En paljasta, niitä ei ole joka puolella, siis on suomalainen ketju. Tutut vois yhdistää.Mikä kauppa ja mistä tulee tuoretuotteet?
En paljasta, niitä ei ole joka puolella, siis on suomalainen ketju. Tutut vois yhdistää.Mikä kauppa ja mistä tulee tuoretuotteet?
Et voi puhua kaikkien muiden puolesta.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29898924:No sinusta ehkä, mutta kaikkien muiden mielestä Lidl, S-market ja K-supermarket (+ Stockan Herkku) ovat keskenään kilpailevia, kun taas Alepa ja K-market keskenään, ja niin ikään Prisma ja Citymarket.
On. Luonnonauringolla kasvatettu on ekologisempaa. Makuun ei ole otettu kantaa.Mutta onko missään laskettu sitä hiilijalanjälkeä (mikä lie) mikä tulee espanjalaisen tomaatin tuonnista, verrattuna suomalaiseen tomaattiin?
Eroaa ihan sillä, että Citymarketissa myydään myös käyttötavaraa päivittäistavaran lisäksi.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29899232:Et voi puhua kaikkien muiden puolesta.
Esimerkiksi Kuusamon Supermarket vaihtoi vain nimensä Citymarketiksi. Sama liiketila pysynyt ammoisista ajoista lähtien. Supermarket ja Citymarket ei siis eroa useinkaan toisistaan.
On, ja espanjasta rahtaaminen on ekologisempaa. Maku lienee kiinni lajikkeesta, ei suinkaan ne tomaatit tiedä, saavatko ne kyytiä lentäen vai auton lavalla?Banaanin kasvatus lienee näillä leveysasteilla vielä aika takkuista? Siis on niitä paljon muitakin juttuja joita Suomessa ei voi tuottaa eikä se tuonti ole niissä ongelma.
Ja juu, maatalous ja kasvihuonekasvatus on epäekologista pohjoisissa maissa. Mutta onko missään laskettu sitä hiilijalanjälkeä (mikä lie) mikä tulee espanjalaisen tomaatin tuonnista, verrattuna suomalaiseen tomaattiin? Entä laatu - suomalaiset luomutomaatit ei ole yhtä kitkeriä kuin espanjalaiset.
Tämä kirjoitus taisi perustua voimakkaaseen asenteeseen ja omassa suussa oleviin makuvirheisiin. Ei kaikki kaupat sovi kaikille, eikä se ole niiden tarkoituskaan.Lidl on halpa, jos ostaa paljon eineksiä. Ei muuten. Lisäksi valikoima on niin pieni, että ainakaan itse en saisi sieltä kuin maitoa, lihaa (jos sattuu olemaan naturellia tarjolla, ei ole aina) ja kasviksia (jos ovat syömäkuntoisia, usein ei). Mutta mitään muuta sieltä ei saakaan, kuten hyvää rahkaa (lidlin oma merkki on pahaa), raejuustoa (taas, pahaa lidilssä), luomujauhoja ja -ryynejä ja -leseitä jne joista teen leipää, tomaattipyrettä (tai saa, mutta kalliimpaa ja pienissä purkeissa), jne jne. Siemeniä ja pähkinöitä on tosi pieni valikoima, pakastevihanneksia ei taida olla ollenkaan saatavilla, täysjyväpastaa ei löydy...
Eli toimisi ehkä, jos ostaa lähinnä sokerijugurtteja ja eineslihoja, mutta ei muuten.
Tämähän on aika sama kuin palstalla usein pyörivä keskustelu maidon mausta. Joku pitää Valion maidosta toinen Ingmanin. Mistä helvetistä se lehmä tietää, mihin meijeriin tai purkkiin sen maito joutuu. Ja miten se lehmä osaa maustaa sen.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29899286:On, ja espanjasta rahtaaminen on ekologisempaa. Maku lienee kiinni lajikkeesta, ei suinkaan ne tomaatit tiedä, saavatko ne kyytiä lentäen vai auton lavalla?
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastan kuitenkin: esim. meidän S-markettiin tulevat keväästä syksyyn perunat ja tomaatit ja monet muutkin vihannekset parin kilometrin päästä kaupasta. Se tomaatin tuoksu on jotain aivan huumava noiten talvisten Espanjan korppujen jälkeen....Mikä kauppa ja mistä tulee tuoretuotteet?
