Tiedättekö tälläisen ihmistyypin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Eli eräs tuttuni puhuu aika taukoamatta vain omista asioistaan. Esimerkkinä, kun tapasin hänet viimeksi kadulla ohimennen ja aloimme vaihtaa kuulumisia, niin ehdin vain sano, että lapsemme sairastaa, niin hän aloitti kertomaan juurta jaksaen oman lapsensa koko sairaushistorian siis tyyliin kolme vuotta sitten olleen nuhakuumeen, kaikki siihen liittyvät lääkärinreissut yms.

Lopettaessa juttumme, hänelle ei siis ollut edes selvinnyt mikä mun lapsella oli vaan hän oli oli koko ajan vaan puhunut noista omista asioistaan.

Toinen esimerkki, kun tapasimme hänen kanssaan joskus juuri synnyttäneen ystävämme ja näimme ekan kerran hänen vauvansa. Niin tää tuore äiti ei päässyt kertomaan mitään omasta synnytyksestään tai siitä miten vauva-arki oli lähtenyt liikkeelle vaan tämä kyseessä oleva ihminen taas selitti taukoamatta kaikki omiin lapsiinsa liittyvät synnytystarinat ja vauva-ajat, vaikka niistä oli jo useita vuosia aikaan.

Eli tää ihminen aina ja joka tilanteessa on itse suuna päänä eikä anna edes puheenvuoroa muille. Jotenkin mielestäni aika hurjaa, että hän oikeasti kuvittelee hänen elämänsä olevan niin mielenkiintoista, että se peittää alleen muiden ihmisten kuulumiset. Kuten, että tämän juuri synnyttäneen äidin kanssa, me halusimme vain kuulla hänen vuosia sitten synnytystarinansa välittämättä lainkaan siitä, mitä tämä tuore äiti juuri sillä hetkellä elämässään koki.

Ja mitä tälläinen ihminen oikeasti oppii elämästä, kun kuulee vain ja ainoastaan aina oman äänensä?

Muoks, nämä esimerkit olivat siis lähinnä vain esimerkkejä, eli totuudesta hieman muunneltuja, sillä en halunnut kenenkään tunnistavan tästä itseään :whistle:

no mä tiedän tälläsen ihmisen ja se on jo yli 40v. Mä en tajua miten sen ukko jaksaa sitä- :D Jos se ei livenä selitä jollekki jotaki,ni se puhuu puhelimessa ja varmasti niin et naapuritki kuulee. Jos sä yrität tosiaan sanoa sille jotain,ni joko se keskeyttäää tai ei kommentoi sun asiaa mitenkään vaan jatkaa samasta aiheesta omalla tarinalla...

Mun pitkäaikaisin ystävä on tuollainen kuin kuvailit. Aika on vähän parantanut asiaa mutta edelleen hän mielellän puhuu vain omista asioistaan eikä anna suun vuoroa. Joskus muistan loukkaantuneeni aika lailla mutta ajan mittaan olen oppinut hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on. Kuitenkin hän on hyvä ystävä ja sitkeästi pitänyt yhteyttä vuodesta toiseen. Hän on siis ihan etuoikeutettu ystäväni tällä hetkellä. Onneksi vastapainoksi on jokunen toisen tyyppinen ystävä... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tunnen ihmistyypin. Yksi ystävistäni on juuri kuvailemasi kaltainen. En jaksa tavata häntä kovin usein.

Sama juttu. Ei aina jaksa kuunnella toisen elämästä kun sitä toista ei kiinnostaa mikään mitä mä sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tunnen ihmistyypin. Yksi ystävistäni on juuri kuvailemasi kaltainen. En jaksa tavata häntä kovin usein.

Sama juttu. Ei aina jaksa kuunnella toisen elämästä kun sitä toista ei kiinnostaa mikään mitä mä sanon.

Heh, mua tietty tarkoitit :D.

Ei vaan, siis ihan rehellisyyden nimissä mä olen välillä just tommonen. Mun täytyy oikein keskittyä joskus siihen että kuuntelen myös toista, enkä vaan omia juttujani jorise. Onneks vuodet on vähän rauhoittaneet ja mielestäni koko ajan parannan käytöstäni :).

Itsekkyydessä ei mielestäni ole syy, vaan lähinnä valtavassa puheliaisuudessa. Pää virtaa asioita hirvittävällä ryöpyllä ja niitä on pakko pullauttaa ulos :ashamed: :snotty:

ah ihan un työkaverini :) aina hänellä / hänen lapsillaan on ollut esim ko sairaus tai tapahtunut sama juttu mutta vain "pahempana" :whistle:
voi että ja hengissä ovat koko perhe vielä.. :laugh: ajatella.. nykyisin jos keskustelut liiaksi töissäkin ajautuivat hänen juttuihinsa niin aloitin vain raaasti uudesta asiasta keskustelun.. ei auttanut muu, tyyppi vain ei vaiennut ja hänen aloittamansa tarinat ronsyilivät aina lisäkertomuksia jotka eivät edes liittyneet alkuperäiieen keskusteluaiheeseen..

Yhteistyössä