Mistä ihmeestä keksin rahaa pienelle lomamatkalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Manteli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä kerkee kolmessa viikossa kypsyä mustikat, ehtii kasata kirppispöydän, myydä tavaraa face kirppiksillä\torissa tms... Lainaa joltain, ota vaikka pikavippi...

Kyllähän niitä keinoja olisi mutta kaikkien eteen pitää nähdä jonkin verran vaivaa.
Se raha ei kelleen taivaasta tipu. Ei vaikka kuin palstalla itkisi.

ja kyllä nyt pari kilometriä mustikoita kuskaa fillarilla ihan komiasti!

jos ei mustikat innosta niin mites sienet tai vatut?

suksi ny jumaliste sinne mustikkamettääs jo noiden juttujes kanssa :D

mä en kestä :D

Jäät kotiin tai pyydät lainaa isältäsi, jos matka on sinulle tärkeä ja isäsi voi lainata. Sinuna sanoisin miesystävällesi, että olet tällä hetkellä tiukilla ja on epävarmaa voitko lähteä. Reissuun voi lähteä myöhemminkin.

1) Sanot miehelle suoraan, että tämän äkillisen työttömyyden vuoksi sulla ei ole varaa lähteä mukaan. Siinä kohtaa mies joko sanoo, että "voi voi" ja jäät kotiin, taikka ehdottaa, että hän voisi lainata sulle.

2) Lainaat kavereilta ja sukulaisilta ja pidät huolen, että velat tulee maksettua.

Jos mustikoita ei ole vielä niin mene poimimaan mansikoita. Tai ota pikaisesti joku siivous- tai puhelinmyyntipesti. Parissakin viikossa saat kasaan ihan hyvän lomakassan.

Etkö sanonut miehellesi ettei sinulla ole lainkaan käyttörahaa? Tallinnaan pääsee aika halvalla, joten siirtäisin varmaan siihen että sulla on rahaa siellä jotain tehdäkin mikäli et nyt mistään saa matkakassaa kasaan.

Mä en kyllä ymmärrä, että jos rahaa ei ole ja sitä pitäisi saada, niin kuitenkaan mitään ei olla sen eteen valmiita tekemään. En mäkään tykkäis mustikoita vuoden ympäri poimia mutta kausi kestää pari viikkoa ja ämpärillisen saa hyvästä paikasta aika nopeasti niin eikö sitä sitten vaan voi periaatteellisista syistä tehdä? Tai kerätä niitä pulloja? Jos kassaa on nyt kymppi, pussillinen pullojakin tuntuu tuossa.

Mä olen tän koko ketjun ajan lähinnä miettinyt, että jo on aplla mielenkiintoinen suhde miehensä kanssa. Ettei asiaa saa suoraan selvitettyä miehen kanssa- muija mukaan ja tottahan nyt ruoat maksaa se jolla on enemmän rahaa. Lisäksi myymällä Facekirpparilla lastenvaatteita tms. saa ihan varmasti muutaman kympin kerättyä, onhan tässä hyvin vielä aikaa matkaan, jos se nyt noin pienestä on kiinni. En vaan jotenkin pysty oman mieheni kanssa näkemään tälläista tilannetta sitten mitenkään.

Huuto.netissä tuntuu menevän tavara hitaasti kaupaksi. Ota pikavippi, ehdota matkan siirtämistä myöhemmäksi tai lainaa tutuilta/sukulaisilta parikymppiä per tyyppi. Suosittelisin kuitenkin tuota pikivippijuttua. Helpoin, eikä tarvitse nostaa haloota.

Ovatko kaikki muistaneet aloittaa säästämisen jo joulua varten?

Huh, se korvausraha on tullut tilille! Eli nyt mulla on 160 euroa rahaa. :) Lisäksi sain kolmeksi päiväksi töitä ja työpaikalla järjestetään asia niin, että saan palkan päivää ennen matkaa. :)

Miehen kanssa olin kyllä ehtinyt jo keskustella ennen näitä ja hän sanoi maksavansa mun syömiset ja että voi lainata vähän rahaa. Nyt onneksi ei tarvitse lainata mieheltä yhtään ja saan omalle lapselle ostettua tuliaisia. :)

Mä olen tän koko ketjun ajan lähinnä miettinyt, että jo on aplla mielenkiintoinen suhde miehensä kanssa. Ettei asiaa saa suoraan selvitettyä miehen kanssa- muija mukaan ja tottahan nyt ruoat maksaa se jolla on enemmän rahaa. Lisäksi myymällä Facekirpparilla lastenvaatteita tms. saa ihan varmasti muutaman kympin kerättyä, onhan tässä hyvin vielä aikaa matkaan, jos se nyt noin pienestä on kiinni. En vaan jotenkin pysty oman mieheni kanssa näkemään tälläista tilannetta sitten mitenkään.

Me emme asu yhdessä ja olemme seurustelleet noin neljä kuukautta. Kyllä tässä vaiheessa on vielä omat taloudet vaikka emme sentilleen laskekaa kuka ostaa mitäkin ruokaa kun toistemme luona olemme.

[QUOTE="hmm";30093627]Myyt jotain isompaa facen kirppiksellä. Myy vaikka polkupyörä ja osta uusi kun saat rahaa. Tai sit otat pikavipin jonka maksat seuraavasta rahasta heti pois.[/QUOTE]

No en todellakaan autottomana ihmisenä myy polkupyörää! Tämä oli kyllä tämän ketjun typerin ehdotus, mustikan myynti yms. ovat olleet järkeviä mutta ei vain mulle mahdollisia.

Vaikka sitä rahaa nyt onkin niin kyllä mä facessa yms. koitan myydä vaatteita yms. mutta kuten sanoin jo aiemmin niin ei siitä myymisestä mitään takeita ole. Ei aina kaikki vain mene kaupaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30085056:
Onko nyt jo mustikka-aika? Ei täällä ainakaan. Ei myöskään ole sieniä, jos joku sitä meinaa ehdottaa.

Kohta joku ehdottaa pullonkeruuta. Voihan sitä kokeilla, saa kahvirahat hommattua ;)

Sieniä näytti olevan jo useampaakin lajia ainakin täällä itä-suomessa. Mustikkasato ei taida olla kovin kehuttava,niitä oli vähän siellä täällä harvakseltaan varvuissa.

Netissä voi nykyään tehdä suht pienellä vaivalla vähän lisätuloja. Niitä voi helposti kerryttää vuoden aikana, ja käyttää sitten vaikka matkaan. Kannattaa pistää vaikka erityisesti nämä rahat matkaa varten syrjään odottamaan. Rahaa heti sivustolta löytyy ideoita, joiden avulla pääsee alkuun.

Yhteistyössä