Todellakin kannattaa käydä lidlssä. Eikää kannata väittää, että sieltä ei saa suomalaista ruokaa, toisaankin saa !

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja eikös vertailussa;29898407:
oli suomalaisia tuotteita kaikkein vähiten? Pirkka-merkissä taas eniten.
suomalainen tuote juuri on se mikä maksaa. jota en kyllä ymmärrä. miksi kotimainen kalliimpaa kuin ulkomainen.
ja muuten vaikka tote saa suomenlippumerkinnän se ei takaa että se on TÄYSIN suomalaista. esim jauhelihassausein on pieni prosentti ulkomaalaista.
suomenlippumerkinnän saa nekin tuottet jotka onesim pakattu vain suomessa.
katospas esim pirkan pakastemansikoita. siinä lukee etä ovat suomalais, mutta kun luet tuoteselostetta nii huomaatkin että siinä lukee pakattu suomessa, sama oli myös puolukkapussissa. marjat olivat puolasta, joten ei ne ole suomalaisia mutta hinta on kovempi
 
mä...
Miten en ole yhtään yllättynyt, kun pieni S-market ei pysty samaan kuin iso Lidl. Prisma mahdettiin jättää sen takia välistä, jottei vaan mene liian lähelle Lidlin hintoja tai jopa reilusti sen alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898450:
Miten en ole yhtään yllättynyt, kun pieni S-market ei pysty samaan kuin iso Lidl. Prisma mahdettiin jättää sen takia välistä, jottei vaan mene liian lähelle Lidlin hintoja tai jopa reilusti sen alle.
Pieni S-market? :D :D :D :D

Vai onko S-ryhmä tavoistaan poiketen tehnyt jonkun R-kioskin kokoisen S-marketin Helsingin Arabiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898450:
Miten en ole yhtään yllättynyt, kun pieni S-market ei pysty samaan kuin iso Lidl. Prisma mahdettiin jättää sen takia välistä, jottei vaan mene liian lähelle Lidlin hintoja tai jopa reilusti sen alle.
prisman hinnat ovat kalliimat kuin lidln, viakka kujinka muuta väittäisit. sen verran on noita hintoja tullut vertailtua. ja cittarikin kuuluu kallimpiin kauppoihin.

Tuossa vissiin oli tarkoitus vertailakin suunnilleen samankokoisia kauppoja, onhan cittarin ja porisman tuotevalikoimat aivan eriä kuin s- marketin.
 
Olen sanonut tämän aikaisemminkin, mutta sen lisäksi että sittari ei ole halpa paikka, siellä myös pelleillään lihaosaston tuotteiden kanssa.

Ainakin tällä paikkakunnalla tämä on tapahtunut jokaisessa K-ryhmän pytingissä kautta vuosien.

Eli siis myyvät vanhaa.
 
"mörkö"
Me ollaan miehen kanssa usein yritetty käydä lidlissä ruokakaupassa, mutta se ei vaan onnistu. Saadaan kärryyn pari kolme tuotetta ja sit ihmetellään, että mitäs muuta sieltä vois muka ostaa. Ei vaan löydy sellaisia meille sopivia tuotteita. Ja varsinkin jos haluaa vähänkään erikoisempia ruokatavaroita niin ei vaan löydy. Joka tapauksessa siis pitää mennä muualle kauppaan. Ja tosiaan.. kaikista tuotteista ei löydy sitä kotimaista vaihtoehtoa ja me harvoin muuta ostetaan. Mutta mitä se muita ihmisiä liikuttaa, missä muut ruokaostoksensa tekee? Ne jotka tykkää ja osaa käydä lidlissä niin hyvä niille, antaa muiden käydä jossain muualla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898479:
Kyllä minusta S-market vastaa enemmän K-markettia kuin Supermarkettia. Miksi vertailuun ei otettu Prismaa ja Citymarkettia? Aivan, koska olisivat olleet noita muita edullisempia. S-marketin kuitissa kaikki ovat kalliimpia kuin Prismassa.
Eihän Lidlikään ole neliöiltään juurikaan isompia kuin normaalit K- ja S-kaupat. Meidän paikkakunnan Lidli mahtuisi 2 kertaan Prisman sisälle.
 
mä...
prisman hinnat ovat kalliimat kuin lidln, viakka kujinka muuta väittäisit. sen verran on noita hintoja tullut vertailtua. ja cittarikin kuuluu kallimpiin kauppoihin.

Tuossa vissiin oli tarkoitus vertailakin suunnilleen samankokoisia kauppoja, onhan cittarin ja porisman tuotevalikoimat aivan eriä kuin s- marketin.
Meidän lähi Prisman maito maksaa 79 centtiä litra. Miten tuo lukema on suurempi kuin Lidlin 85 centtiä? Sinun logiikalla tuo 85c on tietysti vähemmän kuin 79c, mutta ei minun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898498:
Meidän lähi Prisman maito maksaa 79 centtiä litra. Miten tuo lukema on suurempi kuin Lidlin 85 centtiä? Sinun logiikalla tuo 85c on tietysti vähemmän kuin 79c, mutta ei minun.
Onhan niitä yksittäisiä eroja, mutta vuosi toisen jälkeen Lidl on ollut ostoskorivertailuissa halvempi.

