Mistä ihmeestä keksin rahaa pienelle lomamatkalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Manteli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";30085851]Pakko nyt vielä vastata tähän.

En ole teineille kateellinen heidän shoppailuistaan vaan harmittaa kun en pääse itse ostamaan halvalla harrastukseeni liittyviä tarvikkeita jotka on Suomessa kalliimpia. En myöskään halua syömään monen ruokalajin illallisia hienoihin ravintoloihin vaan olisi kiva syödä vaihteeksi edes Amarillon tasoisessa paikassa. Täällä kun on yksi onneton ruokaravintola, ABC ja pitseria. En halua lähteä lomalle pihistelemään ja syömään sitä samaa mitä syön kotona vaan haluan edes joskus syödä hyvää ruokaa eikä tarvitse itse laittaa tikkua ristiin. Haluan myös päästä iltaa istumaan jonnekin muualle kuin joskus harvoin oman paikkakunnan pieniin pubeihin.

Pulloja ja tölkkejä ei oikeasti täällä pienellä paikkakunnalla ole paljoa kerättävänä. Ei ole mitään kesätapahtumia, puistoja jossa porukka istuu hyvällä ilmalla jne. Pieni lampi jossa ranta eikä siellä mitään pulloja ole kerättävänä. Olen suorastaan huvittunut kun aina tarjotaan tuota pullojen keräystä kun jollakin rahapula. Ei selvästikään tajuta, että kaikki ei asu kaupungissa joissa riittää kerättävää.

Ihan turha tehdä minusta mitään oletuksia näiden viestien perusteella kuten tuo yksi teki kirjoittamalla, että olen kateellinen teinien shoppailusta. Tämä palsta on kyllä todella ärsyttävä paikka.[/QUOTE]

mä tarjosin sulle rahaa lainaksi mutta et ilmeisesti halua ottaa vastaan?

[QUOTE="a p";30085851]Pakko nyt vielä vastata tähän.

En ole teineille kateellinen heidän shoppailuistaan vaan harmittaa kun en pääse itse ostamaan halvalla harrastukseeni liittyviä tarvikkeita jotka on Suomessa kalliimpia. En myöskään halua syömään monen ruokalajin illallisia hienoihin ravintoloihin vaan olisi kiva syödä vaihteeksi edes Amarillon tasoisessa paikassa. Täällä kun on yksi onneton ruokaravintola, ABC ja pitseria. En halua lähteä lomalle pihistelemään ja syömään sitä samaa mitä syön kotona vaan haluan edes joskus syödä hyvää ruokaa eikä tarvitse itse laittaa tikkua ristiin. Haluan myös päästä iltaa istumaan jonnekin muualle kuin joskus harvoin oman paikkakunnan pieniin pubeihin.

Pulloja ja tölkkejä ei oikeasti täällä pienellä paikkakunnalla ole paljoa kerättävänä. Ei ole mitään kesätapahtumia, puistoja jossa porukka istuu hyvällä ilmalla jne. Pieni lampi jossa ranta eikä siellä mitään pulloja ole kerättävänä. Olen suorastaan huvittunut kun aina tarjotaan tuota pullojen keräystä kun jollakin rahapula. Ei selvästikään tajuta, että kaikki ei asu kaupungissa joissa riittää kerättävää.

Ihan turha tehdä minusta mitään oletuksia näiden viestien perusteella kuten tuo yksi teki kirjoittamalla, että olen kateellinen teinien shoppailusta. Tämä palsta on kyllä todella ärsyttävä paikka.[/QUOTE]

Mutta hei, entäs se idea, että matkakassa ja suunnitelmat katsottaisiin uudestaan? Jos muilla (oliko heitä yhteensä 3 henkilöä vai miten?) on matkakassana sanotaan vaikka yhteensä 350 eur ja sinulla se kymppi, ja miehellä mahdollisesti 100-200 euroa hätävarakassana, niin voisiko tehdä niin, että nuo jaettaisiin uudestaan? Sanotaan, että teillä olisi 360 eur, kahdelle päivälle se on 180 eur, eli monta kymppiä /hlö. Valitsisitte ravintolat yms tuon budjetin mukaan, jolloin voitte tehdä asioita yhdessä ja solidaarisesti. Onnistuisiko? Mies voi käyttää sitten vähän sitä hätävarakassaakin, ainakin toisena reissupäivänä. Hyödyntäkää edullisempia lounasravintoloita yms.

Summat toki ovat hatusta vedettyjä, mutta soveltakaa teidän budjettinne mukaan. Soinä voit sitten saatuasi ne rahasi, kiitokseksi piffata muille vaikka matkan Tallinnaan tai Tukholmaan, eli tavallaan "maksaisit takaisin" lainaamasi summan.

