tissistä vieroittaminen

  • Viestiketjun aloittaja Elisa
  • Ensimmäinen viesti
Elisa
Tyttäreni on 5kk ikäinen ja olen lähdössä kuukauden päästä takaisin töihin. Lapsen isä jää hoitamaan lasta kotiin. Nyt ongelmana on tissitä vieroittaminen. Tai lähinnä yritämme, että lapsi tulisi pitempiä aikoja toimeen ilman tissiä. Tahtoisin kuitenkin jatkaa imetystä vaikka töihin menenkin. Korvikkeesta lapsi ei oikein tykkää vaikka olemme sekoittaneet siihen äidinmaitoa sekaan. Välillä saimme jo lapsen aloittamaan aamun puurolla ja maidolla, jonka annoimme nokkamukista ja välillä hän ei enää tissiä kaivannutkaan tähän päälle. Nyt hän taas ei suostu avaamaankaan suutaan aamulla vaan hamuaa vain tissiä. Täytyyköhän lasta nyt pitää nälässä niin kauan että puuro maistuu? Muuten hän oppii taas siihen, että kun puuroa ei huoli, niin sitten pääsee tissille, kätevää. Myös iltaisin tyttö on tissiriippuvainen ja pelkäänkin myös nukkumaanmenoja jos olen iltavuorossa.

Kaipaisinkin vinkkejä kuinka olette vastaavissa tilanteissa toimineet? Ja jos kuinka nopeasti lapsi tottuu siihen, että äiti ei olekaan kokoajan kotona, kun lähden töihin. Meneeköhän montakin päivää huutaessa?
Suuret kiitokset kaikista kokemuksista!!
 
Meillä tyttö ei ole suostunut syömään ikinä pullosta, varsinkaan korviketta. Jos olen ollut poissa kotoa, on ollut juomatta mitään koko aikana!! Huusi jo kun näkikin pullon!

Mukista juominenkin alkoi huutamisella, nyt jo sujuu hyvin (tyttö 1v2kk). Vielä syö tissiä, varsinkin aamulla ja illalla sekä myös yöllä jos sattuu heräämään.

Nyt pitäisi pikku hiljaa alkaa vierottamaan kokonaan, elokuussa syntyy toinen pikkuinen. Ei kuitenkaan vielä raskisi, säälittää toinen kun roikkuu lahkeessa ja hokee tittiä :LOL: ! Olen itsekkin miettinyt juuri, että miten lie onnistuu...

Meillä ei siis siinä mielessä mitään ongelmaa asian kanssa kun ollaan tytön kanssa kotona. Toisen kyllä opetan juomaan myös pullosta, niin saa sitten joskus sitä kuuluisaa "omaa aikaakin"!
 
Ootteko kokeillu erilaisia korvikkeita? Meijän poju siirty uuden raskauden takia korvikkeille 5kk iässä eikä huolinu Tuttelin jauhekorviketta ruokalusikallista enempää (eikä huoli vieläkään), joten siirryttiin juomavalmiiseen Nan -korvikkeeseen. Sitäki on myös jauheena, mutta ei olla kokeiltu kelpaako...
 

Yhteistyössä