THL:n asiantuntija: "Älä anna sikaflunssarokotetta lapsellesi"

  • Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti
Mä veikkaan et toi narkolepsia on tullut niille, joille se olis joka tapaukses puhjennut.. Ehkä se rokote vaa aikaisti .. en tiiä. En jaksa asiasta stressata, kuitenkin suurimmalle osalle rokotetuista ei ole tullut mitään.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos vuodessa nomaalisti tapauksia on 2-7 ja nyt niitä on kymmenen.
Niin koko väestöstä, mutta normaalisti sairastuu lapsia 3 vuodessa ja nyt on kyse kymmenenstä lapsesta.
Eikä koko vuotta ole vielä kulunut, samanlaisia havaintoja on myös muista maista JA oireet ovat alkaneet rokotuksen jälkeen.

Sattuman puolesta ei puhu mikään asia.
 
epeli
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos vuodessa nomaalisti tapauksia on 2-7 ja nyt niitä on kymmenen.
Niin koko väestöstä, mutta normaalisti sairastuu lapsia 3 vuodessa ja nyt on kyse kymmenenstä lapsesta.
14. tällä hetkellä eli puolet enemmän kuin maksimi määrä normaalisti ja vaikka tuo onkin prosenttina pieni luku kun vertaa rokotettujen määrään on se kuitenkin liian suuri riski että rokote voisi olla markkinoilla.Puhumattakaan muista haittavaikutuksista, joita ei ole vielä tullut esille:(
 
laskettu aika....
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Uskomattominta on että surutta rokotetta annettiin myös raskaana oleville. Toivottavasti ei sitten sikiöille ole tehnyt mitään haittoja mitkä ilmenee vasta myöhemmin. Tätäkään ajatusta ei varmaan ääneen saisi miettiä..
Neuvolassa kehotettiin ottamaan rokote. Nyt olen hermostuneena miettinyt, mitä rokote on voinut aiheuttaa vauvalle. Neuvolassa vakuuteltiin, että rokote on turvallinen ja pienempi paha kuin sairastaa sikainfluenssa raskausaikana. Meidän perheessä sikainfluenssa vieraili ja perusterve nuorimies oli niin heikossa kunnossa, etten eläissäni ole nähnyt raavasta miestä niin surkeassa kunnossa ja kovassa kuumeessa. Toipuminen kesti useita viikkoja. Hengitysvaikeudet olivat kamalaa katsottavaa, siis nuorella aikuisella, joka ei sairasta mitään perussairautta. Siinä mielessä vältyin kyllä hirveältä taudilta, kun se ei itselleni tullut, mutta enemmän olenkin huolissani vauvasta.
Vain aika voi näyttää, mitä seuraamuksia rokotteesta tulee...
 
..
sokeena siihen mitä neuvoloissa tai terveyskeskuksissa sanotaan? oman pään käyttö sallittua! ei tulis mielenkään ottaa mitään rokotetta mikä on äkkiä väsätty ilman, että itse otan asioista jotain selvää. mun mielestä turha itkee, että sen piti olla turvallinen jne. siitähän ei ollut mitään takeita. ja vielä toistaiseksi rokotuksesta on aika vähän aikaa, joten en usko että tässä on kaikki mitä siitä seuraa. sori vaan, mutta ei ne haitat heti ilmene.
 
HAHHAA!!
Mä TIESIN että tosta rokotteesta seuraa jotain haittavaikutuksia!! Hysteeriset palstamammat täällä lyttäs kaikki jotka olivat tarpeeksi viisaita kieltäytymään rokotuksesta, HAHHAAAAA!!!!
 
..
se, että kyllähän tuo rokote kyhättiin vähän liian nopeaa. uutisoitiin, että rokotteen aineosat on tutkittuja ja testattuja(mikä piti paikkansa) mutta tätä yhdistelmää ei ole testattu!eli koekaniiniksi ne joutui ketkä sen otti. juuri tämän takia meillä ei kukaan sitä ottanut!
 
jaahas
Suomessahan kaiketi on rokotettu väestöä enemmän kuin missään muualla? Eikö silloin Suomessa pitäisi olla sikainfluenssan aiheuttamia kuolemia ja muita haittoja vähemmän kuin missään muualla? Mitenkähän asia todellisuudessa on?
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja HAHHAA!!:
Mä TIESIN että tosta rokotteesta seuraa jotain haittavaikutuksia!! Hysteeriset palstamammat täällä lyttäs kaikki jotka olivat tarpeeksi viisaita kieltäytymään rokotuksesta, HAHHAAAAA!!!!
Voi sua, onko paha olla? :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
Mä veikkaan et toi narkolepsia on tullut niille, joille se olis joka tapaukses puhjennut.. Ehkä se rokote vaa aikaisti .. en tiiä. En jaksa asiasta stressata, kuitenkin suurimmalle osalle rokotetuista ei ole tullut mitään.
Mä veikkaan ettei olisi välttämättä tullut. Voi olla että näissä narkolepsiatapauksissa oli jokin syndroomalle altistava tekijä, jonka laukaisi rokotteen jokin osa. Välttämättä ilman rokotusta näille henkilöille ei olisi koskaan muulloin tullut laukaisevaa tekijää.
 
