Tiedän ettei tämä ole lääkäripalsta, mutta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Lauantaina alkoi pahalla ololla, jatkui koko päivän. Illalla kuumetta 38. Veto pois seuraavan päivän. Siitä alkoi kirvely pissatessa ja pissalla juoksemista su ja ma, tiistaina ja tänään ei muita oireita kun pissaamisen lopussa polttelee, siis aivan järkyttävän kovin :(( Niin ja tuntuu alapää aikasta kipeeltä nyt muutenkin... Mitään vuotoja ei ole, voiko olla hiivaa?? Virtsatulehdus? Vaikka enää ei pissalla tervikaan ravata. Onko jotain asiantuntijaa linjoilla? :) Pitänee huomenissa tilata lääkäri...
 
Kiitos vastauksista, ihanaa kun täällä on ihmisiä aina "linjoilla"! Pieni lisäys vielä, tunne on sama kun hiivassa, siis ollut nyt kaksi pvää. Voikohan olla mahdolista että ensin ois ollu lievä virtsatieinfektio ja sitten tullu viel hiiva? :O Mut voiko hiiva olla jos ei ole mitään vuotoja? Tuntuuko virtsatulehdus mitenkään muuten kun kirvelynä pissatessa??? Mutta tosiaan ehkäpä huomenna saan tarkemman tiedon lääkäriltä. Kiusaus on suuri aina käydä täältä kysymässä ensin... :)
 
Pissatulehdus voi tuntua kirvelynä pissatessa tai sitten pissan jälkeen alamahakipuna.

Voihan sulla olla molemmat. Sekä pissatulehdus että hiiva. Hiivanhan näet helposti katsomalla alakertaan, onko siellä valkoista möhnää? Jos on niin hiivahan se. Ei mulla ainakaan hiivassa hirveemmin valkovuotoja tule. Enemmänkin kutisee ja tosiaan tulee valkosta möhnää vakoon.
 
Pissiitin voi saada menemään ohi myös juomalla runsaasti nesteitä ja jos mahdollista, niin erityisesti happamia nesteitä, esim. puolukkamehua. Aina ei ab-kuuria tarvita.
 
Ne virtsatieinfektion oireet vähän vaihtelee tapauksittain. Yleensä kumminkin se on tuo kirvely virtsatessa + se että joutuu ravaamaan jatkuvasti pissaamassa eli tihentynyt virtsaamisen tarve. Mutta tosiaan voi nostaa kovankinkin kuumeen, alamaha tai selkä voivat kipeytyä (jälkimmäisessä tosin jo saattaa olla tulehdus ehtinyt jo munuaistasolle. Myös väsymystä voi esiintyä ja pahoinvointia. Joskus virtsassa on myös verta, mutta yleensä sen näkee vasta stixaamalla ei silmin.
 
Oon yrittänyt muistaa juoda paljon ja syönyt maitohappobakteereja...tää on vaan niin kipeä et tarttee käydä lääkäril varmaan. Voi ku menisikin ilman ohi. Valkoista möhnää ei ole, mutta muuten alakerta todella kipeä ja turvonnut. Ounou, mul on varmaan molemmat :O Liekö tullut tiiviistä vauvanyrityksestä?
 

Yhteistyössä