Olisiko ok?

Minne olette menossa matkalle?

Vastasin jo ennen kysymystäsi, mutta en ala ääliölle selittämään rautalangasta. Vinkki: vastasin astrolle.

Samalla vaivalla olisit vastannut minulle(kin), kun minä niitä kysymyksiä sinulta kysyin, kun laitoit tuon toisenkin viestin. Yleensä nettikirjoittelussa vastataan sille joka sinulta jotain kysyy, tai sitten kerrotaan mistä vastaus hänen kysymykseensä löytyy. :) Mutta toisaalta, eipä mua kiinnostakaan enää koko asia joten voidaan se unohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30085935:
Mutta hei, entäs se idea, että matkakassa ja suunnitelmat katsottaisiin uudestaan? Jos muilla (oliko heitä yhteensä 3 henkilöä vai miten?) on matkakassana sanotaan vaikka yhteensä 350 eur ja sinulla se kymppi, ja miehellä mahdollisesti 100-200 euroa hätävarakassana, niin voisiko tehdä niin, että nuo jaettaisiin uudestaan? Sanotaan, että teillä olisi 360 eur, kahdelle päivälle se on 180 eur, eli monta kymppiä /hlö. Valitsisitte ravintolat yms tuon budjetin mukaan, jolloin voitte tehdä asioita yhdessä ja solidaarisesti. Onnistuisiko? Mies voi käyttää sitten vähän sitä hätävarakassaakin, ainakin toisena reissupäivänä. Hyödyntäkää edullisempia lounasravintoloita yms.

Summat toki ovat hatusta vedettyjä, mutta soveltakaa teidän budjettinne mukaan. Soinä voit sitten saatuasi ne rahasi, kiitokseksi piffata muille vaikka matkan Tallinnaan tai Tukholmaan, eli tavallaan "maksaisit takaisin" lainaamasi summan.

Olisiko ok?

Minne olette menossa matkalle?

Jos tosiaan kertoisit reippaasti miehellesi, että oma rahatilanteesi on tilapäisesti heikko, ja miettisitte budjetin uusjakoa. Maksat sitten takaisin elokuussa. Kyllähän mihesi sut ilmiselvästi mukaan haluaa ja on varmaan valmis miettimään, saisko kolmen hengen budjetin jaettua neljän kesken. Kysehän on kuitenkin lyhyestä reissusta. Kivempi miehesikin matka on, kun on oma kulta kainalossa, eikä reissussa kahden teinarin kanssa.

Toivottavasti matka toteutuu ja on onnistunut:) Olis tosiaan kiva kuulla, minne ootte menossa?

Samalla vaivalla olisit vastannut minulle(kin), kun minä niitä kysymyksiä sinulta kysyin, kun laitoit tuon toisenkin viestin. Yleensä nettikirjoittelussa vastataan sille joka sinulta jotain kysyy, tai sitten kerrotaan mistä vastaus hänen kysymykseensä löytyy. :) Mutta toisaalta, eipä mua kiinnostakaan enää koko asia joten voidaan se unohtaa.

Asiayhteys oli siinä edellisenä ennen sinun kuittailuasi nähtävillä.

Ja niitä tyhjiä pulloa pursuavia kesätapahtumiahan on ihan joka nurkan takana ;)

Onhan niitä, kaikenlaisia pieniä ja isoja kesätapahtumia ja juurikin näin heinäkuussa.
Ei sen tarvitse olla mikään järkyttävän kokoinen festari, jotta saa pulloja.

Mutta se joka ei keksi mitään, eikä laiskuuttaan viitsi edes yrittää, niin jää takuuvarmasti ainakin ilman pennin hyrrää. :)

voi pyhäjuysäys taas!! miten voi ihminen olla noin onneton ettei osa riitä järki asioidensa hoitamiseen!! Jos tietää että on reissulle menossa, niin miksii ihmeessä ei ala säästämään ajoissa?? tai jos kerta tietää että ei ole rahaa niin ees lupautuu lähtemään mukaan reissulle?? Mikään ole typerämpää kuin lähteä lomalle p.aukisena!!! No yks vaihtoehto on että otat pikavipin ja maksat kun saat niitä rahoja takaisin!!! tai et lähde ollenkaan!! tosin ei selvinnyt että kuin pitkästä matkasta on kyse ja minne?? sekin toki vaikuttaa siihen että miten paljon rahaa kuluu!

