*TheTammikuu2008*

Ihania kuvia Gorthaur!!
Tänne ei mitään kummallista,yökin tuli nukuttua hyvin pitkästä aikaa.Tosin siis normaalit heräilyt mutta uni tuli aina helposti takaisin.
Tuntuu että kroppa alkaa palaamaan "normaalitilaan".närästys on poissa,ei hikoiluta enää,olen jopa palellut!outoa.Nenä tosin on tukossa koko ajan mutta muuten tuntuu että olo normaali.
jos ei noita alapään kolotuksia olis voisin unohtaa olevani raskaana ja vielä pahasti yliaikaisesti :kieh:

No kohta soittelen kättärille kontrollia ja alan elämään sitten sen mahdollisen käynnistämisen mukaan,pakko alkaa siihen asennoitumaan kun ei mitään tapahdu.ei kai se niin kamalaa ole..tyyli vapaa,lopputulos tärkein :D

Täällä sitä roikutaan taustalla jospa jotain kivoja uutisia tulis.

hema 41+3
 
Gorthaur Ihana pikku mies!

Tänään sitten se "viiminen" LA!! En kyllä olisi uskonut että tähän päivään saakka päästäisiin kokonaisena, mutta näin se vaan on =)
Ultran mukaan olisi ollut jo 13.1

Lasketun-ajan kunniaksi taidankin tänään siivota..usko kaikkiin S:iin on totaalisesti mennyt vaikka nyt niitä kyllä käyttöön tulee. eilen heiluteltiin peittoja, eikä se kyllä enää mitään huippu mukavaa ole...sen verran on kuivat limakalvot ja koko yön oli alapää liekeissä sen takia.
Tänään sitten siivous, vyöhyketerapia ja illalla saunaan.

Jospa saisi laitettua vauvanvaatteitakin, koska pakko myöntää että ne on kyllä pesty ja silitetty muttei vielä plokattu hoitopöydän laatikoihin. Eihän se mikään ihme ole,ettei vauva halua syntyä kun kaikki hommatkin on ihan kesken :ashamed:

Hema05 Käynnistetäänkö siellä automaattisesti? Vai katsovatko vain voinnin ja jos kaikki ok, lähettävät vielä kotiin odottelemaan?

Viime yönä näin unta, että olin synnyttänyt ison tyttövauvan ja painoa neidillä oli vaatimattomat 6,6kg :D Toivottavasti nyt ei ihan niin isoa tulisi.

No mutta nyt hetkeksi sohvalle pötköttämään ja sitten voisi siivoilla :wave:
 
pikkuinenko:just soitin sinne kättärille ja ovat näköjään tarkkoja et ottavat kontrolliin just 41+5 eikä vasta maanantaina niinkuin neuvola infosi.
tutkivat sunnuntaina ja antavat kuulemma sitten jo päätöksen käynnistyksestä.varmaankin sit aika lähellä 42 vkoa käynnistävät.itselle on sit ihan sama onko käynnistys su,ma tai ti, kun kerran näin pitkällä jo ollaan.
täytyy kyllä sanoa että nyt alkoi jännittää :D Voihan se olla et tämä säikyttää vauvan nyt omatoimisesti ulos
:LOL:
Onnea L.A: n johdosta!!!
 
Hema05 Mukavaa että pääset jo sunnuntaina. Vaikkeivat vielä käynnistelisikään pääset katsomaan vauvan voinnin. Ja se on ihan totta,että se on aivan sama meneekö päivä sinne tai tänne kunhan vauvalla on kaikki hyvin :)
Kyllä varmasti rupasi jännittämään :hug: Itse kun mietin ettei tässä enää kauaa mene niin mullakin alkaa heti vatsassa pyörimään.
 
