*TheTammikuu2008*

Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Ei pitäisi vissiin noita muita ketjuja lueskella :| . Helmikuisissa tuntuu supistelevan noin joka toisella ja taas oli yksi uusi vauva syntynyt (tosin tais olla vissiin huonossa kunnossa).

Täällä yksi helmikuinen, joka käy välillä katsomassa myös mitä teille kuuluu... sorry. Tarkennan tota meidän viimeistä vauvaa....tiedossa oli jo etukäteen, että vauva joutuu heti synnyttyään leikkaukseen ja olemaan sairaalassa melko pitkän aikaa vastasyntyneenä (vauvalla gastroskiitti (toivottavsti kirjoitin oikein)). Äidin mukaan on myös normaalia, että syntyvät ennenaikaisesti.

Lumianna 37+6


näimpä ja on meitä jo jonkun verran kellä on vkotki jo yli 37 et ei keskosia enää

=)
 
Ihanaa kun synytyskeromuksia tulee koko ajan lisää. Me viimeiset vimpulat täällä sitten vaan keskenämme saadaan niitä lueskella. Kävin tänään kampaajalla laittamassa tukan ojennukseen. Kun varmaan ei moneen kuukauteen sitten mitään itsensä kaunistamisia harkita :D luulen että suurinta ylellisyyttä on ihan suihkussa käynti.

Masu ollut tosi piukee tänään, aamupäivällä ajattelin että nahka parka halkee kun niin pingottaa. Talvitakin kanssa rupee tekeen tiukkaa, mutta kuljen sitten vaan takki auki, ei kait tässä enää kärvistellä kun pari viikkoa.
 
Onnea kaikille vauvautuneille sylin täydeltä!

Omasta puolestani voin kertoa, ettei pötsimönkijä ole vielä ulostautunut. Sairaalassa olen ollut tiistaista saakka raskausmyrkytyksen takia ja tänään pääsin kotilomalle yöksi kun oikein ruikutin. Huomenna aamulla takaisin ja seuraavan kerran kun tänne kirjoitan niin pitäisi olla jo käärö sylissä.
Nyt takaisin ukkelin kainaloon köllimään.

Hyviä vointeja kaikille
pötkylä ja pötsimönkijä 40+2
 
Onnittelut Piku pikku- Taavista :hug:

[/b]Onnea Hokkis Osku- pojasta :hug: Kiitos myös synnytyskertomuksesta.

Joko- joko soittoja on nyt alkanut tulla tännekin päin.

Tuli tosta raskausmyrkytyksestä mieleen: Mulla siis viimeks neuvolassa oli valkuaista pissassa +, painoa tullut lähes 1700g/vko, rr normaali- ei päänsärkyä. Turvotusta on, mutta täti ei ottanut siihen kantaa. Tänäänkin jalat turpos ihan limpuiksi ja tuli sinipunertaviksi. Eipä tässä varmaan tartte huolestua, kun neuvolassakaan ei huolestuttu...?

39+1

 
Hei tammikuiset! Onnea kaikille vauvan saaneille. Minäkin olen lukenut silloin tällöin muiden juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa. Minä sain tytön 15.1 klo 22.07 kysissä ja mitat 3730g, 53cm ja 33pipo.Tänään päästiin kotia. Onnellista loppuodotusta lopuille odottaville =) .
Jossu ja Helmi
 
Ompas tosiaan ollut hiljaista eilisestä lähtien, missä kaikki on :wave: :wave:

Nukkuminen tuntuu tosi hankalammalta yö toisen jälkeen |O . Ei löydy enää hyviä asentoja ja niskat/hartiat on jumissa isojen tyynyjen takia :| . Iltaisin melkein ahdistaa mennä nukkumaan, vaikka väsy painaiskin silmissä.
Eräpäivä lähestyy täälläkin kovaa vauhtia. Tuntuu, ettei täällä pian olekaan muita kuin ylimeneviä :whistle: . Eikö meidän lapset osaa olla ajoissa edes omilla synttäreillään??? Vielä ois melkein 3 vuorokautta armonaikaa :kieh:

Onnittelut Jossulle Helmen syntymästä :flower: . Kyllä sitä pian alkaa olemaan kateellinen näille jo nyytin saaneille :ashamed:

Afu ja mini 39+5 (eikä pienintäkään merkkiä synnärille lähdöstä :| )
 
Onnea vauvautuneille!

Ja pötkylälle tsemppiä sinne sairaalaan. Käynnistelevät ilmeisesti sua tässä sitten?

