Todella nolo juttu pukamista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häpeä

Vieras
Siis ihan hävettää tää juttu :ashamed:

Mulla on nimittäin alkaneet nuo peräpukamat vaivaamaan. itseasiassa nuo pukamat ovat olleet mulla jo vuosia, mutta sisäisiä..ja harvoin vaivaavat.Nyt viimeisestä synnytyksestä kolme kuukautta aikaa, ja sen jälkeen ovat pikkuisen oireilleet, mutta eivät mitenkään pahasti...
Vaan ongelma on nykään se, että mun ulosteet on kamalan "isoja" :laugh: :laugh:
Siis jos nyt noin voi sanoa. Tiedän, tää on noloa....
Mut oikeesti, mun vatsa kyllä toimii hyvin joka toinen päivä, eikä ulosteet ole kovia, mutta ne on niin (paksuja)...ja sen seurauksena pukamat ovat alkaneet kipeytyä, ja onpa tainnut yks tulla sinne peräaukon ulkopuolellekkin.
Juu...saa nauraa tälle jutulle, niin teen itsekkin, mutta tää on ihan tosi juttu!! :laugh:
en viitsisi alkaa syömään mitään ulostelääkkeitä, kun vatsa kuitenkin toimii..mutta mitä tässä pitäisi tehdä?! Mennä lääkäriin ja valittaa että pökäleet on liian paksuja :laugh: :ashamed:
Enkä todella laske leikkiä...en voi ymmärtää miten sirosta naisihmisestä voi tulla sellaisia!!!
Vaikuttaako ne pukamat just siihen, vai mikä on. Tää ilmiö on alkanut tän viimeisen raskauden jälkeen.
Jotenkin se kaikki uloste kai pakkaa ihan sinne suolen suu aukolle.Välillä tuntuu jopa siltä että kohta repeää koko toosa, hyvä jos uskaltaa laskea tulemaan. kipeää tekee!!

niin, että onko kellään vinkkejä, miten tuon vatsan saisi vaik toimimaan joka päivä..ettei tuota pakkaamista pääsisi tapahtumaan?
Syön paljon ruisleipää ja mysliä..kaikinpuolin terveellisesti.

Kannattaa varmaan jonkun verran vetasta pellavansiemenlimaa, muista juoda paljon ja voishan sitä lääkitystäkin käyttää esim. kuurina jotta pukamat pääsee vähän helpommalla =) Ite käyttäny tuskasena aikana sekä pienoisperäruiskeita, että laksatiivia. Alapääjumppaa myös kehiin, toivottavasti ei ole kyse mistään laskeumasta tai löystymisestä, en minä näistä niin tarkoin tiedä, mutta itellä tuota pukamavaivaa pukannu synnytysten jälkeen ihan vaivaksi asti =)

Siis sullahan on synnytys just takana?Sehän pehmentää noita kaikkia alapään kudoksia joten peräsuolikin on pehmeämpi ja sinne sitten kertyy niitä paksuja pötköjä.
Minä olen syöpähoitojen sivuvaikutuksena käyny tosi ankarat ummetuskaudet läpi ja mun suoli venyi siinä yhteydessä ja mulla on pysyvänä tota samaa vaivaa(pukamat täl hetkel suht ok.) mä olen tehny nii että noiden vatsantoimintaa editävien syömisten lisäks mä aina jos kakka ei tuu säännöllisesti tuseeraan sormella präaukon suuta tai painan puhtaalla sormella emättimen polelta peräaukkoon /suoleen päin jos tunnen siellä ulostepötkön suhkutan lämpimallä ja näin se tulee ulos kun suolen sulkijalihasta on ärsytelty= rupeaa kakattamaan.Näin pötköt ei pääse hurjan paksuiks kerääntymään.

hei!kiva...tai ei kiva :D ...kuulla että jollain on samaa vaivaa,mulla nimittäin kohta neljä kuukautta synnytyksestä ja olisin minä voinu kirjottaa tuon jutun...mulla kyllä vatsa toimii joka päivä mutta silti tulee niin paksua että sattuu... :snotty: ...ja välillä kakatta kaks tai kolmekin kertaa päivässä,että arvaa onko paikat kipeenä...en myöskään kehtaa mennä lääkäriin... :ashamed:

Kannattaa oikeasti käydä lääkärissä, tai ainakin huolehtia jonkun aikaa että uloste on tosi löysää, eli lääkityksellä. Itse annoin tilanteen mennä tosi pahaksi ennen kun uskaltauduin lääkäriin, sain laksatiivit ja puuduttavaa rasvaa, oikasti elämänlaatu parani =)

Mulla myös synnytyksen jälkeen ulostaminen muuttui. Ei mitään pukamia tms, mutta just toi kakan paksuus suureni ja tuntuu, että vessaan pitää mennä aika nopsasti, kun tulee tarve kakata. Mutta onneksi ei ole vielä oikeastaan sen kummemmin vaivannut. Juu ja lapsi on 2v. eli taitaa olla pysyvä "vaiva".

heippa, mulla sama vaiva, paitsi etten itse enään uskalla käydä pa-ska-lla! :o ulosteet ovat isoja, tuntuu kuin halko puskisi per-seestä läpi.... :laugh: :laugh: :ashamed: ja pukamat viellä kaupan päälle. joskus itken vessassa ja puristan pyyhettä tms...ja pinnistän...avun olen joskus löytänyt viikon kakkaamattomuuden jälkeen LAXOBERON helmistä....niitä 4kpl naamaan ja johan lentää... :x mutta pukamat ovat TODELLA, TODELLA kipeät, etenkin jos uloste ollut kovaa ja jättimäärä.

onko mitään hyvää reseptillä olevaa pukama lääkettä esim. joka toimii?

Yhteistyössä