Minusta nuo kauppojen "omien merkkien" vetäminen tarkoituksellisesti vertailuihin on hölmöä touhua, ainoa minkä pitäisi ratkaista hintakorivertailussa on juurikin hinta tuoteryhmissä, ei merkeissä.

Jokainen voi sitten tehdä oman makunsa mukaiset päätökset mitä tuotteita valitsee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898511:
Siksikin tuo on täysin harhaanjohtava "tutkimus", jos halutaan saada tietoon todellisuudessa halvin kauppa. Kunkin ketjun edullisin kauppa ja niiden kuittien vertailu. Sillä se oikea tulos saataisiin.
Korjaa jos olen väärässä, Lidl on ainoa ketju jossa hinnat on samat mistä tahansa myymälästä kun puhutaan?
 
hmmmmmmmmmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898479:
Kyllä minusta S-market vastaa enemmän K-markettia kuin Supermarkettia. Miksi vertailuun ei otettu Prismaa ja Citymarkettia? Aivan, koska olisivat olleet noita muita edullisempia. S-marketin kuitissa kaikki ovat kalliimpia kuin Prismassa.
Mä olen tässä asiassa aivan samaa mieltä. Ja olishan tossa voinut käyttää molempia kaupan omia tuotteita kuten extra ja rainbow ja k-ryhmän pirkka ja eldorado.. Vähän turha tutkimus kun selvästi lidliä tässä vaan mainostetaan
 
Mä olen tässä asiassa aivan samaa mieltä. Ja olishan tossa voinut käyttää molempia kaupan omia tuotteita kuten extra ja rainbow ja k-ryhmän pirkka ja eldorado.. Vähän turha tutkimus kun selvästi lidliä tässä vaan mainostetaan
No sitä mieltä minä olen että kyseinen tutkimus on hieman oudoilla kriteereillä toteutettu ja en itse oikein hyväksy noita kaikkia valintoja, mutta sitä asiaa se ei muuta että ilman suosivia kriteerejä ostoskorivertailut on poikkeuksetta olleet lidl myönteisiä mitä tulee hintaan.
 
Rollolainen
Korjaa jos olen väärässä, Lidl on ainoa ketju jossa hinnat on samat mistä tahansa myymälästä kun puhutaan?
kyllä lidleissäki on eroja, tarjouksia löytyy lidlstäkin. Täällä Rovaniemellä edim on kaksi lidliä ja nissä saattaa hinta vaihdella, koska neki kilpailevat keskenään. Toinen cittarin vieressä ja toinen on prisman kupeessa. Rovaniemelläkin kauppoja riitää, jopa k-supermarketteja on ainkin kolme. Joten olen kyllä vertailut hintoja tarkkaan. Lidlistä ja prismasta olen saanut halvimmat tuotteet. tietnkin joskus on erikoistarjouksia muualla mutta nyt puhutaankin tuotteista jotka ovat normaalihintaisia.

Tosiasia on myös se, että nämä s ja k-ryhmien kaupat ovat kallimpia siksi kun niillä on ne bonuskorttisystemit. jos lidl alkaisi bonusjuttuihin hinnatkin nousisivat.
 
kyllä lidleissäki on eroja, tarjouksia löytyy lidlstäkin. Täällä Rovaniemellä edim on kaksi lidliä ja nissä saattaa hinta vaihdella, koska neki kilpailevat keskenään. Toinen cittarin vieressä ja toinen on prisman kupeessa. Rovaniemelläkin kauppoja riitää, jopa k-supermarketteja on ainkin kolme. Joten olen kyllä vertailut hintoja tarkkaan. Lidlistä ja prismasta olen saanut halvimmat tuotteet. tietnkin joskus on erikoistarjouksia muualla mutta nyt puhutaankin tuotteista jotka ovat normaalihintaisia.

Tosiasia on myös se, että nämä s ja k-ryhmien kaupat ovat kallimpia siksi kun niillä on ne bonuskorttisystemit. jos lidl alkaisi bonusjuttuihin hinnatkin nousisivat.
Eikös K-ryhmä ilmoittanut että lopettaa bonusten jaon?
 
"Huhhuh"
Joku tuolla väittää kivenkovaa, että Prismassa ja Citymarketisss olisi halvempaa kuin Lidlissä :D

Mun mies on yksi lidlin päälliköistä, ja joutuu usein mennä vertailemaan tuotteiden hintoja muihin kauppoihin. Kalleimmat hinnat ovat pääasiassa citymarketeissa ja prismoissa. Usein hämmästelevätkin niin naurettavan suuria hintoja ihan perus elintarvikkeissa.
 

Yhteistyössä