THL: sikapiikki lapsille virhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thl on ihan pyllystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen äärimmäisen tyytyväinen, että uskalsin olla eri mieltä silloin, kun kaikki kilvan juoksivat piikille.
Jengi on aika aivotonta, kun sokeasti luottaa kaikkeen ja viedään kuin pässiä liekassa.
Toivottavasti jotain opittiin. :flower:

[QUOTE="vieras";23025752]Onneks ei otettu rokotteita. Ois meinaan todella TODELLA järkyttävää jos ois lapsilla nyt narkolepsia sen takia. Sitähän ei voi tietää oisko, mut perusterveenlapsen kuolemaa noinkin vaatimattomaan tautiin en pelkää. Paljonhan sillä tosin media herkutteli. Mut kyl se narkolepsia aika hyvin terveen lapsen elämän pilaa.[/QUOTE]

Sama täällä. Onneksi pidin pääni. Seuraavassa linkissä kerrotaan miten narkolepsia oireilee:

Nukahtelusairaus (narkolepsia) :: Terveyskirjasto

Harmittaa ihan älyttömästi niiden perheiden puolesta, joiden lapsilla on narkolepsia. Todella ikävää.

Oireethan ovat niin pahoja, että osa vanhemmista on joutunut jättäytymään työelämästä huolehtiakseen lapsensa hyvinvoinnista. Sairastumisella on näin ollen vaikutus koko perheen toimeentuloon! Ei ihme, että THL:sta kohtaan ollaan todella vihaisia ja vaaditaan päitä vadille. Vanhemmat ovat ottaneet rokotukset ajatellen lastensa parasta ja tämä on lopputulos: ennen perusterve lapsi sairastuu narkolepsiaa. Luulenpa olevan turhaa kysellä näiltä vanhemmilta eikö ole kuitenkin kiva kun lapsi on hengissä. Erittäin epätodennäköistä että olisi edes sairastunut hengenvaarallisesti.

Mitä tehdä, kun lapsi nukahtaa ulkoillessa lumihankeen? Häntä täytyy valvoa koko ajan ettei joudu vaaraan? Ei jaksa keskittyä koulussa? Nukahtelee oppitunneilla? Kärsii univaikeuksien takia oppimisvaikeuksista? Jää koulussa jälkeen muista? Ei voi sairautensa vuoksi valita haaveammattiaan? Joutuu syömään jatkuvasti lääkkeitä kyetäkseen normaalielämän vaatimuksiin?

Narkolepsia = kohtukuolema, keskenmeno? Noihan on ihan eri asia. Jos narkolepsiaa on esiintynyt ei siitä voida automaattisesti päätellä että no niin, se rokote aiheutti sitten tämän ja tämänkin.

Syksyn tehosteesta kai oli poissa tämä adjuvantti jota epäillään narkolepsia-yhteydestä?

Törkeää syyllistää tavallista tallaajaa. Kyllä tässä oikeusvaltiossa vielä hyvinkin paljon kuunnellaan viranomaisia ja ne jotka piikin hakivat, tekivät OIKEAN ratkaisun sen hetkisten olosuhteiden ja tietojan puitteissa. Ne jotka eivät sitä ottaneet tekivät näin koska "oli kumma olo rokotteesta" tai "epäilin oman kassaneitikoulutukseni perusteella että rokote ON vaarallinen", eivät koska olivat TUTKINEET itse rokotetta henkilökohtaisesti ja näin saaneet TIETOA rokotteesta.

Turha tässä on kenenkään suitsutella omaa ylivoimaista älykkyyttään ja ihmetellä niitä jotka piikin ottivat. Huonoa makua osoittaa ja suorannaista halua nauraa toisten onnettomuudelle.

""oli kumma olo rokotteesta" tai "epäilin oman kassaneitikoulutukseni perusteella että rokote ON vaarallinen", eivät koska olivat TUTKINEET itse rokotetta henkilökohtaisesti ja näin saaneet TIETOA rokotteesta."

No sepä sen epäilyksen aiheutti ihan näin korkeamminkin koulutetulle, että rokotetta ei ollut KUKAAN tutkinut. Kovalla painostuksella (kaikkien on PAKKO ottaa tai on suurin piirtein maanpetturi) ja valehtelulla (siitä EI ole MITÄÄN vaaraa, vaikkei kenenkään olisi pitänyt pystyä tuossa vaiheessa sanomaan noin) ajettiin koko homma läpi. Olisivat olleet edes REHELLISIÄ, ette emme todellakaan tiedä kaikkia mahdollisia sivuvaikutuksia.

En ole vahingoniloinen niille, jotka piikin ottivat tai niille, jotka sairastuivat narkolepsiaan ym. Olen vihainen viranomaisille ja lääketeollisuuden valtavalle rahan vallalle.

Pahimmillaan tästä seuraa se, että ne kaikki "mää en usko rokotteisiin, mä tiädän vankalla kymmenen vuoden kokemuksella maidon hyllyttämisestä" -hyypät kuvittelevat nyt, että heidän yleinen rokotevastaisuutensa on jotenkin validi.

