Tiiättekö mikä on todella perseestä?!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myy"

Vieras
No se että olet määräaikaisena töissä sellaisessa paikassa, jossa sun ei anneta tehdä sitä mitä voisit työn eteen tehdä kaikkien eduksi!

Olin määräaikaisena sellaisessa työssä, mihin mulla olis ollu todella hyvä pätevyys ja paljon enemmän annettavaa kuin edeltäjilläni. Työyhteisö oli kuitenkin perus ukkomeininkiä ja nainen kun olen (kuten edeltäjänikin) niin sihteerinä ja kahvinkeittäjänä kohdeltiin. Mun ei annettu tehdä sellaista milä olisi ollut työnantajan edun mukaista ja sitä missä olen hyvä. Se että olin oma-aloitteinen ja osasin asioita joita esiMIEHET eivät osanneet, oli suuri syy siihen että määräaikaisuutta ei jatkettu.

Olen nyt menossa uuteen työpaikkaan ja käydessäni haastattelussa he kyselivät CV:n ja portfolion perusteella että mitä tästä osaamisestani hyödynnettiin aiemmassa paikassa (ovat naapurifirmoja). Jouduin toteamaan että eipä oikeastaan mitään, kovin ihmettelivät mutta totesivat että paikan johdon tietäen oikeastaan ei yllätä.

Jossain määrin ketuttaa kun tiedän mitä kaikkea olisin voinut tuossa aiemmassa paikassa tehdä, mutta ei tosiaa ilmeisesti egot antaneet periksi. Toisaalta omapa on tappionsa.

Mun arvomaailmaan ei vaan istu se, että ei kyetä ajattelemaan yrityksen parasta. Ilmeisesti pätkää tehdessä et saa osata sellaista mitä esimiehesi ei osaa, tai luoja varjelkoon jos sinulla on järkeviä kehitysehdotuksia tai mielipiteitä!

Muistakaa siis kaikki jolla ei ole vakipaikkaa, olkaa passiivista karjaa, älkää tehkö mitään pyytämättä tai varsinkaan ei kannata osoittaa erityistä pätevyyttä (etenkään enemmän kuin vakkareilla).

Tuo on ikävä tosiasia monessa paikkaa. Olen huomannut saman. Pitää vain yrittää sopeutua, että ylöspäin kyllä pääsee, mutta tie voi olla hidas ja pitkä. Toisaalta olen törmännyt tällaisiin, jotka luulee että ovat aivan älyttömän huippuja, mutta oikeesti eivät ymmärrä ottaa kaikenlaisia asioita huomioon. Koita malttaa.

Yhteistyössä