Itsellä eipä ihmeempiä. Illalla muutama mojova supistus, ja aattelinkin, että jospa tästä pikkuhiljaa, mutta koko yönä ei yhtäkään, joten eipä taida ainakaan tänään olla tulossa.

t:dinomamma ja etana 40+6
 
Huomenta,

Onnittelut Jossulle! :flower:

Taas ei millään jaksais heräillä, kun ulkona noin ikävä ilma. Ei oikeen sovi tähän tammikuuhuhn toi ikkunaan ropiseva sade. Tänään ohjelmassa olisi siivoilua ja muita rästihommia. Vaan voipi olla, että käytän vaan koirat ulkona ja painun takas peiton alle..

Maija 39+1
 
Hiljaistahan täällä tosiaan on kun rupee odottajat vähenemään :whistle:

Omaa masua sen verran että illalla ihmettelin kun on niin huono olo. Tuntui että maha on ihan vinossa eikä saa mitään asentoa. No hoksasin sitten että masupoju on kääntänyt kylkeä. On ollut jo pitkään selkä oikeall puolella ja jalat vasemmalla. No ehtoolla keikautti selän vasemmalle ja tuntu että meni ihan tasapaino :D No nyt poju on taas "paikallaan" selkä oikealla puolella. Tosi jännä että että kun on tottunut että vauvan paino on jossain tietyssä paikassa niin menee ihan pasmat sekasin kun muuttuu. Muuten ei minkään sortin tuntemuksia mihinkään suuntaan.

Maximilian ja masupoju 38+6 (vähiin käy ennen kuin loppuu :D )
 
Edelleen yhdessä koossa, tosin limatulppaa tulee koko ajan ja yöllä oli aika mojovat supistukset,pienen pieni toive olisi et liitytään kättärin porukkaan vielä viikonlopun aikana :)

Onnea kaikille vauvautuneille ja suppareita kaikille :flower:

Jenni & Hajis 40+4
 
Täällä sitä ollaan vielä yhdessä koossa.
Lämpimät onnittelut vauvautuneille!!!![/b] :flower: :flower:

Musta kyllä tuntuu että olen ihan viimeinen meidän joukossa, viimeinen päivä myös laskettu.

Täällä kanssa käyty kampaajalla pitkästä aikaa. Ja neuvolassa. Kaikki muu ihan okoo, paitsi sokerit, joita nyt sitten saan mittailla. Ei toi kyllä oo mikään homma. Mutta harmittava.

Tosta nukkumisesta, sain kaverilta lainaks sellasen "pötkylän" eli sellanen nakin muotoinen n.130 cm pitkä "varamies". Ja sillä olen kyllä nukkunut todella makeasti, mitä nyt pissalle noussut.

Jos sitä silittelis taas vähän vaatteita ja siivoilis ja lenkille.
Palaillaan

Ja paljon tsemppiä synnärille lähteville ja lähteneille!!!!
 
Minäkin täällä vielä kärvistelen.

Onnea vauvautuneille!

Täällä ei olotilassa muutosta. Vauva puskee itteään alas ja pitää aikamoisia jumppahetkiä aina välillä. Kivuttomia suppareita tulee aina välillä. Vähän tuntuu, että ne ois aavistuksen muuttuneet napakammiksi, ehkä.. Mutta muuten ei merkkejä, että lähtisin synnyttämään. Mulla on ens keskiviikkona aika sitten synnärille, kait silloin aletaan käynnistelemään (toivottavasti), sitä tässä siis vaan odotellessa. Jännä miten noi käytännöt eroaa eri paikkakunnilla, kun täällä Oulussa ei näköjään oo varsinaista yliaikaiskontrollia, kun ajan saa synnärille vasta siksi päiväksi kun on jo tasan 42 viikkoa ja samantien sitten yleensä jäädään jo käynnistykseen.

Täältäkin tsemppejä kaikille synnyttämään lähteville! Mäkin voisin kyllä nyt jo viikonloppuna lähteä...

