Tietämätön -93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucky93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lucky93

Uusi jäsen
01.11.2011
9
0
1
Kuopio
Olen 18 vuotias kuopiolainen naisenalku, ja kolmen raskaustestin mukaan olen raskaana. Nyt olisi menossa rv 5.
Minua mietityttää alavatsankivut ja sen syyt. Minulla on siis noin 4 viikkoa ollut erilaisia kipuja alavatsassa, mutta ei minkäänlaista vuotoa viimeisten kuukautisten jälkeen. Ensin huomasin kivut yhdynnän jälkeen; kipu on todella kova, mutta pystyn sen itkemättä ja valittamatta kestämään.
Sittemmin minulla on ollu jatkuva kipu/jomotus, kuukautiskipujen tapainen tunne alavatsassa, enemmän vasemmalla puolella. Onkohan tämä ihan normaalia? Pelkään kauheasti keskenmenoa, ja varmasti stressaaminen ei auta asiaa yhtään.
Vielä toinen asia, milloin olisi hyvä ottaa yhteyttä neuvolaan?

Kiitos etukäteen, jos joku osaa neuvoa minua! :)

Ne kivut on täysin normaaleja jos ei tosiaan hirveän koviksi ylly ! Koko raskauden ajan tuntuu samanlaisia kipuja alavatsassa kun kohtu kasvaa. Kun kipu alkaa kannattaa ottaa vähän rennommin ja yleensä alaspäin kumartuminen auttaa :)

Eikä kantsi stressata keskenmenosta ollenkaan, mielummin ole ajattelematta koko asiaa jos vain pystyt. Otat nyt vaan rennosti, syöt terveellisesti ja nukut hyvin niin kyllä kaikki hienosti menee ! :)

Ja Neuvolaan katsii varata aika mahdollisimman pian. Ei sulla se aika vielä pariin viikkoon ole, mutta se on hyvä varata ajoissa.

Ihan normaaleilta kuulostaa. Mäkin ensin stressasin hirveesti noita nippailuja, mut se on vaan kun kohtu kasvaa ja kaikenmaailman kiinnittymiskivut jne tekee noita nippailuja/kipuja. Neuvolaan kannattaa soittaa heti, ne kyllä varaa sen ajan sinne jonnekkin Rv 7-8 tienoille vasta. Soita mahd. pian ! Itselläni oli rv 7+6 eka neuvola :)
Onnea :flower:

Kiitos kaikille hirrrmuisesti vastauksista, ja Sanyo, kiitos onnitteluista ja onnea myös sinulle ! ^^
Äh, tuntuu vain etten ikinä pysty rentoutumaan.. Nyt minua stressaa puolestaan se, että vatsakivut ovat hävinneet. :( Rinnat ovat kyllä todella arat. Toivottavasti pääsisin pian neuvolaan, ja saisin helpotusta jos kuulisin että kaikki on ok... :)

Mä olin ja olen vieläkin aivan samanlainen. Tuntuu ettei mikään oo hyvä. Jos ei satu niin joku on varmasti huonosti ja jos sattuu ni sillonki on varmsti kaikki huonosti. Tiedän tunteen, koita olla stressaamatta, se on parasta teille molemmille <3 :)

Oon samanikäinen kun sä, ja plussa testin tein 2 päivää sitten. :) Rinnat ovat kipeät jos painaa hellästi, ja samoja kipuja vasemmalla puolella vatsaa. Yhdynnän aikana vihlaisi helvetin lujaa, tiedä sitten uskallanko harrastaa seksiä enää ennen synnytystä. :D Neuvola mulla vasta 14.12, ja raskauslaskurin mukaan olen nyt viikolla 6. En sitten tiedä miksi noin pitkälle ajalle sen anto. :o

Luultavasti olisi kiinnittymis kipuja, ne voi yltyä myös todella pahoiksi. Niinkin ettet pärjää niiden kipujen kanssa kotona. Tai sit ne voi olla ihan pientä nipistelyä. Koskaan ei oikeen kukaan voi varmaks näin netin välityksellä kertoa mikä on. Mutta mulla oli melkein koko raskauden ajan sellasta kovaa jomotusta nivusten kohdalla.

Huh, itellä sama ja helpottaa nyt ihan älyttömästi ku luin nää vastaukset :p Itellä ollu ihan älytön pelko siitä et ois jotain vialla ku lukee joittenki kirjotuksii täällä, nii joissaki sanotaan et saattaa olla kohdun ulkopuolinen raskaus ja saattaa olla keskenmeno... Mut mistä tietää et on kohdun ulkopuolinen raskaus, vai saako sen selville vasta neuvolassa??

• Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Niin, kohdunulkoinen vissiin selviää vasta ultrassa, jos ei oo TODELLA kovia kipuja tms. Ei kannata stressata yhtään, ylivoimasesti suurimmalla todennäköisyydellä sulla on kaikki ihan hyvin siellä! ;D Itekkin pelkäsin ihan koko ajan, mut ekassa ultrassa se pikkunen siellä vaan oleskeli, vaikka olin olettanu ettei näy kohdussa mitään :D Ole huoletta ja nauti raskaudestasi! Ja onnittelut vauvasta ! :heart: Mä oon jo kahdessa ultrassa käynyt, nyt menossa kuitenkin vasta rv 14+0. :)

• Tykkää
Reactions: helsuu

Yhteistyössä