Tiedän, että sinkkuus on useimmiten täysin omasta viallisuudesta johtuvaa, mutta viihdytän teitä silti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Kertomalla pari olennaista syistä, miksi eräs tapailusuhde päättyi naisen päätöksestä ja erittäin helposti tuosta noin vaan.

Keskustelu, abortti (ei, kukaan ei ole ollut raskaana eikä edelleenkään aio tullakaan, teoriat on hyvä kuitenkin käsitellä );

Mies; "Kyllähän se abortti on aina elämän tappamista eikä mikään toivottava juttu. Kannan kyllä vastuun asioista"

Aborttikeskustelu osa kaksi myöhemmin;

Mies; "Lapsia ei tehdä vahingossa vaan suunnitellusti. Jos toinen tulisi ehkäisystä huolimatta raskaaksi, eikä suostuisi aborttiin mikäli minä sen haluaisin seurauksena olisi ero enkä ikinä haluaisi olla lapsen kanssa missään tekemissä enkä maksaa elatusmaksuja"

Keskustelu, rakkaus lapsia kohtaan

Mies; "Kumpaa sinä rakastat enemmän, lapsiasi vai aiemmin puolisojasi tai mahdollista uutta puolisoasi. Kukaan nainen ei ole tätä kysymystä läpäissyt"

Nainen; "Tottakai omia lapsiani. Rakkaus heitä kohtaan on aina ja pysyy, kaikesta huolimatta ja he ovat omia jälkeläisiä. Sitä rakkautta ei voi verrata rakkauteen puolisoa kohtaan, koska puoliso on aikuinen ihminen ja puolisoa kohtaan suhde voi päättyä, jos toinen vaikkapa pettää. Lapset ovat ja pysyvät kaikesta huolimatta, heistä tulee huolehtia ja kantaa vastuu"

Mies; "Minä kyllä valitsisi puolison, vaikka olisi omia lapsia. Vaikka suhde päättyisi eroon, rakkaus puolisoa kohtaan on tärkein. Jos rakastaa lapsiaan enemmän kuin puolisoaan, se näkyy suhteessa jatkuvasti keskellä arkea"

:xmas:

PS. Viisas mies on palstalaisten silmissä älykäs, hienoista piireistä itseään ulkomailla asti korkeastikoulutettu, että se siitä mainostetusta älykkyydestä

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Ollaankohan me tapailtu samaa miestä? :xmas:

Varmaan jonkun kanssa ollaan, kun kaksi ehdokasta on jo tarjoutunut :D

Oliko 31-vuotias, jonka nimi alkaa J:llä? :D Joskus ennen nykyisen mieheni tapaamista tapailin hetken ajan kuvausta vastaavaa turjaketta, joka silloin oli 24-vuotias ja nyt n. 31-v

Mä oon varmaan sitten jotenkin vajaa, korkeakoulututkinnostani huolimatta, kun en tajua mikä tän ketä-rakastat-eniten-jutun pointti oikein on. Onko vissiin kolme gallupia ollu aiheesta palstalla tänään?

Mä rakastan puolisoani aivan eri tavalla kuin lasta. Lasta ehdottomasti, puolisoa ehdollisesti. En mä silti ole niistä mitään rankingia tehnyt, enkä näe tollaista keskustelua mitenkään hedelmällisenä edes.

Ollaankohan me tapailtu samaa miestä? :xmas:

Varmaan jonkun kanssa ollaan, kun kaksi ehdokasta on jo tarjoutunut :D

Oliko 31-vuotias, jonka nimi alkaa J:llä? :D Joskus ennen nykyisen mieheni tapaamista tapailin hetken ajan kuvausta vastaavaa turjaketta, joka silloin oli 24-vuotias ja nyt n. 31-v

Ei ala J:llä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Toi aborttijuttu, oliko kyseessä siis sama mies joka sanoi molemmat kommentit? :o

Joojoo, sehän siinä hauskinta olikin. Ekassa keskustelussa oli kantamassa vastuuta mutta toisella kertaa ilmeisesti unohti ensimmäisen mielipiteensä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Mä oon varmaan sitten jotenkin vajaa, korkeakoulututkinnostani huolimatta, kun en tajua mikä tän ketä-rakastat-eniten-jutun pointti oikein on. Onko vissiin kolme gallupia ollu aiheesta palstalla tänään?

Mä rakastan puolisoani aivan eri tavalla kuin lasta. Lasta ehdottomasti, puolisoa ehdollisesti. En mä silti ole niistä mitään rankingia tehnyt, enkä näe tollaista keskustelua mitenkään hedelmällisenä edes.

Mutta onhan se itsestäänselvää, että lasteni hyvinvointi on minulle tärkeämpää kuin uuden puolison hyvinvointi. Tosin mielestäni molempia voi rakastaa omalla tasollaan ilman että kumpikaan suhde kärsii, mutta tämä mies oli sitä mieltä että jos lapset ovat rakkaampia, parisuhde kärsii siitä. Ja yksikään mieshän ei lasteni edelle mene, ei ole mennyt kumpikaan biologisista iseistäkään edes suhteemme aikana vaan lapset ovat aina suurimman rakkauden kohde.. se on sitä äidinrakkautta, jota ei voi sanoin kuvailla :)