No niin mä kans luulen että osa on ottanut ja lähtenyt.
Oli muuten aivan ihana kätilö puhelimessa siellä kättärillä.Jutteli niitä näitä,kyseli kovasti mun voinnista(myös siitä pääkopasta) ja komensi heti tulemaan jos vauvan vointi tai oma vointi epäilyttää.
tuli sellainen olo että sinne on jopa mukava mennä :)
 
Täällä irtosi eilen limatulppaa, ei mitenkään paljoa mut vähän edes..ette kuule usko kuinka hyvä mieli tuli, et edes jotain tapahtuu :LOL:
Neuvolakuulumisia:
Painoa oli tullut 3 päivässä 1,4kg :LOL:
pissa puhdas
rr: 118/88
syke: 122
Eli siis kaikki ihan hyvin, toi paino vaan :D Meille oikeesti ilmestyy kohta Greennpeace hakemaan mut,vievät johonkin valaiden altaaseen mut polskimaan.

Hema: mulla menee kans just sunnuntaille toi 41+5, tossa just mietin et onko se aika sit maanantaina mut ilmeisesti sit jo su :)
Ja jos viikonloppuna on joukkolähtö niin mulle on yks paikka varattu!!!

Jenni & Hajis 40+3
 
HUomenia!
Ei siis vieläkää joukkoryntäystä ole saatu aikaseen. Kyllä on tiukassa tammivauvat :LOL: Jokohan kuiten Nuuskis ois saanut irmelinsä jo syliin..
Täällä oli taas paljon asioita, ku eilen en taas kerinny kirjoitteleen..Oli toissa yö taas Aaton kaa hiukan katkonainen, ja niin meinas olla viime yökin. Miten sitä saiskin käännettyä sille rytmin. Päivälä kyl nukutaan piiiitkiäkin pätkiä niin levollisesti ja sitten yöllä meinaa mennä tuhinaksi ja nahinaksi sekä syömiseksi.
Gourhaur-lla oli suloisia kuvia ja ehottomasti jos saat aikaseksi niin tee valistus saamastasi kohtelusta. Mulla(sekä pojalla) aikoinaan oli omalääkäriä tosi tympee/huono lääkäri (oli sama mulla neukkalääkärinäkin kahdessa ensimmäisessä raskaudessa) niin mua nyt jälkeenpäin harmittaa ku en silloin siitä tehnyt valitusta. Siitä ois ollu paljonkin mistä ois voinu valittaa. Tsemmpiä projektiin!
Saapiksen perheelle toipumisia!

Mä taas lähen etsimään sitä käynnistysnappia, joku on sen meillä vissii hukannu tai jotain ku ei lähe käyntiin taas nämä aamut..

Saaru
 
jennis:sulla tapahtuu sentään jotain.et sä sitä 41+5 näe.Sulla on nyytti sylissä ennen sitä.mulla limatulppa lähti ja tyttö sylissä tasan 3vrk päästä.
Joo ne ottaa kontrolliin aina 41+5 eikä yhtään yli.se on sama mille päivälle se sattuu.itseä helpottaa ajatus että seuraava päivä on jo arkipäivä jolloin voidaan käynnistellä :D
niin ja voihan se olla että sisätutkimus su käynnistää synnytyksen itsestään.toivossa hyvä elää
 
Huomenta!

Täällä edelleen, kiva kun oli muistettu! =)

Tyttönen tosiaan taisi päästä eilen matkaan??

Joukkolähtöön voisin minäkin nyt viikonloppuna osallistua, kun ei tässä muuten mitään näytä tapahtuvan. Tulen siellä teidän seläntakana niin jos huomaamatta päästävät minutkin sisälle synnärille!
Eilen tosiaan aamusta supistu 6 h ajan ja sitten illasta vielä. Soittelin illalla jo sairaalaan ja kyselin joko tulla, kun supisti 5-10 min välein, mutta kohta soiton jälkeen alkoivat taas laimeta ja yöksi hävisivät kokonaan pois. Aamulla tuli taas 4 asti 10 min välein, mutta 6 aikoihin nukahdin ja vasta nyt heräsin. Sitä limatulppaa tulee nyt taas aamusta. Tuli eilen käveltyä, istuttua kiikkutuolissa ja saunottoa ohan urakalla, mutta ei niistä ollut nyt apua. Ei ole supistuksissa tarpeeksi vielä voimaa.
HeMa taisi lohdutella eilen, että sinulla kesti 3 vrk ennen kuin supistukset tulivat säännöllisiksi. Voi tässä siis mennä vielä reilusti aikaa.. Jospa siis yritetään viikonloppuna!!