Minusta matkalta pois jääminen, jota aloittaja suunnittelee ja moni muukin on ehdottanut, ei ole mitenkään asiallinen vaihtoehto. Ainakin itse olisin harmissani ja loukkaantunut, jos miesystäväni jäisi viime tipassa pois matkalta, jonka minä olen jo maksanut, vain koska häntä harmittaa että ei ole varaa ostella harrastusvälineitä ja ryypätä baarissa. Matkan peruminen olisi mielestäni lapsellista. Jättäisiköhän kukaan menemättä itse maksamalleen matkalle vain siksi, että käyttöbudjetti on pieni? Epäilen suuresti. Vaikka sehän olisikin ihan ok, siinä hukkaisi vain omia rahojaan. Toisen rahojen heittäminen kankkulan kaivoon mielenosoituksellisesti on kuitenkin todella tökeröä ja kiittämätöntä.

Minusta matkalta pois jääminen, jota aloittaja suunnittelee ja moni muukin on ehdottanut, ei ole mitenkään asiallinen vaihtoehto. Ainakin itse olisin harmissani ja loukkaantunut, jos miesystäväni jäisi viime tipassa pois matkalta, jonka minä olen jo maksanut, vain koska häntä harmittaa että ei ole varaa ostella harrastusvälineitä ja ryypätä baarissa. Matkan peruminen olisi mielestäni lapsellista. Jättäisiköhän kukaan menemättä itse maksamalleen matkalle vain siksi, että käyttöbudjetti on pieni? Epäilen suuresti. Vaikka sehän olisikin ihan ok, siinä hukkaisi vain omia rahojaan. Toisen rahojen heittäminen kankkulan kaivoon mielenosoituksellisesti on kuitenkin todella tökeröä ja kiittämätöntä.

Mitään ei ole vielä maksettu ja varauksia pystyy muuttamaan eli älä mieti mun miesystävän rahojen tuhlaamista. Ei ole kyse ainoastaan harrastusvälineistä ja illan viettämisestä, typerää edes kuvitella tuollaista. Lähtisitkö itse lomamatkalle jos sulla olisi rahaa 10 euroa?

[QUOTE="a p";30086195]Mitään ei ole vielä maksettu ja varauksia pystyy muuttamaan eli älä mieti mun miesystävän rahojen tuhlaamista. Ei ole kyse ainoastaan harrastusvälineistä ja illan viettämisestä, typerää edes kuvitella tuollaista. Lähtisitkö itse lomamatkalle jos sulla olisi rahaa 10 euroa?[/QUOTE]

No mutta hei, sittenhän on helppo muuttaa varausta siten, että vaihdatte hotellin halvempaan - tai menkää hostelliin, kuten ehdotin. Noin itse tekisin.

Olen samaa mieltä kuin joku tuossa ylempänä, että olisi vähän mielenosoituksellista ja epäkohteliasta jäädä viime tipassa pois matkalta. Mieluummin tee niin, että ota rahatilanteesi puheeksi, mutta ei niin että "mulla ei oo tarpeeksi rahaa voiko lainata", vaan lähde siitä, että hitsit kun ne sinun rahasi tulevat juuri pari viikkoa myöhässä.

Ja itse kyllä lähtisin kahden päivän matkalle ilman kunnon käyttöbudjettia. Tässä on sen verran aikaa, että ehdit hiukan säästää - koita nipistää joka päivä 1-2 euroa matkakassaan. Ja voithan ottaa jotain eväitä mukaan kotoa.

Mutta jos mikään näistä neuvoista ei kelpaa, niin jää sitten toki pois matkalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30086224:
No mutta hei, sittenhän on helppo muuttaa varausta siten, että vaihdatte hotellin halvempaan - tai menkää hostelliin, kuten ehdotin. Noin itse tekisin.

Olen samaa mieltä kuin joku tuossa ylempänä, että olisi vähän mielenosoituksellista ja epäkohteliasta jäädä viime tipassa pois matkalta. Mieluummin tee niin, että ota rahatilanteesi puheeksi, mutta ei niin että "mulla ei oo tarpeeksi rahaa voiko lainata", vaan lähde siitä, että hitsit kun ne sinun rahasi tulevat juuri pari viikkoa myöhässä.

Ja itse kyllä lähtisin kahden päivän matkalle ilman kunnon käyttöbudjettia. Tässä on sen verran aikaa, että ehdit hiukan säästää - koita nipistää joka päivä 1-2 euroa matkakassaan. Ja voithan ottaa jotain eväitä mukaan kotoa.

Mutta jos mikään näistä neuvoista ei kelpaa, niin jää sitten toki pois matkalta.

