Timantin koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toukomorsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toukomorsian

Vieras
Onko 0,25ct timantti mielestänne ison näköinen sormuksessa? Liian pröystäilevä? Mitä ajattelette ihmisestä jolla on solitaire tuollaisella kivellä? Tyylitön / jenkki, vai että kiva sormus siinä missä muutkin?

Mulla 0,23ct ja ei näytä liian isolta. Mietin samaa kuin sinä, kun valitsin timanttia sormukseen ja mallasin sitä kihlan päälle. Emmin, että onkohan toi liian iso, niin anoppi heitti et "siis voiko timantti olla liian iso?" :D

Itse tykkään siitä, että on yksi isompi kivi kuin monta pientä.

Kiitos, viime hetken paniikissa yksikin kommentti auttaa :) Itsekin olen sitä mieltä että yksi on nätimpi kuin monta, mutta nyt iski joku ihme kammo.. kun kaikkien kavereiden yms sormuksia on tullut tiirailtua sillä aikaa kun oma on ollut tilauksessa ja siellä on yleensä 3x0,02 tms, niin tuli ihan olo että mitä olen mennyt tekemään :S

Enkä edes halunnut samanlaista sormusta kuin kaikilla muilla.. en tiedä mikä nyt sitten iski.

Näyttääkö tuon kokoinen kivi jonkun mielestä suurelta? Halkaisija ehkä 3,5-3,8mm. Missään vaiheessa tarkoitus ei ollut hankkia suuren näköistä kiveä, enemmänkin siron..

Valkokultaa ja kruunuistutus kapenevalla rungolla. Sormus on teetetty, joten sain kruunuistutusta hieman alemmas kuin ihan yleisimmissä malleissa. Tosin nousee tuokin kuitenkin, ehkä se on osittain vieläkin se korkeus mikä häiritsee.

Kiitos molemmille vastaajille :)

Ääh, kai tämä on jotain H-hetken panokointia, samanlainen paniikki oli morsiuspuvustakin kun se oli ompelijalla :D Ihana siitäkin tuli, joten jospa sitä vain oppisi joskus luottamaan tekemiinsä valintoihin. Mies jo sanoi aamulla että kuulostaa että kohta panikoin koko häistä, mutta naimisiinmenosta en ikinä! Vaikka alasti ja ilman mitään sormusta, kunhan saan mieheni ;)

Valkokultaa ja kruunuistutus kapenevalla rungolla. Sormus on teetetty, joten sain kruunuistutusta hieman alemmas kuin ihan yleisimmissä malleissa. Tosin nousee tuokin kuitenkin, ehkä se on osittain vieläkin se korkeus mikä häiritsee.

Mulla on muuten siltäosin samantyylinen että mulla on myös teetetty sormus, jossa kruunuistutus sekä hieman madallettu sitä. :) Ja aina kun ihmiset miettii sitä takertuvuutta, niin itselläni ei ainakaan ole ollut sen kanssa ongelmia. Joskus on käsipyyhkeestä jäänyt pari haituvaa, jotka on pitänyt nyppästä. :D

Kiitos molemmille vastaajille :)

Ääh, kai tämä on jotain H-hetken panokointia, samanlainen paniikki oli morsiuspuvustakin kun se oli ompelijalla :D Ihana siitäkin tuli, joten jospa sitä vain oppisi joskus luottamaan tekemiinsä valintoihin. Mies jo sanoi aamulla että kuulostaa että kohta panikoin koko häistä, mutta naimisiinmenosta en ikinä! Vaikka alasti ja ilman mitään sormusta, kunhan saan mieheni ;)

Oikea asenne! Se naimisiinpääsy on tärkeintä ja kaikki kiva siinä ympärillä on vaan plussaa. :) Ja sen sormuksenkin kohdalla voit miettiä että joudut katselemaan sitä siinä sormessasi joka päivä koko loppuelämäsi, joten kannattaa valita sellaisen mistä itse tykkää. :)

Oikea asenne! Se naimisiinpääsy on tärkeintä ja kaikki kiva siinä ympärillä on vaan plussaa. :) Ja sen sormuksenkin kohdalla voit miettiä että joudut katselemaan sitä siinä sormessasi joka päivä koko loppuelämäsi, joten kannattaa valita sellaisen mistä itse tykkää. :)

Just näin. :)

Mulla tosiaan upotettu, mutta tavallaan sellaiselle korokkeelle upotettu. Tästä saa nyt kyllä niin omituisen kuvan. Heh!! :D

Eihän sitä sormusta ja timantteja muita varten ostetakaan eikä muiden mielipiteitä valintaan tarvita. Omassa sormessasihan sinä sitä pidät. Ainut, mitä voisin ajatella, niin mieleen tulee vain, ettei kovin korkeana istutuksena voi olla jokapäiväisessä käytössä, kun tarttuu joka paikkaan ja on vaarassa kolhiintua.
Mulle teetätettiin vihkisormus ja kultaseppä kysyi, et aionko pitää joka päivä sormessani. Ja koska niin oli tarkoitus, hän ehdotti, että korotetaan sormusta yläosasta ja upotetaan timantti siihen. Ja on minusta todella kaunis tuollainen iso, sormuksen levyinen prinsess-hiottu timantti tossa keskellä. Eikä tartu mihinkään. Tosin seppä varoitteli, että vaikka timantti on kova, niin saattaa haljeta kolahtaessaan päydän reunaan.

Kuulostaa aika hyvältä ratkaisulta tuollainen korokkeeseen upottaminen. Tosin itsellä se "kruunu" on sitten sellainen jännän mallinen ja tekee sormuksesta erilaisen, joten siitä tykkään.

Kiitos vielä kommenteista, kiva että muilla on vastaavia eikä tuo automaattisesti ole ihmisten mielestä jenkkisormus! :)

Yhteistyössä