Tiesittekö, että musta väri sopii vain 8 %:lle suomalaisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Juu, musta sopii ainoastaan näille väritykseltään ns. talvi-ihmisille. Ja mä en itse todellakaan kuulu heihin. Silti pukeudun lähes aina mustaan - tyylikäs ja eleetön valinta, toimii aina.

Mut mulle sopii musta, useammat ihmiset on sanoneet niin. Enkä ole väritykseltäni talvi-ihminen, jos se meinaa kylmiä värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Juu, musta sopii ainoastaan näille väritykseltään ns. talvi-ihmisille. Ja mä en itse todellakaan kuulu heihin. Silti pukeudun lähes aina mustaan - tyylikäs ja eleetön valinta, toimii aina.

Mut mulle sopii musta, useammat ihmiset on sanoneet niin. Enkä ole väritykseltäni talvi-ihminen, jos se meinaa kylmiä värejä.

Useat ihmiset voivat olla väärässä ja k.usettaa sua. Mitäs ihmisiä ne ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mun mielestä musta väri sopii monille vaaleahiuksisille, se korostaa niin hyvin hiusten väriä.

Kyllä, mutta kasvot voi olla harmaat sitte tai liika kalpeet.

Niinkun mulla kait :D

Mä ainakin käytän mustaa-sopi tai ei B) Ei mulla ainakaan kalpeat kasvot ole.

Ei muuten pidä paikkaansa. Myös kesäihmisille sopii musta, mutta hieman murrettuna, eli siis ei aivan musta mustaa. Tämä on faktaa. Kesäihmisten kartassa on väri hiilenmusta.

Mityä sitä sitten pukisi päällensä? Kaupat yleensä täynnä mustia vaatteita juuri niissä sinulle sopivissa vaatteissa. Sanottiinko siellä mihin väreihin suomalaisten pitäisi pukeutua.

Olen (tosi?) vaalea, ja mulle sopii musta väri tosi hyvin.

Mutta, tosi moni muu väri ei sovi, eli sinisen ja punaisen sävyissä on vaan muutamat mitkä sopii. Esim. tumman- ja sähkönsininen ei sovi mulle yhtään.

Laitoin tuon vaan siksi, että tosiaan tiedän mitkä värit mulle sopii, ja mitkä ei.
En edes viihdy mulle "sopimattomissa" väreissä. Vaatteet tuntuu silloin vääriltä päällä.

Niin, ja kulta ei sovi mulle yhtään, hopea taas tosi hyvn. Kulta sopii myös aika harvalle, mutta sitäkään moni ei taida tietää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enpä ole noita prosentteja tiennyt, mutta sen olen aina tiennyt, ettei minulle musta sovi. Parit kengät löytyy mustina, samaten housut sekä hautajaisiin sopivat vaatteet, mitä en muuten käytä. Muutama myyjä on yrittänyt minulle mustaa takkia kaupata, mutta kun ovat nähneet sitten samaisen takin muun värisenä päälläni, niin ovat olleet samaa mieltä, että musta ei ole minun värini.