[QUOTE="vieras";23025936]Taidan olla yksinkertainen, kun en ymmärtänyt pointtiasi. Kerrotko uudestaan mitä tarkoitat?[/QUOTE]
Sitä, että löytyy niitäkin hihhuleita, jotka ovat sitä mieltä, että lapselle ei kannata antaa yhtään mitään rokotteita. Veikkaanpa, että moni heistä on nyt ihan mehuissaan ja kuvittelee että yksi mahdollinen käpy tarkoittaa suoraan kaikkien rokotteiden olevan Suuri ja paha lääketeollisuuden salaliitto™.

Sitä, että löytyy niitäkin hihhuleita, jotka ovat sitä mieltä, että lapselle ei kannata antaa yhtään mitään rokotteita. Veikkaanpa, että moni heistä on nyt ihan mehuissaan ja kuvittelee että yksi mahdollinen käpy tarkoittaa suoraan kaikkien rokotteiden olevan Suuri ja paha lääketeollisuuden salaliitto™.

Kiitos selvennyksestä. Tuota olen itsekin miettinyt. Mihin kukainenkin nyt sen rajan rokotuksissa laittaa ja millä perusteilla? Ja ovatko ne hiivatin vanhatkaan rokotteet nyt oikeasti tarpeellisia ja eihän tässä puolueetonta tietoa saa mistään suunnasta. Pitäisi rääpiä tiedonmurusia sieltä ja täältä ja rakentaa niiden varaan se oma totuus. Pelästytäänkö narkolepsiatapauksista ja heittäydytään vallan luomuiksi? Luomuihmiset toki tuntevat olevansa entistä enemmän oikeilla linjoilla. Ovatko he nyt niitä vapaamatkustajia, jotka ovat turvassa muiden rokottaessa omat lapsensa vai oikeassa ettei ihmisen omaa immuniteettia tulisi lähteä kemiallisesti sotkemaan? *huokaus*

meillä on rokotettu lapset rokotusjärjestelmän rokotteilla,en ole mitenkään rokotevastainen,mutta sikaflunssarokotteesta kieltäidyimme,koska se oli kielletty jo tuolloin muutamissa maissa (ainakin sveitsi,USA)
oli myös muutamia maita jotka rokottivat samalla rokotteella kuin suomi,mutta kielsivät rokottamasta pieniä lapsia ja raskaana olevia,koska rokotetta EI ollut tutkittu.
rokote valmistaja kieltätyi myös ottamaan vastuuta mistään rokotteen tuleviasta haittavaikutuksesta,koskarokotetta EI ollut tutkittu.
Suomessa lietsottiin hysteriaa,koska rokotteet oli jo tilattu ja maksettu,peloteltiin kansaa ja syyllistettiin niitä jotka jättivät rokottamatta.
Ei mainittu että esim virossa joka jätti rokottamatta kaikki ei ollutsen enenpääsikflunssakuolonuhreja väestöön nähdenkuin suomessa jossa piikitettiin suurinosa. lapset ja raskaana olevat ensimmäisenä.
Minusta kaikki asiakirjat pitäisi laittaa avoimiksi THL:n johto uusiksi ja rokotevalmistajalta saadut tutkimusrahat voitaisiin käyttää narkolepsiatapausten hoitoon,joita suomessa on todettu tällä hetkellä yli 50 lasta. (kun normaalistivuodessa sairastuu 2-4lasta)
kamala ja pelottava tauti ja kamala ja pelottava rokote.Kaikki teki kuin parhaaksi silloin näki, jokainen varmasti punnitsi molempia vaihtoehtoja.Minusta ihmisiä johdettiin harhaan, eikä yksikään lapsensa rokottanut tai rokottamatta jättänyt ole sen parempi vanhempi.molemmissa on riskinsä.

En ole rokotusvastainen, mutta tällä kertaa se rokote ehti Suomen markkinoille sen verran myöhään ja se tauti riehui täällä silloin jo. Oltiin sitten 8 kk neuvolalääkärissä jossa terkkatäti oli "että kohtahan te voitte sen rokotuksen sitten ottaa." Minä siihen, että " enpä taida... taidettiin sairastaa se tauti jo". Kyseli sitten että millainen tauti ja kun kerroin, niin totesi ykskantaan "ei kuulosta sikataudilta". Minä siihen tuumasin vaan että "työterveyslääkäri kyllä arveli sen olevan nasua". Otti vähän päähän sen käytös. Onneksi ei ollut se meidän vakiterkka.

Onneks on omat aivot keksitty, ei tarvitse kaikkien viranomaisten höpinöitten perässä ravata. Olikohan tuo piikki nyt niin terveellinen sikiöillekään jotka vielä olivat raskaana olevien vatsassa? Niistä ei vielä tiedetä onko aiheuttanut haittoja...

