Tietokoneongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Osaako kukaan sanoa, mitä kannettavalta tietokoneelta puuttuu, kun kaikissa internet-selaimissa eivät videot näy? IE-selainta on ihan turha käyttää, jos haluaisi katsoa esim. yleareenalta ohjelmia. Chrome:a kun käyttää, yleareenan ohjelmat sentään näkyvät.
Nyt on ongelma, kun Ruutu.fi-sivustolla ei videot aukea millään selaimella, mitä keksin kokeilla. Ei edes Chromella. Ääni kuuluu, mutta kaikki videot ovat pelkkää vihreää taustakuvaa. Laitetestiä kokeilin, niin silloin näkyy kyllä tallenteen testivideo Chrome-selaimella, mutta livesisällön testivideo ei näy. Ääni kuuluu vain. Eikä sitten tositoiminnassa sivustolla aukea mikään video.

Itsellä on Windows 8,1. Ostin vähän aikaa sitten uuden kannettavan, ja alkaa tympiä kun ikivanhan kannettavan kanssa ei tällaisia ongelmia ollut. Kaikki videot aukesi ilman ongelmia. Flash Player on mielestäni asennettu. VLC Mediaplayer. Tietokoneessa on tarra, jossa lukee AMD A8 - onko tämä joku ajuri, mikä pitäisi päivittää? Vai puuttuukohan tästä tietokoneesta jokin oleellinen ajuri? Osaako kukaan sanoa?

Sinulla on luultavasti Flash-pluginista väärä versio tai useita yhtäaikaa. Poista tarpeettomat, asenna tarpeen vaatiessa uudestaan. Se AMD A8 on koneesi prosessori (cpu) - et siis yhtään tiedä mitä olet ostanut o_O

Myös mainosten esto selaimessa saattaa estää videoiden näkymisen, mutta siitä tulee kyllä ilmoitus näytölle.

Uusimmat selainversiot blokkaa flashin pois. Sen käyttö pitää sallia selaimen asetuksista.

Ruutua käyttäessä pitää ottaa mainostenesto-ohjelma pois päältä (esim. jos on ad-block käytössä).

Kiitos kovasti tästä linkistä!!! Sieltä löytyi juuri tämä ongelma, jota olen pähkinyt. Mulla on Toshiban kone ja siellä oli juuri samanlainen ongelma. En ihan ymmärtänyt englanninkielistä ohjelmaa polusta, mistä ratkaisu löytyy, mutta lähdin haahuilemaan Ohjaispaneelin alle, ja sieltä löytyi laitehallinta, näyttösovittimet ja sen alta AMD Radeon R5 Graphics, jonka päivitin ja NYT TOIMII! En olisi ikinä itse keksinyt, mistä lähteä tätä etsimään ratkaisua. Kiitos!

Sinulla on luultavasti Flash-pluginista väärä versio tai useita yhtäaikaa. Poista tarpeettomat, asenna tarpeen vaatiessa uudestaan. Se AMD A8 on koneesi prosessori (cpu) - et siis yhtään tiedä mitä olet ostanut o_O

Myös mainosten esto selaimessa saattaa estää videoiden näkymisen, mutta siitä tulee kyllä ilmoitus näytölle.

Juu, myönnän etten mikään nörtti ole enkä tiedä tietokoneista kunnolla. Kunhan nyt käytän. :D Huomasin nyt että mulla on jostain syystä kahteen kertaan adobe flash player on kahteen kertaan tietokoneella, mutta se ei ole ongelman syy. Nyt kun päivitin AMD Radeon R5 Graphics alkoi tietokone toimimaan. Ei mulle sano mitään AMD, mutta jostain joskus neuvoa kysyin, niin hän puhui AMD ajureiden päivityksestä. Tai jostain sellaisesta, mutta en tiennyt miten sellaisen päivittää... No, nyt on tietokone kunnossa viimein.

Yhteistyössä