tiedätkö ketään joka ei ole päässyt autokoulua läpi? kuinka monella kerralla itse pääsit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton aatu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton aatu

Vieras
aloitin autokoulun jokunen tovi sitten. ja mulla sellanen tunne etten tuu ikinä selviään siitä. kuitenkin kun olen jo yli 25v alle 30v.
en muista liikennemerkkejä en sääntöjä en osaa käsitellä autoo en muista mitään.

tämä on niin toivotonta onneksi on hyvinkin kärsivällinen auto ope.
eilenkin kun meni koko homma pipariks niin ilta meni vollottaessa. =(

Mulle autoilu on ollu aina yhtä tuskaa.. En tykännyt ajaa autokoulussa, kun töpeksin niin itkuhan siinä aina tuli... Inssissä ajoin todella huonosti, silti ihme kyllä pääsin läpi heti ekalla kerralla. Nykyäänkin ajan vaan tosi harvoi, vaikka kortti on ollu 11 v.. En vaan tykkää, ja oon niin pirun epävarma siitä ajosta... :(

Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan:
Mulle autoilu on ollu aina yhtä tuskaa.. En tykännyt ajaa autokoulussa, kun töpeksin niin itkuhan siinä aina tuli... Inssissä ajoin todella huonosti, silti ihme kyllä pääsin läpi heti ekalla kerralla. Nykyäänkin ajan vaan tosi harvoi, vaikka kortti on ollu 11 v.. En vaan tykkää, ja oon niin pirun epävarma siitä ajosta... :(

Nii, ja mä tunnen yhen : mun isosisko ei päässy ekalla, tokalla vasta.

Sain aikanaan inssin vasta kolmannella läpi, kun autokoulun ope ei ohjeistanut, että peruutusta saa korjata. Mietin jälkeenpäin, halusiko autokoulun omistaja tuolla tavalla "ostattaa" lisätunteja.

itse kävin 38v vasta autokoulun ja sitä ennen en ollut autoa ajanut ja läpi meni ja ope kertoi (kun kysyin) vanhimmasta oppilaasta ni oli ollu 71-72v ja hälläki oli läpi menny

Pääsin inssin vasta tokalla ja senkin jälkeen tuntui etten osaa ajaa enkä tykkää autolla ajosta yhtään. Meni melkein 10 vuotta et ajoin vaan satunnaisesti ja sit kun oli pakko alkaa ajamaan työmatkat ja kas kummaa aloin tykätä siitä ihan älyttömästi :)
Tsemppia sulle kyllä se siitä luonnistuu ajan kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja avuton aatu:
aloitin autokoulun jokunen tovi sitten. ja mulla sellanen tunne etten tuu ikinä selviään siitä. kuitenkin kun olen jo yli 25v alle 30v.
en muista liikennemerkkejä en sääntöjä en osaa käsitellä autoo en muista mitään.

Pääpystyyn nyt! Sä pääset siitä läpi. Onko sulla tullut tukko tuosta epävarmuudesta? Ainakin kuulostaa siltä. Ota rauhassa, kertaa kertaa ja kertaa, pyydä että harjoittelette niitä vaikeita asioita. En itsekään päässyt ajokokeesta ekalla, enkä vielä toisellakaan, mutta pääsin ja aivan kelpo kuski minusta on tullut. Kirjallinen meni ekalla.

te jotka tiedättä että joku ei oo päässyt
minkälaisia ovat olleet onko selvää syytä mikseivät ole päässeet??

mä oon aina vihannu autoja ja olin vannoutunu etten ikuna aja korttia. no tänä keväänä tuli pakko tilanne mutta kun en osaa niin en osaa
mä koitan lukee kirjasta mutta kun en edes ymmärrä mitä ne tarkottaa pänttään merkkejä ja seuraavana päivänä kaikki unohtunu.
kun ajan autoo mä oon ihan paniikissa koko ajan,en saa autoo pidettyä suorassa meen kaikissa sekasin,en osaa vaihtaa vaihdetta ajotunteja puolet käytynä joka tarkottaa että kirjalliset mulla ois n. 2-3vk päästä

en vaan tuu selviään tästä =(

No höh...Minun aikaan opeteltiin kirjallisiin sillä asenteella et mennään vanhaan tyyliin,kuvat diana ja vastauspaperi nokan alla.Just ku minä lähdin suorittamaan kirjallisia niin systeemi oli muuttunut tietokoneelle.Minä tietokonetta nähnytkään kuin elokuvissa joten siinä panikoidessa meni hommat pieleen.Kolmannella kerralla sain sen kuitenkin läpi :)

Inssissä pomppasi ekalla kertaa se kun tulin kolmion takaa ja toinen autoilija pysähtyi ja näytti et "mene,mene" ja minä kiitin ja menin,katsastusmies katsoi että rikoin lakia siinä koska en noudattanut pakollista väistämisvelvollisuutta.Toisella kertaa meni inssikin läpi.

Ketään en tunne kuka ei koskaan olis saanut ajokorttia.

Pääpystyyn nyt! Sä pääset siitä läpi. Onko sulla tullut tukko tuosta epävarmuudesta? Ainakin kuulostaa siltä. Ota rauhassa, kertaa kertaa ja kertaa, pyydä että harjoittelette niitä vaikeita asioita. En itsekään päässyt ajokokeesta ekalla, enkä vielä toisellakaan, mutta pääsin ja aivan kelpo kuski minusta on tullut. Kirjallinen meni ekalla.

kiitos ja kyllä kun en tiä mitä tehdä niin oon hermostunut ja paniikissa enkä sillon pysty keskittyyn muuhun.
nyt viimeksi ope sanoi että on tullut takapakkia rutkasti jotenkin sana sanaan näin " sain sut jo hyvin rentoutuun ja ajot meni jo AIKA hyvin mutta nyt tullut roimasti takapakkia" =( =( meen jo paniikkiin kun auto on takana

Hei, mun äiti sai kortin n.45-vuotiaana... niin saat kyllä säkin! ;)

...ja inssin kävi muistaakseni kolmesti. :whistle:
Mulla meni kerrasta läpi 18v.

Pääsin vasta tokalla läpi. Taisi olla ryhmittymisvirhe risteysalueella tai joku sellainen. En tykkää ajaa vieläkään, mutta ajan kuitenkin lähes päivittäin. Mulla on ilmeisesti hahmottamisen kanssa vaikeuksia, peruutukset ja liikenteen havainnointi on vaikeaa.
Muuten älyssä tai normaalielämässä selviytymisessä ei ole ongelmia, olen ollut aina hyvä koulussa ja vaativassa ammatissa sun muuta, mutta kukaan ei voi olla kaikessa hyvä. Autokoulussa opettaja tosin varmaan luuli, että ajotaidon perusteella olen joku reppana kaikessa muussakin.
Tsemppiä vaan, ota vaikka lisää ajotunteja ja harjoittele tarpeeksi, niin saat varmuutta.

Yhteistyössä