Limatulpasta taisi joku kysellä ja minulla nyt tullut siis jo kolmatta päivää sellaista veristälimaa, aivan kuin marjakiisseliä :x tai jossain oli kuvattu kuin kananmunan valkuista ja verta sekoitettuna. On siis todella sellaista sitkeää limaa.
Nyt täällä vaan odotellaan niitä KUNNON supistuksia.. täytyy lähteä lenkille! Taisi tulla nyt vaan oma napaista lima juttua, sorry ! :$

iita ja nuutti 40+5
 
Huomenta,

Kiitokset Gorthaur kuvien lisäämisestä, ja kivaa kun muutkin "entiset odottajat" täällä viitsivät pistäytyä kuulumisisa kertomassa. Täällä tosiaan huomaa, että loppukuu lähenee, kun väki alkaa vähentyä.

Mä oon nyt jostain saanu vielä päähäni, että tämä vauva vielä yllättää ja päättää tehdä sen kuperkeikan. Eli joudun sitte takas kotiin sairaalasta odottelemaan jos vaikka juhannukseen syntyisi. Mulla kun ei mitään merkkejä synnytksestä ole ollut, ja mikäli maanantaina lääkärin puheita ymmärsin niin ei kohdunsuullakaan ole vielä mitään tapahtunut. Eli ihan oon asennoitunu, että jos ei leikata, niin sitten ootellaan vielä kauan...

Mutta taustalle taas

Maija 39+0 (viimeinen viikko alkaa :D )
 
iita:eek:n kumminkin hyvä että olet saanut välissä nukuttua koska tuollainen pitkäpiimäinen suppailu vie varmasti voimia!lepää aina kun voit.mutta sulla sentään homma itsekseen etenee.tsemppiä vaan!

Maija:saatetaan muuten olla sit synnärillä samaan aikaan kun sulla sektio ja mulla käynnistys.sehän sit voi päättyä miten vaan :/
täytyy kyllä sanoa että kovasti jännittää...
 
Huomenia kaikille.

Minä tuossa jouduin keskiviikko iltana kaksiin, kun sain sitten vatsataudin |O Yhtä-äkkiä rupesin vaan oksentamaan ja ripuloimaan ja kuumekkin nousi. Oksentelun myötä alkoi supistelutkin ja pakko oli sit mennä synnärille. Laittoivat minut sit tippaan ja siellä parantelin oloani ja eilen iltapäivällä pääsin sit kotiin. Eilen iltasella vielä oksensin kotona ja pelkäsin, et jos tää taas alkaa niin joudun takaisin, mutta nyt ainakin ihan hyvä olo alkaa olla. Onneksi ne supistuksetkin sit loppui niin ei tarvinnut ruveta synnyttämään sairaana. Toinen kaksosista sai tuon saman taudin eilen ja nyt vaan odotellaan, et milloin toinen :|

No toivotaan, et tämä tästä paranis nopeesti ja että pääsisin terveenä synnyttämään.