Bamboo 41+3
 
Meille syntyi poikavauva 11.1.2008, painoa pikku herralla oli 3246g ja pituutta 50cm, pipo oli 35, kaikki vauvalla, äidillä ja isällä hyvin =)

Pahoittelen että ilmoitan vasta nyt vauvauutisesta, en aavistanut että vauva syntyisi jo rv 38+5, kun olin ihan asennoitunut että yli menee.. mutta sitten to 10.1. supisteli koko päivän epäsäännöllisesti, mutta illalla alkoivat supistelut säännöllistyä ja illalla 22 jälkeen oltiin sairaalassa. Siitä 04.30 saakka kipulääkkeitä (jotka ei auttanut yhtään..ja supistelut 3min välein..) paikat ei auennut lainkaan.. olin ilmeisesti niin "krampissa" kivuista ettei kohtu päässyt rentoutumaan lainkaan.. sain epiduraalin siten, että vain sormelle oli auki!! mutta siitä 1/2h meni lapsivedet ja siitä 2 ja 1/2h oli jo 10cm auki!!! Sitten odoteltiin muutama tunti lapsen laskeutumista ja päästiin ponnistamaan.. 10.32 syntyi pikkumies alateitse, välilihaa jouduttiin pikkaisen leikkamaan. Kivun puolesta lähtisin samantien uudestaan, mutta pahoinvoinnin puolesta en.. siis oksensin, kuten arvelinkin sekä avautumis-että ponnistusvaiheessa... mutta ihana palkinto oli kaiken sen arvoista!!

Pikkupojan crp:t oli koholla toisena vuorokautena ja saatiin 3pvää antibioottia sairaalassa, siksi tultiin kotiin vasta 6päivää syntymän jälkeen, nyt poika kunnossa, on kuulemme yleistä että vastasyntyneillä voipi olla tulehdusarvot koholla, ei välttämättä edes tulehdusta, kuten ei meidänkään poitsulta löytynyt. Nyt onnellisesti kotona ja vauva arkea opetellaan =)

Kirjoittelen lisää piakkoin kunhan ehdin!

Maya ja Aarre-vauva 1vko ja 1pvä.
 
Paljon onnea Maya :flower: Mulla kanssa toisessa synnytyksessä sama homma noiden suppareiden kanssa. Ei aukaisseet ollenkaan, vasta kun sain epin niin rupes tapahtumaan kun pääsin rentoutumaan.

JENNIS: kyllä noi sun kertomas "oireet" lupaa tosi hyvää. Kyl sä nyt taidat meidät odottajat jättää :D

Mä jään tänne yksinäni roikkumaan :p
 
Onnea Jossu Helmestä :flower:

Afu: Täälläkin toi nukkumaan meno ahdistaa. Iltaisin sitä miettii, että mitenkähän taas yö menee, paljonko tarttee vessassa rampata ja toivottavasti jalat ei särje. Ärsyttävää!

Maya: Onnea koko perheelle, äläkä ollenkaan harmittele, vaikka olemme uutista "joutuneet" odottamaan. Kyllähän tuollaiset asiat hoidetaan ensin ja vasta sitten palstaillaan :)

39+2
 
Onnea Piku, Hokkis ja Maya-78 pojista! Ihanaa kun alkaa näitä tammivauvoja tulemaan!! :flower:

Jossulle onnittelut pienestä Helmi tytöstä! :flower:

JenniS: Onkos suppareihin tullut yhtään "vauhtia". Täällä aika samanlainen tilanne, josko päästäisiin molemmat jo vauvan hakuun!?

PötkyläJuuri aamulla mietein että jokohan sulla on nyytti sylissä..mutta eihän siihen en kauaa mene!! :hug:

Täällä taas tullut ruskehtavaa limavuotoa eilisestä illasta saakka, jonkin verran supisteleekin...muttei mitään kunnollista vielä. Panadolin otin josko helpottaisi ja odottelen niitä kunnon suppareita. sanoin kyllä miehelle et jos nyt pääsisi parin päivän sisällä synnyttämään :D

Mutta katsotaan nyt jos onkin ihan turha toive :headwall:

Vauva liikkuu ihan hirveän vähän ja siitä olen huolissani, toivotavasti nyt hieman antaisi potku sarjaa äidille. Jos näin huonosti liikkuu vielä siihen asti kun mies tulee lasten kanssa uimasta taidan lähteä käymään synnärillä ihan varmuuden vuoksi.

t.Pikkuinenko ja masuvaavi joka voisi nyt vähän liikkua enemmän rv 40+1 (ultran mukaan "jo" 40+6)
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: Vaikka tuntuu että tuskasen moni täällä jo kärvistelee yliajalla, niin näyttääpä noita tammivauvoja uloskin putkahtavan. Antaa toivoa meille muille. =)

Nukkumisesta: Nukuttua vielä jotenkin saan erinäisten tyynyviritelmien avulla, mutta mulla sängystä ylös nouseminen onkin sitten täyttä tuskaa. Ja yöllä joutuu kuitenkin useamman kerran käymään vessassa + esikoisen rauhottelut päälle. Joka kerta liikkeelle lähtiessä alapäässä viiltelee niin että taju meinaa lähteä. Onneksi on odotettavissa, että tämä(kin) piina on kohtsillään ohi ja saa sen oman nyytikäisen kainaloon. Ja kohta näitä ikäviä raskausvaivoja ei enää muistakkaan, vaan päinvastoin kaiholla miettii raskausaikaa. Niin se aika kultaa muistoja.