Miksi ette osaa lukea, että yritän kyllä saada myytyä facessa ja torilla jotakin? Siitä ei vain ole takuuta saanko mitään myytyä. Ilmoituksia on nyt laitettu useampaann paikkaan ja toivotaan, että jotakin menee kaupaksi. Lisää pitää vielä tuotteita kuvata ja laittaa myyntiin. Mutta te vain jaksatte väittää ettei mulle kelpaa neuvot. No ei kelpaa sellaiset neuvot kuin, että poimi mustikoita tai kerää tölkkejä.

Mä kirjoitin jo aiemmin, että hotelli on halpa eikä sitä kannata vaihtaa kun ei paljon halvemmalla saa. Mies tietää ettei mulla ole tuloja eikä ole rahaa nyt käyttää matkaan, ei ole ainakaan vielä sanonut mitään kun sanoin että jos perun lähtemisen. Tiedän miehen kyllä pettyvän jos en lähde mukaan.

Huutonettiä en ole vielä koettanut, onko siellä kuinka helppo myydä? Olen vain joskus ilmoituksia katsonut, mutta en ole koskaan mitään siellä myynyt tai ostanut mitään sitä kautta.

Jotkut ivaavat kun en pääse tekemään harrastukseen liittyviä ostoksia, mutta harrastus on mulle todella tärkeä ja sillä voi tienata talviaikaan itselleen jonkun verran rahaa. Tallinnasta saisin ostettua tarvikkeita halvemmalla joten harmittaa jos tuohon ei olekaan mahdollisuutta.

Eikä näytetä myöskään ymmärtävän sitä, että kun joskus pääsee vähän kauemmas pieneltä paikkakunnalta niin ei ehkä halua syödä kaupan eväitä yms. Kyllä sitä haluaa vähän extraa elämäänsä edes joskus, mutta se on ilmeisesti väärin.

Minä ymmärrän. Itsekin haluaisin nyt vähän lomalle, mutta erinäisten suurien menojen takia pahalta näyttää. Toivottavasti sulle käy paremmin. Tuolla ylempänähän joku halus lainata sulle rahaa ??

[QUOTE="a p";30086262]Miksi ette osaa lukea, että yritän kyllä saada myytyä facessa ja torilla jotakin? Siitä ei vain ole takuuta saanko mitään myytyä. Ilmoituksia on nyt laitettu useampaann paikkaan ja toivotaan, että jotakin menee kaupaksi. Lisää pitää vielä tuotteita kuvata ja laittaa myyntiin. Mutta te vain jaksatte väittää ettei mulle kelpaa neuvot. No ei kelpaa sellaiset neuvot kuin, että poimi mustikoita tai kerää tölkkejä.

Mä kirjoitin jo aiemmin, että hotelli on halpa eikä sitä kannata vaihtaa kun ei paljon halvemmalla saa. Mies tietää ettei mulla ole tuloja eikä ole rahaa nyt käyttää matkaan, ei ole ainakaan vielä sanonut mitään kun sanoin että jos perun lähtemisen. Tiedän miehen kyllä pettyvän jos en lähde mukaan.

Huutonettiä en ole vielä koettanut, onko siellä kuinka helppo myydä? Olen vain joskus ilmoituksia katsonut, mutta en ole koskaan mitään siellä myynyt tai ostanut mitään sitä kautta.

Jotkut ivaavat kun en pääse tekemään harrastukseen liittyviä ostoksia, mutta harrastus on mulle todella tärkeä ja sillä voi tienata talviaikaan itselleen jonkun verran rahaa. Tallinnasta saisin ostettua tarvikkeita halvemmalla joten harmittaa jos tuohon ei olekaan mahdollisuutta.

Eikä näytetä myöskään ymmärtävän sitä, että kun joskus pääsee vähän kauemmas pieneltä paikkakunnalta niin ei ehkä halua syödä kaupan eväitä yms. Kyllä sitä haluaa vähän extraa elämäänsä edes joskus, mutta se on ilmeisesti väärin.[/QUOTE]

Eihän siinä mitään jos sulla olisi siihen varaa, mutta kun ei ole!! Mikä olisi sinulle kelpaava neuvo? Sekö että joku täältä lainaisi sinulle 200e, pitäähän sun nyt saada tuhlata harrastukseen ja saada vähän ekstraa tottakai, vaikkei varaa siihen olekaan?

Joko otat säästövinkeistä neuvon ja muutat asennettasi ja lähdet miehen mukaan, tai sitten jäät kotiin. Sitten jäät kokemusta vaille niiden harrastuskamppeiden ja ravintoloiden lisäksi. Mutta se näköjään sulle ihan jees.

