Tiesittekö että sossu maksaa romanien hameet? Ja se lukee jopa heidän ohjeessaan.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
http://www.jyvaskyla.fi/sote/sosiaalinentuki/toimeentulotuki/ohje

4.8. Romanivaatetus

Romaninaisen hameen hankintaan hyväksytään toimeentulotukilaskelmaan 400 euroa vuoden välein. Käytäntönä on ollut, että toimeentulotukeen oikeutetulle on myönnetty hameen teettämistä varten maksusitoumus ompelijalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ok :
no kyllähän sieltä me "valkolaisetkin" saadaan rahaa ties mihin turhuuksiin, ja vaatteisiinkin, joten en ymmärrä mikseivät romanitkin saisi rahaa vaatteisiin?!
me emme saa tuollaista summaa kerralla vaatemaksuun vai saammeko?
jos on tarvetta sieltä saa rattaisiin yms muihin oli sitten valkolainen,romani tai muu..
tuo on vain heille oma juttu kun hame on "pakollinen"
 
ihan ok
Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ok :
no kyllähän sieltä me "valkolaisetkin" saadaan rahaa ties mihin turhuuksiin, ja vaatteisiinkin, joten en ymmärrä mikseivät romanitkin saisi rahaa vaatteisiin?!
me emme saa tuollaista summaa kerralla vaatemaksuun vai saammeko?
jos on tarvetta sieltä saa rattaisiin yms muihin oli sitten valkolainen,romani tai muu..
tuo on vain heille oma juttu kun hame on "pakollinen"
No ei tuo 400?/vuosi oo mikään järettömän suuri summa... on ihan oikein että sossu tukee heidän kulttuuriin kuuluvaa pukeutumista.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
Ja sitä samaa hametta sitten kanssa käytetään- ei niitä ole yhtä monia kun farkkuja meikäläisten kaapeissa. Eikä tuota hamerahaa saa kuin ne jotka sitä hametta käyttää. Siihen menee yli 10m puuvillasamettia - ei ole halpaa, työtä ei paljoakaan tehdä ompelukoneella vaan paljon käsin, ja se on raskasta!
Ei sitä hametta tuolla 400 edes saa kokonaan.
 
Mama the Strange
Kyllä minkäin ottaisin mielelläni 400 euroa vuodessa vaatteisiin. Ja varmasti selviäisin niillä vaatteilla koko vuoden. Vaikka kaksikin. Eikös Suomen lain mukaan meille kaikille ole vaatteet pakolliset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja AdaAntony:
no pakkohan niitten on niitä hameita pitää ja tuskin niillä ois niitä varaa muuten ostaa
ei ole pakko pitää mun tietääkseni.tunnen monta vanhempaa naista jotka ei hameita tuollaisia pidä vaan mustaa normia hametta.myös 18 vuotiaat nuoret romanit käyttää normihameita mustia..eli ei ole pakko olen ymmärtäny vai miks noi ei sit käytä`?
 
Ihan hyvä, että romanivähemmistöä tuetaan! Tuo hamerahahan on moneen muuhun verrattuna pientä! :LOL: Ja ompelijat saa töitä.

Rasistisena vitsinä voisin heittää, että myymälävartijatkin varmaan tykkää, kun eräs tietty kansanosa on helposti tunnistettavissa... :xmas:
 
mandi
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Ja sitä samaa hametta sitten kanssa käytetään- ei niitä ole yhtä monia kun farkkuja meikäläisten kaapeissa. Eikä tuota hamerahaa saa kuin ne jotka sitä hametta käyttää. Siihen menee yli 10m puuvillasamettia - ei ole halpaa, työtä ei paljoakaan tehdä ompelukoneella vaan paljon käsin, ja se on raskasta!
Ei sitä hametta tuolla 400 edes saa kokonaan.
niinpä. asiaa. kaikkee ei myökää saaha ja ollaan tyytyväisiä ja yritetään. onhan meissäki pahoja niinko on muissakin.

eikä myö tosiaan saaha hamekangasta ko kerran vuoteen. kaikki miun tuntemat ei pyyä sittenkään. työtä myö tehhään mieluummin ku ollaan kerjäläisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:
Alkuperäinen kirjoittaja AdaAntony:
no pakkohan niitten on niitä hameita pitää ja tuskin niillä ois niitä varaa muuten ostaa
ei ole pakko pitää mun tietääkseni.tunnen monta vanhempaa naista jotka ei hameita tuollaisia pidä vaan mustaa normia hametta.myös 18 vuotiaat nuoret romanit käyttää normihameita mustia..eli ei ole pakko olen ymmärtäny vai miks noi ei sit käytä`?
No mutta raha edelleen koskee vain heitä jotka sitä hametta pitää. Ja kun sen päälleen pukee, sitä ei noin vain sitten hylätäkään ja päätetä etten mä enää....
 

Yhteistyössä