Tiesin jo häissäni etten ole kauaa naimisissa

  • Viestiketjun aloittaja "rita"
  • Ensimmäinen viesti
joopius
Kyllä tarkoitus olisi ollla ainakin jonnekkin 87v ikäiseksi yhdessä :) Eli pitkästi yli puolet ajasta on vielä jäljellä.....Sen jälkeenhän toinen voi olla jo haudassa niin sitten on aikaa miettiä että mitä nyt! Mutta todellisuudessa,kyllä menimme naimisiin sillä asenteella että loppuelämä vietetään yhdessä! Ei kannata mennä liian nuorena naimisiin mikäli arpoo että kauanko aikoo yhdessä elää...eikö se ole avioliiton tarkoitus elää myötä ja vastamäessä käsikädessä??
 
moraalisaarna
[QUOTE="rita";29431035]En itseasiassa osaa kunnolla vastata miksi menin naimisiin. Luultavasti siksi että olin kyllä ihastunut ko.mieheen jo aikasemmin, mutta ei se ollut syynä, ihastus oli jo loppunut kun oli häät. En voi muulla selittää naimisiin menoa kuin sillä että suostuin kun hän pyysi kun oltiin saatu yhteinen lapsi.
Kai mä sitten ajattelin ettei siitä haittaakaan ole sillä hetkellä ja tuli mieleen että ollaan nyt esim pari vuotta ainakin kun lapsi vielä niin pieni, että siinä ois toinenkin hoitamassa sen aikaa.
Oishan se ollut ihan samaa avoliitossakin tosiaan, mutta tulin sitten suostuneeksi menemään naimisiin. Mitään prinsessahäitä en halunnut, että se ei kyllä ollut motiivini.[/QUOTE]

Herranjestas nainen oletko sä itse lainkaan vastuussa omasta elämästäsi? En yhtään ihmettele että niin moni eroaa ja lapsia on viidelle miehelle jos ajatuskuvio on tämä.
 
"rita"
Itse asiassa saattoi mennä, vähän tuolla kutittaa silmäkulmaa. Senkun venkoilen, kun tuo aito rakkaus on niin tapetilla. Melkein yhtä tärkeä aihe kuin muumimukit :)

Mua kanssa huvittaa nämä hokemat täällä, kaikkien rakkaudet on niiiiiin aitoja ja ainoita oikeita, lässytilässyti. :D Ei aina ihan tiedä että onko täällä ihan täysi-ikästä porukkaa vai koululaiset välkällä.
 
"hmm"
Olen ollut naimisissa ja eronnut ja täytyypä sanoa, että en kyllä yhtään ymmärrä, miksi mennä naimisiin, jos kuitenkin aikoo erota. Itse en ko. tilanteessa todellakaan suostuisi menemään naimisiin. Kuulostaa siltä, ettei oo vaan uskaltanut sanoa toiselle ei.
 
[QUOTE="rita";29431471]Mua kanssa huvittaa nämä hokemat täällä, kaikkien rakkaudet on niiiiiin aitoja ja ainoita oikeita, lässytilässyti. :D Ei aina ihan tiedä että onko täällä ihan täysi-ikästä porukkaa vai koululaiset välkällä.[/QUOTE]

Sä kuulostat jotenkin katkeroituneelta.
 
Peyote
[QUOTE="rita";29431471]Mua kanssa huvittaa nämä hokemat täällä, kaikkien rakkaudet on niiiiiin aitoja ja ainoita oikeita, lässytilässyti. :D Ei aina ihan tiedä että onko täällä ihan täysi-ikästä porukkaa vai koululaiset välkällä.[/QUOTE]

Pitäisitkö sä aikuisempana sitten sellaista kyynistä "kaikki menee mönkään"-asennetta?
 
Olen ottanut naimisiinmenon aina vakavasti, vaikkakin liiton perusta ei ole ollut aina sama. Nyt osaan ainakin meidän lapsia neuvoa, että jos avioliittoon meneminen tuntuu mestauslavalle astumiselta niin se ei ole pientä hääjännitystä, vaan sisuskalut kertovat, että ei kannata.
 
Peyote
[QUOTE="rita";29431539]Sekö on ainoa vaihtoiehto lapselliselle sössöilylle? :)[/QUOTE]

Oikeestaan mä en nyt jaksa sittenkään tällästä. Keksi parempi alotus, joku vähän uskottavampi.
 
17v yhdessä
[QUOTE="rita";29431539]Sekö on ainoa vaihtoiehto lapselliselle sössöilylle? :)[/QUOTE]

No mikä se oikea aikuinen asenne sitten on rakkauteen? Mun mielestä se, että rakastaa toista täysillä ja haluaa olla hänen kanssaan ei ole sössöilyä. Se, että kokee, kuinka toinen on itselle oikea ihminen rinnalle ja haluaa viettää hänen kanssaan aikaa, jakaa ilot ja surut ja elämän, ei ole lällyilyä. Mun mielestä se on vaan oikeeta rakkautta. En mä sano mikä on aitoa jollekin muulle, mutta mulle tämä on aitoa rakkautta.
 
[QUOTE="rita";29431528]Tää on kanssa täällä hyvin perinteinen hokema, jos ei osallistu tohon "ainoa oikea, niiiin ihana mies mulla"hypetykseen.
Seuraavaksi saanen ehdottaa "olet kateellinen!" kommenttia. :)[/QUOTE]
Niin no, mä menin naimisiin, koska mulla on ihana mies, jonka kanssa haluan vanheta. Jos se, että on onnellinen ja hyvässä liitossa, on "sössöilyä", niin olkoon sitten niin. :)
 
dcca
[QUOTE="rita";29431493]Saatko kultakellon sukulaisilta? ;)
Onhan se joidenkin mielestä "hieno tavoite", mun mielestä se kuulostaa tuomiolta.[/QUOTE]

En odotota "saavutuksesta" lahjoja edes puolisolta.

Miksi tavoite olisi tuomio? Tuomiolta se vois kuulostaa jos sanoisin päättäneeni että vähintään niin ja näin kauan ollaan yhdessä... oikeastaa riippumatta olisiko se päätös (hinnalla millä hyvänsä) olla yhdessä vuoden vai viisikymmentä.
 
7v naimisissa
Minulle se olisi tuomio jos naimisiin mennessä tietäisin etten vietä tuon miehen kanssa loppuelämääni!!! Tai että muutaman vuoden päästä olisin yksin kun mies olisi jo päättänyt hääpäivänä ettei aio kanssani elämää viettää. Kuullostaa aika hurjalta tuo sun ajatusmaailma!!!! Mitä menit naimisiin jos kadut jos sitä ensimmäisenä päivänä? ei se ole syy mennä naimisiin että on "kivaa" ja pääseehän tuosta eroon ajatusmaailmalla....
 

Yhteistyössä