heli
Alkuperäinen kirjoittaja HAHHAA!!:
Mä TIESIN että tosta rokotteesta seuraa jotain haittavaikutuksia!! Hysteeriset palstamammat täällä lyttäs kaikki jotka olivat tarpeeksi viisaita kieltäytymään rokotuksesta, HAHHAAAAA!!!!
Ja ajattele mua ei edes kaduta että otin ja lapset sai sen :)
 
laskettu aika....
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
sokeena siihen mitä neuvoloissa tai terveyskeskuksissa sanotaan? oman pään käyttö sallittua! ei tulis mielenkään ottaa mitään rokotetta mikä on äkkiä väsätty ilman, että itse otan asioista jotain selvää. mun mielestä turha itkee, että sen piti olla turvallinen jne. siitähän ei ollut mitään takeita. ja vielä toistaiseksi rokotuksesta on aika vähän aikaa, joten en usko että tässä on kaikki mitä siitä seuraa. sori vaan, mutta ei ne haitat heti ilmene.
Luuletko, ettei rokotuksen ottaminen mietityttänyt? Totta kai sitä mietti ja siksihän asiasta tiedusteltiin terveydenhuollon ammattilaisilta. Eihän muuten olisi tullut mieleenkään esittää kysymyksiä, jos ei itsellä olisi ollut huoli rokotteen turvallisuudesta. Omalla kohdallani olin kuitenkin valinnan suhteen pattitilanteessa, jossa jouduin valitsemaan rokotuksen ottamisen.

Olen itse käynyt kuoleman kielissä tavallisen influenssan aiheuttamien jälkitautien takia ja maannut viikkotolkulla sairaalassa siitä syystä. Toipuminen kesti 3 kk vielä kotona sen jälkeen. Huom. tapahtuma-aikaan olin perusterve nuori aikuinen. Sen jälkeen olen suhtautunut influenssaan varauksella. Kun sikainfluenssa tuli Suomeen ja osa perheenjäsenistämme siihen sairastui, tiesin riskiryhmään kuuluvana, että jos tauti tulisi minulle, se varmaan tappaisi minut, koska olin kuolla jo tavallisen influenssan jälkitauteihin. Lääkärin mukaan henki olisi lähtenyt, jos pohjalla olisi ollut yksikään perussairaus. Niin huonossa kunnossa olin. Siksi ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin luottaa lääkäreiden mielipiteisiin ja yrittää kaikin keinoin välttyä saamasta sikainfluenssaa raskaana ollessani. On surullinen sattuma, että satuin olemaan raskaana silloin, kun perheessämme sairastettiin sikainfluenssaa ja jouduin rokotuksen ottamaan itseni ja vauvan vuoksi. Pahimmassa tapauksessa oltaisiin kuoltu molemmat, mutta nyt olemme hengissä molemmat. On selvää, etten voi tietää, mitä seuraamuksia rokotuksesta tuli, mutta ainakin olemme elossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laskettu aika....:
Luuletko, ettei rokotuksen ottaminen mietityttänyt? Totta kai sitä mietti ja siksihän asiasta tiedusteltiin terveydenhuollon ammattilaisilta. Eihän muuten olisi tullut mieleenkään esittää kysymyksiä, jos ei itsellä olisi ollut huoli rokotteen turvallisuudesta. Omalla kohdallani olin kuitenkin valinnan suhteen pattitilanteessa, jossa jouduin valitsemaan rokotuksen ottamisen.

Olen itse käynyt kuoleman kielissä tavallisen influenssan aiheuttamien jälkitautien takia ja maannut viikkotolkulla sairaalassa siitä syystä. Toipuminen kesti 3 kk vielä kotona sen jälkeen. Huom. tapahtuma-aikaan olin perusterve nuori aikuinen. Sen jälkeen olen suhtautunut influenssaan varauksella. Kun sikainfluenssa tuli Suomeen ja osa perheenjäsenistämme siihen sairastui, tiesin riskiryhmään kuuluvana, että jos tauti tulisi minulle, se varmaan tappaisi minut, koska olin kuolla jo tavallisen influenssan jälkitauteihin. Lääkärin mukaan henki olisi lähtenyt, jos pohjalla olisi ollut yksikään perussairaus. Niin huonossa kunnossa olin. Siksi ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin luottaa lääkäreiden mielipiteisiin ja yrittää kaikin keinoin välttyä saamasta sikainfluenssaa raskaana ollessani. On surullinen sattuma, että satuin olemaan raskaana silloin, kun perheessämme sairastettiin sikainfluenssaa ja jouduin rokotuksen ottamaan itseni ja vauvan vuoksi. Pahimmassa tapauksessa oltaisiin kuoltu molemmat, mutta nyt olemme hengissä molemmat. On selvää, etten voi tietää, mitä seuraamuksia rokotuksesta tuli, mutta ainakin olemme elossa.
Nämä ovat niitä vaikeita tilanteita joissa moni on joutunut valinnan eteen. Toivotaan nyt ettei kuitenkaan mitään sen kummempia tuo valheella ujutettu rokote sikiöille ole aiheuttanut!
 
