Tiedättekö te aina tarkkaan paljonko teillä milloinkin on rahaa tilillä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Budjetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Budjetti

Vieras
Mä en nimittäin just nyt todellakaan osaa sanoa varmaksi paljonko siellä on rahaa :D

Tänään olen poistunut kotoa 3km päähän ja takaisin ja rahaa on palanut melkein 200e.. Bensaa tankillinen, apteekkireissu ja kauppareissu!!

Mietin tossa vaan et mikähän on tilin saldo, mutta mä en tajua mikä siinä pankkiin kirjautumisessa on niin vastenmielistä... Mä kirjaudun sinne tasantarkkaan sillon kun maksan laskuja, kerään vielä ne laskut yhteen kasaan ja maksan kaikki sit kerralla ja sit en taas tiedä hetkeen mikä on tilin saldo :ashamed:

Mut kuitenkaan en oo koskaan ylittäny tiliäni, aina on rahat riittäny niin et siel on joku 50e-100e ollut kun uusi tili on tullut.. Ihme kyllä :D

Mä tiedän jotakuinkin satasen tarkkuudella. Että onko 300 vai 500 vai 100. Sillai en sentilleen tiedä enää, kun ei ole tarvetta. Kun oli tarvetta niin todellakin tiesin just enkä melkein.

En tiedä. Meillä on miehen kanssa kaksi käyttötiliä, joita kumpikin käytetään. Hyvin ovat rahat riittäneet. Jos tilillä on jostain syystä vähemmän rahaa, niin maksamme luottokortilla isommat ostot (velaksi ei kuitenkaan eletä, vaikka luottokorttia käytetään maksamiseen) .

Mä tiedän jotakuinkin satasen tarkkuudella. Että onko 300 vai 500 vai 100. Sillai en sentilleen tiedä enää, kun ei ole tarvetta. Kun oli tarvetta niin todellakin tiesin just enkä melkein.

Sama! Paitsi pari kertaa on käynyt niin, että kauhistelen miten vähän rahaa tilillä on ja puhisen jo vihaisena mielessäni, että mikä hiton Rautakirja, en varmasti ole ostanut mitään tuollaisesta paikasta ja sitten menee se hetki ja toteaa että ai niin joo :D

• Tykkää
Reactions: moekoe
Aika huonosti, pitää yleensä tarkistaa.. Nyt veikkaisin että siellä on 5 euroa mutta en kyllä ilman tarkistamista lähtis mitään ostelemaan.. Voi olla että siellä ei olekaan sitä 5 euroa..

Kyllä tiedän muutaman kympin tarkkuudella. Sitä kun on elämän varrella oppinut tarkan markan..hups, tarkan euron muijaksi, niin ihan pakostikin on tiedettävä mitä on varaa laittaa kiertoon :).

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25907911:
Sama! Paitsi pari kertaa on käynyt niin, että kauhistelen miten vähän rahaa tilillä on ja puhisen jo vihaisena mielessäni, että mikä hiton Rautakirja, en varmasti ole ostanut mitään tuollaisesta paikasta ja sitten menee se hetki ja toteaa että ai niin joo :D

Mulla on parikertaa käynyt sama, mutta paikallisen pitserian kanssa. Ai että sitä tuntee taas olonsa fiksuksi!

Useimmiten satasen tarkkuudella. Tällä hetkellä ehkä parin sadan tarkkuudella, koska en ihan tarkkaa muista viimeaikaisia ostoksia, tiedän että tilillä on reilusti rahaa normaalielämiseen seuraavaan palkkaan asti.

Joskus oli kyllä yllätys havaita, että tilillä oli vain kaksikymppiä. Vuokra oli lähtenyt tililtä ja toisen puoliskon osuuden tulemisessa meni pari pankkipäivää. Vuokranmaksuaikaan siis tarkastan tilin tilanteen, ja siis muulloinkin kun nettipankkiin kirjaudun.

Yhteistyössä