaimpia. Luomutuotteita tulee valikoimiin koko ajan lisää. Suun aukaisemalla saa valikoimiin usein sitä mitä haluaa (eli esim. niitä siemeniä, pähkinöitä onkin todella iso valikoima).

Ja meidän Lidl ei edes ole isoimmasta päästä.
Sitten teillä on ihan erilainen valikoima kuin mun lähilidlissä. Marinoimatonta broileria on yhtä laatua, jos sitäkään. Maustamatonta jogurttia ja rahkaa tasan yksi vaihtoehto, jotka kummatkin mielestäni pahan makuisia (eikä edes halvempia kuin prismassa vastaavat). Täysjyväpastaa ei ole, eikä pakastevihanneksiakaan kuin ehkä kahta lajia. Hevipuolella puolet mädäntynyttä ja/tai samoissa hinnoissa prisman kanssa. Luomua en ole nähnyt.

En näe syytä alkaa pyydellä kaikkia noita, koska tuskin toteutettaisiin jokaista pyyntöä kuitenkaan, ja useassa kaupassa en ala ravata. Eli joka tapauksessa kävisin silti prismassa, kun sieltä kuitenkin jotain pitäisi hakea. Hienoa, jos sun lähellä on paremmat valikoimat mutta ei se tee minun kokemustani yhtään vääräksi.
 

Yhteistyössä