Sittenhän mä ymmärrän sua, mutta mulla vielä toivo elää :D

No olet nuori ja idealisti vielä. Kyllä toivo tässä iässä on jo kuollut ja kuopattu ja sen haudallekin on kustu. B)
Tosin en ole koskaan mikään romantikko ollutkaan, edes sun ikäsenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Mutta onhan se itsestäänselvää, että lasteni hyvinvointi on minulle tärkeämpää kuin uuden puolison hyvinvointi. Tosin mielestäni molempia voi rakastaa omalla tasollaan ilman että kumpikaan suhde kärsii, mutta tämä mies oli sitä mieltä että jos lapset ovat rakkaampia, parisuhde kärsii siitä. Ja yksikään mieshän ei lasteni edelle mene, ei ole mennyt kumpikaan biologisista iseistäkään edes suhteemme aikana vaan lapset ovat aina suurimman rakkauden kohde.. se on sitä äidinrakkautta, jota ei voi sanoin kuvailla :)

Niin, siis mä en tajua miksi toisen rakastaminen jotenkin mitätöisi tai alentaisi toisen rakastamista? Ja kuinka usein näitä Titanic-tilanteita nyt tulee, että pitää konkreettisesti valita kuka sen paikan pelastusveneestä saa? Mutta oon itsekin tavannut tuollaisia tyyppejä, ja vaikeahan niille on mitään sanoa...

Tapailin hetken yhtä eronnutta miestä , jolla oli edellisestä suhteestaan yksi lapsi , jota hän tapasi viikonloppuisin.
Mies selitti olleensa suhteessa kahden lapsen äidin kanssa , mutta että suhde kaatui sen toisen naisen lapsiin.
" Mun lapseni on ainoa lapsi , jonka suhteeseen hyväksyn , kaikki muut lapset ovat liikaa ja ylimääräisiä haittatekijöitä".
Ja seuraava kysymys oli "niin , eihän sulla vaan ole lapsia , koska jos on , niin tästä ei tule mitään. Mun lapseni tulee olla ainoa lapsi mun elämässäni , ja mun naiseni pitää tämä asia hyväksyä ja ymmärtäää".

Hoh hoijaa ...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Toi aborttijuttu, oliko kyseessä siis sama mies joka sanoi molemmat kommentit? :o

Joojoo, sehän siinä hauskinta olikin. Ekassa keskustelussa oli kantamassa vastuuta mutta toisella kertaa ilmeisesti unohti ensimmäisen mielipiteensä :xmas:

Niin, ajatteliko hän sitten, että kantaa vastuunsa painostamalla aborttiin. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Kyllä mäkin lapsettomana kuvittelin, että rakkaus omaan puolisoon on miljoona kertaa suurempaa kuin rakkaus omiin lapsiin voisi koskaan olla.

Miten joku voi kuvitella noin? Huhhuh.
Miehet on vaan miehiä, miten niitä muka vois rakastaa NIIN PALJON .. en kässää. Miten oot voinut edes kuvitella että joku ukkeli menee sun OMAN LIHAN JA VEREN EDELLE??

Kyllä mäkin lapsettomana kuvittelin, että rakkaus omaan puolisoon on miljoona kertaa suurempaa kuin rakkaus omiin lapsiin voisi koskaan olla.

Niin, voihan sitä olla että kyseisen miehen mieli joskus muuttuu jos niitä omia lapsia tulee jonkun kanssa hankkineeksi. Eihän tapaus (tapailtiin siis joskus 7 vuotta sitten) aikoinaan suostunut edes kissojani ottamaan autonsa kyytiin, mutta nyt oli niin kissoista tykkäävä että.

Ja olihan siinä vielä yksi toinenkin asennevamma. Mies oli sitä mieltä, että naiset eivät kiinnostu miehestä ellei miehellä ole autoa - tämä koski kuulemma myös minua, vaikka en edes häneen tutustuessani taas aluksi tiennyt, omistaako autoa ylipäätään. Ja hänhän ostaa kuulemma auton vain uutena! No, rakentakoot tulevaa suhdettaan Audinsa ympärille :)

En minä vaan.
Olen aina ajatellut rakkauden lapseen olevan jotain, mitä ei voi sanoin kuvata, jotain niin suurta ettei muuta voi rakastaa samalla tavoin.

Niin, voihan sitä olla että kyseisen miehen mieli joskus muuttuu jos niitä omia lapsia tulee jonkun kanssa hankkineeksi. Eihän tapaus (tapailtiin siis joskus 7 vuotta sitten) aikoinaan suostunut edes kissojani ottamaan autonsa kyytiin, mutta nyt oli niin kissoista tykkäävä että.

Ja olihan siinä vielä yksi toinenkin asennevamma. Mies oli sitä mieltä, että naiset eivät kiinnostu miehestä ellei miehellä ole autoa - tämä koski kuulemma myös minua, vaikka en edes häneen tutustuessani taas aluksi tiennyt, omistaako autoa ylipäätään. Ja hänhän ostaa kuulemma auton vain uutena! No, rakentakoot tulevaa suhdettaan Audinsa ympärille :)

Eipä ole mies minun makuuni.
Enkä lähtis moisen kanssa lapsia "tekemään"... kyllä se pitää tajuta, että omaa lasta rakastaa eri tavoin kuin puolisoa, ihan lapsettomankin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Miten joku voi kuvitella noin? Huhhuh.
Miehet on vaan miehiä, miten niitä muka vois rakastaa NIIN PALJON .. en kässää. Miten oot voinut edes kuvitella että joku ukkeli menee sun OMAN LIHAN JA VEREN EDELLE??

Mitä sä vaahtoat? Onko se keneltäkään pois, jos en lapsettomana osannut kuvitella, millaista rakkaus omiin lapsiin on?

Yhteistyössä