Paljonko teillä on aina rahaa tilillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raani

Vieras
Siis käyttötilillä, pyrittekö ettei saldo mene alle tietyn rajan?
Mua harmittaa, kun tilillä on nyt alle 2000e ja seuraavan kerran rahaa tulee vasta lapsilisäpäivänä. Olis risteilykin edessä ennen sitä. Pienellä budjetilla tehtävä.

käyttötilin saldo vaihtelee kuukausittain 1-2300 euron väliltä. Eli säästöön menevät
rahat menee toiselle tilille, jolla parempi korko ja tämä käyttötili nimensä mukaisesti
käyttöön tulevaa rahaa. Miksi niitä säästöjä täytyy pitää tällaisella tilillä,
kun on muitakin vaihtoehtoja?

Tuntuu hassulta että Raanilla se 2000 euron alitus on niin kovin huono juttu, sama
kuin miinukselle rahat menisi.. siirrä se raha muualle, jos sitä haluat varjella.

Alkuperäinen kirjoittaja Raani:
Mua harmittaa, kun tilillä on nyt alle 2000e ja seuraavan kerran rahaa tulee vasta lapsilisäpäivänä. Olis risteilykin edessä ennen sitä. Pienellä budjetilla tehtävä.

No, en pidä käyttötilillä isoja summia, pari-kolmestaa pitää aina olla.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Tuntuu hassulta että Raanilla se 2000 euron alitus on niin kovin huono juttu, sama
kuin miinukselle rahat menisi.. siirrä se raha muualle, jos sitä haluat varjella.

No miten se tilannetta muuttaisi minnekkään suuntaan. Minä ainakin arvostan, että käyttötilillä on yllättävien ostosten varalta rahaa - vaikka pidänkin 2000-3000e samana kuin suurin osa muista 0e:a. Osaan kyllä sorvata rahankäyttöäni niin, että en käytä tiliä tyhjäksi tai kuluta sitä "oman rajani alle" shoppailulla. Miksi turhaan siirtelisin sitä johonkin toiselle tilille.

Eihän tilillä ole rahaa, jos sen aina tappiin asti kuluttaa...

En seuraa yhtään paljonko siellä on. Käytän rahaa vähemmän kuin sitä tulee ja aina välillä sitten siirrän ylimääräiset säästötilille.

En ihan jo turvallisuussyistä halua pitää liikaa rahalla tilillä. Joku pöllii kortin ja tunnusluvun ja se oli sitten siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
En seuraa yhtään paljonko siellä on. Käytän rahaa vähemmän kuin sitä tulee ja aina välillä sitten siirrän ylimääräiset säästötilille.

En ihan jo turvallisuussyistä halua pitää liikaa rahalla tilillä. Joku pöllii kortin ja tunnusluvun ja se oli sitten siinä.

Eli pöllii sinun pään kun vie tunnusluvun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Raani:

No, en pidä käyttötilillä isoja summia, pari-kolmestaa pitää aina olla.

Peesi tälle. Siirrän toiselle tilille aina heti palkan tultua rahaa, ja jos näyttää että tartten lisää niin siirrän sitten takaisin. En pidä käyttötilillä kuin jotakin alta 1000 euroa oli tilanne miltei mikä tahansa, jos en ole erikseen menossa ostamaan jotain mikä täytyy maksaa pankkikortilla.

Yhteistyössä