Hyvällä omatunnolla voin sanoa olevani helvetin onnellinen etten ottanut vauvalleni rokotusta. :)

Hyvä tuuri sulla. Kukaan ei voi itseään sen fiksummaksi kuitenkaan väittää vaikkei ottanut tai otti, sillon ei varmaa tietoa ollut. Oli tutkimuksia ja lausintoja molempiin suuntiin.
Hyvä tuuri teillä ketkä sattumalta uskoitte juuri niihin toisiin seltiyksiin ettekä ottaneet sitä.

[QUOTE="muori";23025808]Olen äärimmäisen tyytyväinen, että uskalsin olla eri mieltä silloin, kun kaikki kilvan juoksivat piikille.
Jengi on aika aivotonta, kun sokeasti luottaa kaikkeen ja viedään kuin pässiä liekassa.
Toivottavasti jotain opittiin. :flower:[/QUOTE]

HAHAHA :D Ei helvetti! Luuletko tosiaan että sä TIESIT olla ottamassa sitä? ;)
Ei sillon kukaan varmaa tietoa tienny ja teki lapselleen kuten parhaaksi näki! Vai luuletko olevasi nyt parempi äiti? :D :D :D

Mä olen tyytyväinen että otettiin se. Ei kaduta lainkaan, ottaisin vieläkin jos saisin "uudestaan" päättää. :)
Aika vähän se on mitään kuitenkaan aiheuttanut ja mistäs me tiedettäisiin mikä olisi suomen tilanne ilman tuota. ;)

[QUOTE="pah";23026880]Mä olen tyytyväinen että otettiin se. Ei kaduta lainkaan, ottaisin vieläkin jos saisin "uudestaan" päättää. :)
Aika vähän se on mitään kuitenkaan aiheuttanut ja mistäs me tiedettäisiin mikä olisi suomen tilanne ilman tuota. ;)[/QUOTE]
Muuten, onko ikinä ilmoitettu sitä prosenttimäärää rokotuksen ottaneista, jotka ovat saaneet narkoleptisia oireita? Minä olen uutispalveluista kuullut vain absoluuttisia määriä, tasoa "jo viidelläkymmenellä lapsella narkolepsia". Tietysti onhan se raflaavampi otsikko kuin esim. "0,07% rokotteen ottaneesta ollut narkoleptisia oireita".

Hyvä tuuri sulla. Kukaan ei voi itseään sen fiksummaksi kuitenkaan väittää vaikkei ottanut tai otti, sillon ei varmaa tietoa ollut. Oli tutkimuksia ja lausintoja molempiin suuntiin.
Hyvä tuuri teillä ketkä sattumalta uskoitte juuri niihin toisiin seltiyksiin ettekä ottaneet sitä.

Mikä tuuri sinulla sitten kävi? (Oletan, että otit rokotteen). Et saanut narkolepsian oireita tai kuollut rokotteeseen?

Täällä ihmiset syyttelee toisiaan ja naureskelee toisten valinnoille, syyllistetään ja syyllistytään. Mutta harva puhuu viranomaisten vastuusta tai median vastuusta mitään.

Täällä ihmiset syyttelee toisiaan ja naureskelee toisten valinnoille, syyllistetään ja syyllistytään. Mutta harva puhuu viranomaisten vastuusta tai median vastuusta mitään.

Niinpä! Nyt ihmiset lopettakaa tuo toisten syyttely ja panettelu sekä tollanen, että hyvä että tein näin tai noin. Tässähän pitäis pitää yhtä eikä syytellä toisia. Jokainen teki päätöksen omalta osaltaan ja toki kantansa saa ilmottaa, mut turha käydä kilpailemaan. Eikö ois parempi kannustaa ja jutella niiden kanssa jotka on epätietoisia tai peloissaan..

Kauheaa oli kyllä mun mielestä sekin syyllistäminen, jos ei rokotetta ottanut. Tunsi olevansa kyllä ihan paskasakkia täällä kultamaassa. Eikä kyllä silti naurata yhtään noi lasten sairastumiset oli sitten kuinka pieni prosentti tahansa. "Sodassa" kärsii aina ne viattomat, vaikka oiskin vaan 1 henkilö.

[QUOTE="jep";23026823]Tää on just tätä jälkiviisastelua.[/QUOTE]

Ai se että on tyytyväinen omaan valintaansa? :)
Just joo.

Ei se mitään tuuria ollut, tietoa siitä että tiesi että muutamassa maassa samaa rokotetta ei edes jaettu lapsille, ei niin turhaan määrätä.

Meillä kuolleisuus oli samaa luokkaa kuin muutamassa täysin rokottamattomassa maassa (paitsi että suuri osa meidän kuolleista oli rokotettuja, mutta tietenkään sitä ei lasketa saati ajatella, että muutama kuolemista saattoi olla rokotteen aiheuttama). Sen lisäksi meillä on nyt 50 ylimääräistä narkolepsiatapausta. Kenelläköhän meni paremmin; meillä vai noilla muilla? Hmmmmmm.....