fgfgf
Alkuperäinen kirjoittaja logiikka?:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mietittiin myös annetaanko mutta päätettiin antaa koska ei olisi voinut elää sen kanssa jos olisi saanut ko. taudin ja menehtynyt siihen tms.

MUTTA MUTTA.. tuo on haittavaikutus joka ei tule KAIKILLE!
Niin. Mutta jos ei ota rokotetta niin KAIKKI KUOLEE!
Puolassakin KAIKKI KUOLI vaikka siellä ei rokotettu, faktaa vai fiktiota? :)
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja HAHHAA!!:
Mä TIESIN että tosta rokotteesta seuraa jotain haittavaikutuksia!! Hysteeriset palstamammat täällä lyttäs kaikki jotka olivat tarpeeksi viisaita kieltäytymään rokotuksesta, HAHHAAAAA!!!!
niin ja minä tiedän, että jokaisesta rokotteesta mitä on, tulee jollekkin jotain haittavaikutuksia.
Minua ei edelleekään haittaa, että otin rokotteen ja, että lapseni otti rokotteen.

Olen myös ottanut lapsilleni kaikki rokotteet mitä neuvolan rokotusohjelmaan kuuluu vaikka niistä voi tulla mitä vaan kenelle vaan. Onneksi kuitenkaan mitään ei ole tullut.

Ja jos joskus vuosien päästä lapsillani ilmenee jotain niin se tuskin johtuu rokotteesta, koska se jokin olisi jo tullut.
Itse sain rokotteen ollessani rv 26 mutta en usko, että se on vauvaani vaikuttanut.
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja HAHHAA!!:
Mä TIESIN että tosta rokotteesta seuraa jotain haittavaikutuksia!! Hysteeriset palstamammat täällä lyttäs kaikki jotka olivat tarpeeksi viisaita kieltäytymään rokotuksesta, HAHHAAAAA!!!!
niin ja minä tiedän, että jokaisesta rokotteesta mitä on, tulee jollekkin jotain haittavaikutuksia.
Minua ei edelleekään haittaa, että otin rokotteen ja, että lapseni otti rokotteen.

Olen myös ottanut lapsilleni kaikki rokotteet mitä neuvolan rokotusohjelmaan kuuluu vaikka niistä voi tulla mitä vaan kenelle vaan. Onneksi kuitenkaan mitään ei ole tullut.

Ja jos joskus vuosien päästä lapsillani ilmenee jotain niin se tuskin johtuu rokotteesta, koska se jokin olisi jo tullut.
Itse sain rokotteen ollessani rv 26 mutta en usko, että se on vauvaani vaikuttanut.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Enpä sano muuta kuin että toivon, että tämä herättäis ihmiset ajattelemaan omilla aivoillaan etteivät enää jatkossa luottais niin sokeasti siihen, mitä uutisissa sanotaan ja mitä "asiantuntijat" paasaa. Kyseenalaistakaa ja ottakaa selvää, hyvät ihmiset.
No jollei itse ole rokotten asiantuntija niin on pakko luottaa muuhun informaatioon. Sitä kaivelee kaikenlaista tietoa ja jonkun perusteella päätös on sitten tehtävä.
 
jeh
Alkuperäinen kirjoittaja ei tämä:
ole mikään uutinen. Suomalaiset on sellasia lampaita niitä viedään kuin pässiä narussa. Mitään ei osata ajatella omilla aivoilla.
Tuostakin rokotteesta varmasti suurin osa tiesi sen testaamattomaksi ja silti ottivat sen. Eihän Suomessa tökitä ihmisiin mitään mikä voi olla haitaksi. THL sanoi, että rokote on turvallinen ja mehän asutaan Suomessa!
 
dfsfdsdf
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
Mä veikkaan et toi narkolepsia on tullut niille, joille se olis joka tapaukses puhjennut.. Ehkä se rokote vaa aikaisti .. en tiiä. En jaksa asiasta stressata, kuitenkin suurimmalle osalle rokotetuista ei ole tullut mitään.
Mä veikkaan ettei olisi välttämättä tullut. Voi olla että näissä narkolepsiatapauksissa oli jokin syndroomalle altistava tekijä, jonka laukaisi rokotteen jokin osa. Välttämättä ilman rokotusta näille henkilöille ei olisi koskaan muulloin tullut laukaisevaa tekijää.
Niinpä...