Kurppa ja pikkuveikka 38+4
 
HeMa: just tässä mietin, että kiva kun ootte JenniS:n kanssa ootellu muakin, että päästään vielä kaikki yhtäaikaa synnärille, vaikka mulla la myöhemmin onkin :D Voitte toki lähteä jo viikonloppuna, jos siltä näyttää, tuun sitte perässä

Kotikurpalle jaksamisia vatsataudinkanssa :hug:
 
Kivoja kuvia Gothaur. Vähän etukäteen jänskittää toi sun kertoma kätilö juttu mä kun olen menossa synnyttään kans Satk:n. Nyt ainakin tiedän pyytää toista jos menee jutut tohon tasoon. Tosiaan kaksi olen jo synnyttänyt Satk:ssa ja ei ole valittamista ollut. Tosin ekalla kerralla olin kivusta ja ilokaausta niin sekaisin etten olisi huomannut vaikka kätilönä olis ollut vaaleanpunainen elefantti. Toisella kertaa olin enemmän tajuissani ja mulle osu tosi mukava ja osaava kätilö.

Mun supistelut on näköjään aina yksi per ilta. Eli supistelen 24h välein :LOL: :LOL: Tosi noloo olis sitten supistelematta tai tulis edes pari kolme kerralla, mutta ei kun yksi vain.

Ja jos nyt vaivojani valitan niin älytön väsy!En vaan pääse aamulla sängystä ylös. Päivällä otan vielä päikkärit ja illalla meen 11 aikaan nukkumaan, en tajua miten ihminen voi nukkua näin paljon. Harmi ettei tätä unta saa varastoon.

Taustailemaan jää Maximilian ja masupoju 38+5
 
Kivoja kuvia Gothaur. Vähän etukäteen jänskittää toi sun kertoma kätilö juttu mä kun olen menossa synnyttään kans Satk:n. Nyt ainakin tiedän pyytää toista jos menee jutut tohon tasoon. Tosiaan kaksi olen jo synnyttänyt Satk:ssa ja ei ole valittamista ollut. Tosin ekalla kerralla olin kivusta ja ilokaausta niin sekaisin etten olisi huomannut vaikka kätilönä olis ollut vaaleanpunainen elefantti. Toisella kertaa olin enemmän tajuissani ja mulle osu tosi mukava ja osaava kätilö.

Mun supistelut on näköjään aina yksi per ilta. Eli supistelen 24h välein :LOL: :LOL: Tosi noloo olis sitten supistelematta tai tulis edes pari kolme kerralla, mutta ei kun yksi vain.

Ja jos nyt vaivojani valitan niin älytön väsy!En vaan pääse aamulla sängystä ylös. Päivällä otan vielä päikkärit ja illalla meen 11 aikaan nukkumaan, en tajua miten ihminen voi nukkua näin paljon. Harmi ettei tätä unta saa varastoon.

Taustailemaan jää Maximilian ja masupoju 38+5
 
Gorthaur ihania kuvia pienestä. :heart:

Kotikurpalle pikaista paranemista!

Pojalle tulee tänään ikää jo viikko, kauhean nopeaan on aika mennyt. :heart: Itsellä vaan hartiat tosi jumissa, olisi pakko lähteä ostoksille sen verran että saataisiin imetystyyny hankittua. Hermot menee noiden tavallisten kanssa ja mahdoton löytää hyvää asentoa..

Iidukka ja Poika (tänään jo viikon vanha!)
 
Yliaikaiskontrollista mulle terkkari sanoi, että täällä voi kuulemma helposti mennä se 2 viikkoa että saa ajan yliaikaiskontrolliin. Eli silloin olisi rv 42+0 ainakin ellei enemmän. Mietinkin sitä että voiko olla mahdollista?? Onko kokemuksia Taysin toiminnasta?

MaijaM: itse olen alkanut ajatella samoin kun sinä, että vauva vielä kääntyisi. Mutta siis toisinpäin kuin sinulla :whistle: Eli rt:stä perätilaan :| . En tiedä mistä tää on tullut, mutta jotenkin en oikein luota siihen, että vauva on oikeassa asennossa tuolla masussa. Tuntuu kuin se olisi ainakin poikittain. Onneksi on ma taas neuvola, ja siellä kyllä toivon saavani kunnon vastauksen...

Tunnetteko selvästi missä on vauvan pään? Siis käsillä tunnustellessa??