Laita kaupan seinälle ilmoitus, että otat vastaan siivous ja ikkunanpesu hommia. Lastenhoito keikkojakin voisi löytyä. Kannattaa ilmoittaa myös kaikille mahdollisille tutuille löytyiskö heiltä mitään hommaa palkkaa vastaan.

Viimeksi muokattu:
En lukenut ketjua mutta tilasin just ämpärillisen mustikoita ihmiseltä joka facebook-kirppiksellä ilmoitti keräävänsä niitä maksua vastaan kunhan pian kypsyvät. Joskus joku on ilmoittanut leipovansa pullaa tai kakkuja tietyllä hinnalla. Tuollaista jos ap kokeilet niin et menetä mitään kun et joudu tekemään turhaa työtä vaan pelkästään tilauksesta. Työssäkäyvänä pienten lasten äitinä olisin valmis maksamaan jotain myös mattojen pesusta. Ne on tosin nyt jo pesty.

[QUOTE="a p";30086262]Miksi ette osaa lukea, että yritän kyllä saada myytyä facessa ja torilla jotakin? Siitä ei vain ole takuuta saanko mitään myytyä. Ilmoituksia on nyt laitettu useampaann paikkaan ja toivotaan, että jotakin menee kaupaksi. Lisää pitää vielä tuotteita kuvata ja laittaa myyntiin. Mutta te vain jaksatte väittää ettei mulle kelpaa neuvot. No ei kelpaa sellaiset neuvot kuin, että poimi mustikoita tai kerää tölkkejä.

Eikä näytetä myöskään ymmärtävän sitä, että kun joskus pääsee vähän kauemmas pieneltä paikkakunnalta niin ei ehkä halua syödä kaupan eväitä yms. Kyllä sitä haluaa vähän extraa elämäänsä edes joskus, mutta se on ilmeisesti väärin.[/QUOTE]

Ahaa, kyse on Tallinnasta. Siellä ei mene välttämättä kauheasti rahaa, koska esim. juomat eivät ole mitenkään kalliit. Syöminen voi olla Suomen hinnoissa, riippuen mihin ravintolaan menee - mutta on siellä edullisiakin paikkoja. Kyllä minä ainakin ymmärrän nuo harmitukset, mutta onko se matkabudjetin jakaminen ihan mahdoton ajatus?

Mietin tuota majoitustakin… minkä hintainen hotelli on? Tallinnassa on nimittäin aika halpojakin, mutta ihan kivoja paikkoja siinä keskustassa, vanhan kaupungin liepeillä.

Mutta tärkein kysymys: mitä itse haluat tehdä - haluaisitko lähteä matkalle vai jäätkö mieluummin kotiin? Haluaisitko edes yrittää keskustella miehen kanssa asiasta? Jospa hän ehdottaa itse matkabudjetin jakamista tai rahan lainaamista sinulle?

[QUOTE="a p";30086195]Mitään ei ole vielä maksettu ja varauksia pystyy muuttamaan eli älä mieti mun miesystävän rahojen tuhlaamista. Ei ole kyse ainoastaan harrastusvälineistä ja illan viettämisestä, typerää edes kuvitella tuollaista. Lähtisitkö itse lomamatkalle jos sulla olisi rahaa 10 euroa?[/QUOTE]

En lähtisi, vaan keräisin nyt mustikoita ahkerasti ja saisin sillä hyvät matkarahat. Mikä ihme siinäkin on, ettei tämä ehdotus kelvannut, vaan sinulla oli kummallinen tekosyy pitkästä matkasta metsään jossain tuppukylässä.

T

Mutta jos tällaista tai mitään muutakaan vaihtoehtoa rahan keräämiseksi olisi, niin toki minä ennemmin lähtisin ilmaiselle matkalle majoituksineen ja aamiaisineen ilman sen suurempaa käyttöbudjettia, kuin mököttäisin kotona. Onhan se matka jo itsessään extraa! Tallinnassa saa herkkueväät samaan hintaan kuin Suomessa vaikka aiemmin mainittua hernaria, joten täysin samalla rahallakin saisi syötyä paremmin kuin kotona.

Miesystäväsi on antelias tarjotessaan sinulle matkan, vaikka ei edes ole itse mikään rikas, sinun pitäisi osata arvostaa sitä. Sen sijaan vaan ruikutat etkä itse viitsi nähdä vaivaa tilanteesi parantamiseksi. Kuinkakohan kauan mies jaksaa tuollaista katsella...

Yhteistyössä