Hiljasta näyttää tosiaan täällä palstalla olevan. Kukaan ei varmaan jaksa enää ruikuttaa, kun mitään ei tapahdu. Ja täällähän ei ainakaan tapahdu mitään!

Nyt päiväunille!

S + kakkosnelonen 39+0 (viikko aikaa the päivään! )
 
Pikkuinenko: Voisko toi vauvan hiljeneminen johtua siitä, että synnytys on todella alkamassa? Sitähän sanotaan, että sillon liikkeet vaimenee. Vaikka kannattaa varmasti mennä tarkistuttaa tilanne, jos itseä kovasti huolestuttaa! :hug:
 
Nyt on kaikki "oireet"pysyny poissa,käytiin tuossa kaupoilla ja pari kertaa siellä supistelikin. Joten saa nyt nähdä,ehkä mä kärvistelen täällä vielä viikonkin päästä. Yöllä kun tuli ne kipeet supistukset, n. 5 min välein iski mulle hirveä pelko ja paniikki synnytyksestä,no ehkä tästä selvitään.
Pikkuinenko: Onko liikkeisiin tullu vauhtia? Mullakin aamulla meni taas tunti ennen kun sain mitään tuntumaan,nyt onneks äsken autos oli normi möyrintä päällä :)

Jaahas,jos sitä menis ukkoa auttamaan ruoan laitossa ja supistusten toivossa :)

Jenni
 
Shakki & JenniS Toivottavasti tämä "hiljaisuus" enteilisi synnytystä. Nyt kyllä sain vaadittavat liikkeet liikelaskennassa, eli eiköhän kaikki kunnossa vaavilla ole.

Supistukset ovat laimenneet...eli kai mä täällä vielä ensiviikollakin olen grrrr :headwall:
 
Onnea Maya! :flower:
just oisko eilen ollut, kun mietin, että jokohan oot vauvaa hakemassa, kun mitään ei ole kuulunut.

täällä ei mitään uutta, kohta pitäis lähteä ruokakaupassa käymään, jos tänään haluaa syödä muutakin kun eilisen jämiä... Toki pitää tuota jääkaappiakin vähän siivoilla, jottei sairaalasta kotiin päästessä ruoat kävele ovella vastaan. Varsinkin jos saadaan se perhehuone, ettei edes mies käy täällä sitten välillä..

Viikonlopun jatkoja kaikille!

 
Pikkuinenko: hienoa et sait liikkeet :) Toivotaan et molempien supistukset yms..palaavat ja päästään itse asiaa.

On: äsken iski mieletön kylkikipu (vasemmalle), mies jo hätäänty et mikä tuli kun ei missään asennossa ollu hyvä olla kun sattu niin paljon. Tietääkö kukaan mitä tää kipu voisi olla? Nyt onneksi jo helpottaa mut jos vielä tulee niin sit täytyy varmaan jo soitella johonkin ja kysellä

Jenni
 
Kylläpäs täällä on hiljaista!! :eek: Ovatko kaikki nyytin haussa vai vaan viettämässä lauantaita.

JenniS En osaa tuosta kylkikivusta sanoa? Voisiko olla jokin lihaskramppi?

Täällä edetään hitaasti..supistelee kyllä ja välillä kipeästikkin, mutta h a r v o i n. eli se todellinen potku puuttuu. Koko päivän näitä on ollut ja vuoto jatkuu, limaa ja verta yök... Mutta josko tämä nyt edes jotain enteilisi ja pääsisi vaikka jo ensi viikolla synnyttämään. Väsyttävää tämä vaan on ja turhauttavaa :headwall:

Ei ole tällä vaavilla mikään kiire tähän maailmaan...hitaasti mutta varmasti. Valitettavasti äiti tällainen kärsimätön tapaus. |O
 

Yhteistyössä