Tiedustelua Tukiperheestä

Hei.
Olen 32v totaali yh Vihdistä. Rakas tyttäreni on nyt jo reipas 1,5v päivänsäde. Meillä on kaikki asiat kunnossa. Olen yhä hoitovapaalla kotona. Elämme hyvää, joskin vaatimatonta elämää. Rakkkautta ja iloa on yllin kyllin.

Olen alkanut kysellä erilaisilta tahoilta mahdollisuutta tukiperheeseen, jossa lapseni voisi turvallisesti viettää pari päivää kerran kuukaudessa. Siis yön yli.
Oma tukiverkostoni ei suuren suuri ole.

Totta on nyt se että virallista tietä apua ei saa, koska emme ole (onneksi!) lastensuojelun asiakkaita. Kyselijöitä on kyllä runsaasti asiakkuuden ulkopuolelta. Se olisi sitä ennaltaehkäisya, joka valitettavasti on vain sanahelinää meillä täällä.

Siis tietäiskö joku jotain asiaan liiittyvää mikä voisi johtaa tällaisen perheen luokse, joka olisi korvausta vastaan valmis hoitamaan pientä arvokasta lastani kerran kuussa ?
 
Hei! Uskoisin, että ihan "tavallisia" perheitäkin löytyy, jotka olisivat halukkaita auttamaan. Itsekin olisin tällaisesta toiminnasta kiinnostunut. Jos tahdot, niin voit laittaa minulle yksityisviestiä. Asun pk-seudulla.
 
Heippa,

kun itse olin yhdessä vaiheessa 2 lapsen yh, niin meillä oli Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta kaksi 17 v teinityttöä jotka hoitivat lapsia sovitusti. Muistaakseni maksoi 8 e tunnilta. Aiemmin MLL tarjosi palvelua puolet halvemmalla mutta suuressa viisaudessaan lainsäätäjämme katsoivat että se on epäreilua kilpailua ja kielsivät palvelun tarjoamisen niin alhaiseen hintaan.

Maksoin hoidon kahtena iltana viikossa pariksi tunniksi puuhaillakseni omiani, joskus jos rahasta teki tiukkaa niin harvemmin. Käytin vapaani liikuntaharrastuksiin.
 
Moikka.
Asutaan Helsingissä ja mulla on lasten kanssa melkoisen laaja tukiverkko, eli itsellä ei (toistaiseksi) ole akuuttia tarvetta hoitoavulle, mutta autan kyllä tarvittaessa mielelläni. Laita viestiä privana, niin voidaan jutella tarkemmin. =O)
 

Yhteistyössä