Tietääkö kaunis olevansa kaunis?

  • Viestiketjun aloittaja mun mielestä ei
  • Ensimmäinen viesti
vieras
minä tiedän etten ole kaunis. välillä on kehuttu ja se tuntuu suorastaan vittuilulta, kun itse tiedän miten asia on :( mitä enemmän omaa kuvaani tuijotan sitä enemmän huonot piirteet tuntuu venyvän ja peittävän koko kasvot.
 
hyvä mieli
Ihmisen luonne tekee hänestä kauniin ja mielenkiintoisen, siis jos on tehdäkseen. Ensi ihastumiseen toki ulkoiset seikat vaikuttaa, mutta kuka jaksaa katsoa kaunista tyhjää kuorta?!?
 
Työmyyrä
Olispa tosiaan mielenkiintoista tietää tietääkö kaunis ihminen olevansa kaunis..

Kun meillä rumilla asia ruukaa olla ihan itsestäänselvä. Siis, että automaattisesti tiedetään olevamme rumia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Noh.. Sanohan se BB Hennakin, ettei oo helppoo olla hyvän näkönen... :whistle:
Henna on hyvä esimerkki millainen on huonon itsetunnon omaava ihminen.
Rikkinäinen ihminen joka hakee itsetunnolleen pönkitystä ulkonäöllisillä asioilla ja hyväksyntää monilla miehillä.
 
Rukoilijasirkka
Jotenkin sekin on hassu ajatus, että kaunis on vain sellainen, joka ei itse sitä tiedosta. Siinähän on taustalla ajatus siitä, että silloin kenen vaan miesten olisi helppo lähestyä naista, joka ei tajuaisi markkina-arvoansa, jos nyt ihan ulkoisesta kauneudesta puhutaan.

Oikeasti ihminen joka tietää kuka ja millainen on, ei ole mikään kusipää. Kusipäisyys juuri syntyy huonosta itsetunnosta. Joku voi sanoa tietävänsä näyttävänsä hyvältä mutta ei välttämättä silti oikeasti ajattele niin vaan piiskaa itseään jatkuvasti.

Sekin vielä, että kauneuden määritelmä ei ole mikään vakio. pitäisi kysyä, tietääkö ihminen ITSE MIELESTÄÄN olevansa kaunis.
 
Media muokkaa myös mielikuvaa millainen on kaunis nainen. Eli jos et näytä Hollywood- tähdeltä et voi olla kaunis. Kauhistuttavaa, mutta totta.
Harva jos kukaan pystyy kilpailemaan kuvanmuokkausohjelman kanssa :D
 
-----
olen tota joskus itsekkin pohtinut. itsestäni olen sitä mieltä että kasvoissani löytyy niitä kauniita piirteita mutta on myös niitä vähemmän kauniita, kuten nenä,silmänaluset.. ja vartalossani on hyviä puolia joita mielelläni korostan ja sitten on niitä vähemmän imartelevia kohtia mitä en mielellläni korosta. luulen että jokainen ihminen näkee itsessään ainakin jotakin hyvää, ja sitten iaas ne missitkin näkevät itsessään virheitä.
 
kaunistyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Vieläkin väitän, että kauneus on mielentila. Ja sen huomaa kyllä itsekin... Jos on hyvä olo, on kaunis olo.
Tämä oli hyvin sanottu !
Olen paljon sama mieltä!
Totta. Täällä nyt kuitenkin ehkä haetaan sitä että peiliin katsoessaan näkee kauniin, pinnallisen määritelmän mukaan. Kyllä kaunis näkee ja tietää olevansa kaunis. Jos joku erehtyy toteamaan "Hyvännäköisellä ei ole helppoa" mikä pitää paikkansa. Niin lonkalta heitetään tyhmä, huono itsetunto jne. kommentteja. Kaikki kuitenkin katsovat kaunista, niin pinnallista kuin se onkin jos kaunis näkee itsensä kauniina.
 
kaunistyttö
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä ei:
Ja ruma olevansa ruma? Joo joo, kauneus on katsojan silmässä ja kaikissa on jotain kaunista, lässyti lässyti. Jokainen tietää mitä mä tarkoitan, kyllä ihmiset voidaan luokitella, kaikki ei ole yhtä kauniita eikä kaikki ole yhtä rumia. Mietin vaan et osaako jokainen oikeesti realistisesti arvioida itseään?
Kaunis tietää olevansa kaunis.
 
Eräs mamma vain
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Tietää. Vaikka kaunis aliarvioisi itseään, hän silti tietää yleisen mielipiteen ja sitä kautta tajuaa olevansa kaunis. Huono itsetunto tosin rumentaa..
No voisin allekirjoittaa tämän.

Minua sanotaan aika usein outojenkin ihmisten toimesta kauniiksi. Ihmisten reaktiot ulkonäkööni on joskus jopa huvittavia. Että kait mä sitten oon, vaikken itse kauniiksi itseäni tunnekkaan ja näen jatkuvasti ympärilläni itseäni kauniimpia ihmisiä. Ja joo, mulla on huono itsetunto.

Ja sitten esim. BB-Henna, jonka jokainen puusilmäkin näkee rumana, pitääkin itseään kauniina eikä arastele kertoa sitä kaikille. Eli hällä hyvä itsetunto.
 
Peuhu
Ihan itsetunto kysymys. Hyvä esim. BB Henna, mun mielestä se aika ruma mut omasta mielestään kaunis. Sit toisaalta yksi mies on suurimman osan mun kavereista mielestä tosi komea mut ei kyllä yhtään mun makuun. Miten itsensä näkee on mun mielestä itsetunto kysymys ja miten miten muut sut näkee on maku kysymys :)
 

Yhteistyössä