Lomarahan määrä kun olen ä-lomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyyne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyyne"

Vieras
Eli olen vakituisessa työsuhteessa ja tällä hetkellä ä-lomalla. Minulle on siis kertynyt täysi kesäloma sekä talvelle viikon talviloma.

Jään hoitovapaalle suoraan äitiysloman päättyessä ja sovimme työnantajan kanssa, että kesäloma merkitään pidettäväksi heti hoitovapaan alkaessa.

Mutta mietin että millaista summaa sieltä on odotettavissa? Olen ollut kiinteällä kuukausipalkalla.

[QUOTE="vieras";26664477]Saat loma-ajanpalkan eli kk- palkan. Lomarahaa et saa.[/QUOTE]

Anteeksi, meni termit sekaisin :D

Mutta siis ihan normikuukausipalkan miinus verot tietty? Jiihaa, siinä tapauksessa saa kivan pienen säästön hoitovapaata ajatellen :)

[QUOTE="Tyyne";26664493]Anteeksi, meni termit sekaisin :D

Mutta siis ihan normikuukausipalkan miinus verot tietty? Jiihaa, siinä tapauksessa saa kivan pienen säästön hoitovapaata ajatellen :)[/QUOTE]

Näin juuri :)

[QUOTE="vieras";26664477]Saat loma-ajanpalkan eli kk- palkan. Lomarahaa et saa.[/QUOTE]

Miksi ei saa lomarahaa? On toki alakohtaista, mutta jos normaalisti saisi, niin....?

Itsellänikin kiinteiä kuukausipalkka. Hoitovapan aikana pitin jotain lomia, sain siitä loma-ajan palkan (eli normi kuukausipalkan) + lomarahat normaalisti.

[QUOTE="vieras";26664562]Jos ei ole ollut töissä sinä aikana, kun loma on kertynyt lomarahaa ei makseta.[/QUOTE]

Lienee sitten alakohtaista? Itse olen kyllä saanut aina lomarahat myös noista lomista, jotka ovat kertyneet äitiys-ja vanheimpainloman aikana. Ja kokemusta kolmesta lapsesta.

Lienee sitten alakohtaista? Itse olen kyllä saanut aina lomarahat myös noista lomista, jotka ovat kertyneet äitiys-ja vanheimpainloman aikana. Ja kokemusta kolmesta lapsesta.

Minulle ei ole maksettu. Olen asiasta kysynyt myös siskoltani, joka on töissä tilitoimistossa, sekä ystävältäni joka on palkanlaskija. Kaikki olivat sitä mieltä ettei makseta. Mutta kaipa siinä sitten on alakohtaisia eroja jos teille on maksettu.