Aika yksinkertaista tuo ajatusmaailmasi. Miten suomalaista kuluttajaa hyödyttää se, että S-ryhmä rakentaa Prismoja pitkin balttiaa ja Venäjää. Miksi suomalaisia tuotteita viedään muihin maihin? Varmaankin siksi, että siellä asuvia ärsyttäisi ruokien suomalaiset pakkaukset, vaikka ne raaka-aineet olisivatkin Aasiasta tai Afrikasta lähtöisin. Lidl taas ostaa ne tuotteet Suomesta, jotka on mahdollista saada täältä. Se hyödyttää erittäin paljon suomalaista yhteiskuntaa verotuloina ja muina yhteiskuntaa pyörittävinä maksuina.Mä en vaan pääse siitä saksalaisomistusärsytyksestä eroon...siis onhan tuo S-ja K-ryhmän monopoli ollut röyhkeää, mutta kyllä mulla viimeisenä tulee Lidl. Mä toivon että rahallisesti pystyn edelleen käymään jatkossakin jossain muualla kuin siellä.
Eniten haluan tukea meidän lähikauppaa vaikka rahapussi parkuu siitä. Monet sen tuoretuotteet tulee läheltä.
Mutta mä en ymmärrä muutenkaan talousasioita ja tavaroiden kuskaamista ympäri maailmaa. En ymmärrä miten Suomen teollisuutta auttaa se että tuotteet valmistetaan Kiinassa.
Jokainen suomalainen ei voi käydä siinä "Suomen edullisimmassa" yhden ketjun kaupassa, joten sellaisella tutkimuksella ei ole mitään arvoa kuluttajille.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29898511:Siksikin tuo on täysin harhaanjohtava "tutkimus", jos halutaan saada tietoon todellisuudessa halvin kauppa. Kunkin ketjun edullisin kauppa ja niiden kuittien vertailu. Sillä se oikea tulos saataisiin.
Lähde kiitos.Ei ole tutkimusten mukaan. Kuljetus syö sen ekologisuuden.
Aika yksinkertaista tuo ajatusmaailmasi. Miten suomalaista kuluttajaa hyödyttää se, että S-ryhmä rakentaa Prismoja pitkin balttiaa ja Venäjää. Miksi suomalaisia tuotteita viedään muihin maihin? Varmaankin siksi, että siellä asuvia ärsyttäisi ruokien suomalaiset pakkaukset, vaikka ne raaka-aineet olisivatkin Aasiasta tai Afrikasta lähtöisin. Lidl taas ostaa ne tuotteet Suomesta, jotka on mahdollista saada täältä. Se hyödyttää erittäin paljon suomalaista yhteiskuntaa verotuloina ja muina yhteiskuntaa pyörittävinä maksuina.
Minusta kuulostat aika paljon siltä Lidlin mainoksen mieheltä.
No samaa sinäkin väitit, etkä laittanut lähdettä. En viitsi nyt etsiä, mutta se oli Hesarin artikkelissa ollut tutkimus vuosien takaa espanjalaisesta, puolaliasesta ja suomalaisesta tomaatista ja niiden päästöistä. Espanjalainen ei voittanut kuljetuksen päästöjen takia.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29899430:Lähde kiitos.
No tässä sinulle artikkeli, joka puhuu väitteeni puolesta.No samaa sinäkin väitit, etkä laittanut lähdettä. En viitsi nyt etsiä, mutta se oli Hesarin artikkelissa ollut tutkimus vuosien takaa espanjalaisesta, puolaliasesta ja suomalaisesta tomaatista ja niiden päästöistä. Espanjalainen ei voittanut kuljetuksen päästöjen takia.
mä ainakin olen ostanut täysjyväpastaa lidlstä ja se lidn rahka muuten tehdään ihan suomessa ja SAMOISSA tehtaissa kuin mutkin rahkat. maitokin on suomalaista satakunnan maidon maitoa, pakatu vain milbona nimellä. Moni lidln oma tuote o ihan samaa , mutta vain paketti on eri. Kannattaa lukea ne tuoteselosteet =DOlet niin väärässä kun olla voit.
meillä on lidl, k-supermarket ja prisma iahn lähekkäin.Meillä lähin Prisma on 30 km päässä. Lidl, K-market ja S-market tässä lähellä. Joten vertailua ei kannata tehdä vain niiden eduksi, jotka asuvat Prisman vieressä.
en käynyt tokmannilla ja tuksin tulen koska käymäänkään. Kaipa sielläkin ruokaa on, ainkin mainoskessa niin väitettiin.Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä;29900938:Hei rollolainen, kävitkö hakemassa Tokmannilta sen ämpärin? Mitä se sisälsi? Entä myydäänkö Rovaniemen Tokmannilla ruokaa?