Kotikurpalle pikaista paranemista :hug:

Tunnin päästä pitäisi lähteä parturiin. Kivaa kun saa tähän päähän vähän väriä, ei vauvakaan sitten pelästy äitiään kun näkee ensimmäisen kerran :LOL: .

Afu ja mini 39+4
 
Ei pitäisi vissiin noita muita ketjuja lueskella :| . Helmikuisissa tuntuu supistelevan noin joka toisella ja taas oli yksi uusi vauva syntynyt (tosin tais olla vissiin huonossa kunnossa). Sen olen itsessäni huomannut, että kyllä sitä vain alkaa jo odottamaan koko ajan enemmän pikkuista syliin, kun tuo omakin LA jo lähestyy hyvää vauhtia ;)
 
Afu:en tunne päätä koska se on jo tuolla syvällä lantiossa.
vauvan peppu on kova ja ei heilu jos taas pää on ylhäällä niin on pehmeämpi ja heiluvampi,näin terkka mua evästi.
voit myös potkuista ym.päätellä miten vauva masussa on.
 
Ihan saman huomasin minäkin, että helmikuisiin oli syntynyt uusi vauva... ja monella supistelee... ei täällä vaan :( ... ON: eilinen siivous toi muutamia supistuksia ja samoin kävelylenkki, mutta heti kun uni tulee, niin huomaakin että oho, taas on aamu eikä vieläkään ole tapahtunut mitään :kieh: !!! Ja voi että niitä joko-joko soittoja :kieh: ...
Päätä en tunne, tai en osaa ainakaan tunnistaa. Terkan mukaan ei ole vielä kiinnittynyt, kun pää heiluu.

Kotikurpalle paranemista :hug: !

Gorthaulla aivan suloisia kuvia pienestä :heart: !

Jaksamista yliajalla kärvisteleville :hug: ! Toivotaan että moni saisi nyytin viikonlopun ryntäyksessä!!

Kirppu poistuu aamupalalle vasta nyt.... (unikeko)
 
Gorthaur: Hitsit, että on kyllä suloisen näkönen vauveli, ihanat noi huulet... *hän siinä ottaa niin rennosti*

Shakki: Älä huoli... täälläkään ei limatulppaa, supistuksia ehkä silloin tällöin, jos ne edes on niitä. Kivuttomia suppareita kyllä tulee silloin tällöin. Välillä ukko painaa alas, mutta useimmiten hyppelee haarahyppyjä vasten mun kylkiä. Tietyissä asennoissa painaa ylöspäin, kun tuntuu ettei meinaa henkeä oikeen saada. Voi olla että minäkin täällä vielä helmikuussa hengaan :kieh:

Kotikurppa: Paranemisia sinnepäin!

Minä en kyllä osaa tuota päätä tuolta hakea, mutta eipä se kai mikään kumma ole, kun eilisellä neuvolakäynnillä ei terkkakaan tiennyt oliko kyseessä pää vai hartiat.
Hitsi, että yön aikana toinen tisseistä on tullut araksi. Hiukkasen jos vaikka painaa niin tuntuu ikävältä ja hiukkasen kirvelee. Mitään näkyvää siinä ei kuitenkaan ole... kokeneilta vinkkejä, onkos ihan normaalia?
 
Afu: mulla laitettiin tänään lähete taysiin. Terkka sanoi, että se on joko pe tai ma, koska mulla on 42+0 sunnuntaina. Eli riippuu varmaan niiden tilanteesta. Viikonloppuna ei kait oteta, jos ei ole erityistä. Mä luulen, että mulla menee sinne 42+1, eli ma, ellei nyt sitten itsestään synny sitä ennen. Soittavat sitten ajan mulle ens viikolla. NEuvolaan en enää saanu aikaa, soitan torstaina, ellen mene perjantaina sinne käynnistykseen. Toivottavasti tää nyt ymmärtäs tulla itse ulos ilman mitään käynnistelyjä.
 

Yhteistyössä