Tiedoton

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annukka

Vieras
HEI

Osaisiko joku vastata seuraaviin kysymyksiin. Kihlattuni on mies puolinen sairaanhoitaja. Minua epäilyttää, että hän ei menekkään aina töihin....

Kysyisin teiltä saako sairaanhoitajilla vielä teetättää ns.pätkäaamuja
eli 07-12 ja yö samalle päivälle 21-07?

Kuinka monta peräkkäistä työpäivää voi olla ilman lepopäivää?

Montako vapaapäivää pitää olla yövuorojen (2 yötä) jälkeen?

Montako lomapäivää kertyy kuukaudessa, jos työaika on viikossa 38,5h ja
työsuhde on alkanut 1.8.2004.


Annukka
 
Saa teetättää, vuorokausityöaika ei vielä ylitä 16 tuntia. Saa teetättää vielä useammankin päivän peräkkäin. Jos tekee vielä vapaapäivänsäkin, niin saa menetetyistä vapaapäivistä viikkolepokorvauksen. Yövuorojen jälkeen ei välttämättä tarvitse olla yhtään vapaapäivää, päivittäinen lepoaika 8 tuntia riittää. Jos vuodessa kertyy enemmän kuin 250 ylityötuntia, tarvitsee työpaikan tehdä työsuojelupiirille ilmoitus.

Koska on ollut täyden kalenterivuoden töissä (31.3.-04-31.3.-05) saa 2,5 lomapäivää kuukaudessa, eli yhteensä 30 päivää. Tekee 5 viikkoa.

Tosin voi ollakin, että käy joko työaikana tai sen ulkopuolella vieraissa, jos teillä noin huonosti luottamus pelaa.
 
1.8.-04-31.3.-05 eli 8 kalenterikuukautta. Koska vuosi ei ole täynnä, lomaa kertyy vain 2 päivää kuukaudessa. Yhteensä siis 16 päivää, eli 2 viikkoa ja 4 päivää.
 

Yhteistyössä