Jos joku vaikka kuolee onnettomuudessa, niin kannattaa lohduttaa sanoin: hän olisi kuitenkin kuollut jossain vaiheessa elämäänsä, onnettomuus vain aikaisti kuolemaa

:D
 
niin niin
Alkuperäinen kirjoittaja tuoreäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja HAHHAA!!:
Mä TIESIN että tosta rokotteesta seuraa jotain haittavaikutuksia!! Hysteeriset palstamammat täällä lyttäs kaikki jotka olivat tarpeeksi viisaita kieltäytymään rokotuksesta, HAHHAAAAA!!!!
niin ja minä tiedän, että jokaisesta rokotteesta mitä on, tulee jollekkin jotain haittavaikutuksia.
Minua ei edelleekään haittaa, että otin rokotteen ja, että lapseni otti rokotteen.

Olen myös ottanut lapsilleni kaikki rokotteet mitä neuvolan rokotusohjelmaan kuuluu vaikka niistä voi tulla mitä vaan kenelle vaan. Onneksi kuitenkaan mitään ei ole tullut.

Ja jos joskus vuosien päästä lapsillani ilmenee jotain niin se tuskin johtuu rokotteesta, koska se jokin olisi jo tullut.
Itse sain rokotteen ollessani rv 26 mutta en usko, että se on vauvaani vaikuttanut.
Ei muakaan haittaa, että otit rokotteen, vaikken sitä itse ottanutkaan. Monia rokotettuja vaan haittasi se, ettei KAIKKI halunneet sitä rokotetta.
 
Ei näin
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voi kun ne olis osanneet sanoa tuon jo aiemmin :(
No voi surku, mitäs jos olisit vaikka itse miettinyt aiemmin?
Tottakai mietin, arvaa vain mietinkö. Mutta en uskaltanut luottaa vaistooni, vaan luotin asiantuntijoihin. Miksi olet noin ilkeä? Vahingoniloinen?
No ei kai sitä nyt voi ennustaa tulevaa, on vaan toimittava sen hetken tietojen ja suositusten valossa!! Tavan kuluttajalla oli kyllä vaikea paikka miettiä noita rokotuksia kaikkien epäilyjen ja suositusten ristipaineessa, joten turha syytellä ketään ajattelemattomuudesta. Inhottava asenne "kolmen äidillä", toivottavasti et opeta sitä lapsillesi. Ihan tarpeeksi k***päisiä ihmisiä jo tässä maailmassa.
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ruotsissa myös kuohuu eikä syyttä, sillä tämähän on ihan kansalaisten huijausta koko sikaprosessi.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081912210413_ul.shtml

Jotkut yrittävät toppuutella turhalta spekuloinnilta koska asiaa vasta tutkitaan. Se on totta että vasta tutkitaan, olisi pitänyt olla jo tutkittuna ennen ihmisiin tunkemista. Uskallan spekuloida kuitenkin, koska uskaltaa ruotsalainen neurologikin ja moni muu järjellään ajatteleva. Oikeesti, ei sitä tosiasiaa voi kieltää että syy-yhteydet narkolepsian ja rokotteen välillä olisivat vähintäänkin mahdolliset ellei jopa selvät kaiken todennäköisyyden mukaan.

Kyllä nyt meni luotto kansamme "hyvinvoinnista" huolehtiviin ja ei tänä päivänä enää voi luottaa edes asiantuntijoihin. Olen todella pettynyt ja vihainen siihen tahoon, joka tämän massarokotusvouhotuksen kansalaisiimme syötti VALHEELLISELLA ja PUUTTEELLISELLA tiedolla! Tämän jälkeen ei suomalainen voi luottaa enää yhteenkään asiantuntija-tahoon. Sen luokan moka nyt tuli järjestettyä.
Se on kun lääketeollisuus ja iso raha jyllää. Viranomaiset ovat ihan niiden talutusnuorassa ja osa jäävejä tekemään näihin liittyviä päätöksiä viranomaisina.

Minusta jokainen influenssapiikki heikentää elimistön omaa kykyä taklata tauteja. Siksi emme perusterveinä, ei riskiryhmiin kuuluvina, ota niitä. Piru, että olen helpottunut, että kestimme sen painostuksen, haukkumisen ja syyllistämisen, mitä silloin tuli monelta suunnalta.
 

Yhteistyössä