tietämätön ä-lomalla kertyvistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
hei!
Kertoisitteko kokeneemmat minulle kuin nää lomajutskat menee??
Eli jään siis ä-lomalle joulukuussa ja palaan työelämään heti ä-loman loputtua eli ensi syksynä..tuleekos se n.lokakuulla?
miten mun kesäloma ja talviloma siis v 2010 puolella käy?Tuleeko rahana vai ptääkö ne pitää pois vai??
Kerääntyykö ä-lomalla kesälomapäiviä sit vuoden 2011 puolelle??

ÄÄÄhh!!Olen ihan sekasin näistä asioista,voisko joku auttaa??

Työpaikalta kannattaa kysyä noi. Saako teillä säästää lomia vai maksetaanko ne rahana. Ja voiko laittaa säästölomiin osan päivistä, jolloin on sitten lomaa säästössä, kun palaat jne.

Äitiysloman ja vanhempainvapaan ajalta lomat kertyvät ihan normaalisti. Mahdollisen hoitovapaan ajalta lomia ei kerry.

Ser saako loman pitää lomana vai maksetaanko se rahana, riippuu varmaankin työnanatajasta.

Niin eli jos menet heti ä-loman jälkeen töihin, lomat ovat kertyneet ihan normaalisti. Jos jäät hoitovapaalle, joudut ehkä pitämään lomat siinä välissä. Kannattaa varmistaa työnantajalta, mutta näin meni ainakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Niin eli jos menet heti ä-loman jälkeen töihin, lomat ovat kertyneet ihan normaalisti. Jos jäät hoitovapaalle, joudut ehkä pitämään lomat siinä välissä. Kannattaa varmistaa työnantajalta, mutta näin meni ainakin meillä.

Mulle kävi niin, et kun olin kolmesta lapsesta ollut ä-lomalla ja vajaan vuoden töissä ennen ku jäin kotiin, niin kaikki lomat oli pitämättä. Nyt pomo soitti joku aika sitten (oon vielä hoitovapaalla) et olis aika välttämätöntä pidellä näitä lomia pois, ku on kertynyt niitä yli 80 päivää :D
Olihan mukava yllätys ja helpotti rahallisesti =)

Yhteistyössä