The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Selkä tykkäsi taas tosi huonoa, kun pesin tirpan hiukset. Suihkunurkka on pieni ja hiuksia riittää ja riittää... Minkä ikäisenä teidän lapset ovat itse pesseet itsensä?
Suihkussa ovat peseytyneet omatoimisina tosta viis- kuusvuotiaasta lähtien mutta - hiusten pesussa jeesataan kyllä vieläkin :). Esikoinen on tyyliä - oho! Taas "vähän" lorahti!" - shampoonsa kanssa joten siinä saa olla kattomassa perään, keskimmäinen on aika jyvällä asiasta - jos malttaa ;) - ja tirpanalla nuita hiuksia riittää kans, niin mä avustan siinä.

Välistä tuntuis kyllä siltä, että itekin tartteis avustusta näitten hiuksien pesemisissä :snotty: :D
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Suihkussa ovat peseytyneet omatoimisina tosta viis- kuusvuotiaasta lähtien mutta - hiusten pesussa jeesataan kyllä vieläkin :). Esikoinen on tyyliä - oho! Taas "vähän" lorahti!" - shampoonsa kanssa joten siinä saa olla kattomassa perään, keskimmäinen on aika jyvällä asiasta - jos malttaa ;) - ja tirpanalla nuita hiuksia riittää kans, niin mä avustan siinä.

Välistä tuntuis kyllä siltä, että itekin tartteis avustusta näitten hiuksien pesemisissä :snotty: :D
Tolla pienemmällä on peppuun asti hiukset ja itsellä puoliselkään. Siinä sitä riittää sukimista hoitoaineen laiton jälkeen. Kesätukka molemmille, huolet veks?
 
Selkä tykkäsi taas tosi huonoa, kun pesin tirpan hiukset. Suihkunurkka on pieni ja hiuksia riittää ja riittää... Minkä ikäisenä teidän lapset ovat itse pesseet itsensä?
Lorauta oikea määrä shampoota vaikka lasin pohjalle. Sit lantraa se vedellä ja kaada lapsen päähän niin ettei valu kasvoille. Ihan pienikin osaa kyllä vaahdottaa.

(mä tein noin kun mulla oli toinen käsi pesukelvoton)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Tolla pienemmällä on peppuun asti hiukset ja itsellä puoliselkään. Siinä sitä riittää sukimista hoitoaineen laiton jälkeen. Kesätukka molemmille, huolet veks?
...:hug:..ihan samaa oon aatellu hetkittäin itekin, että voi jukupätkä - kesäsiili :)...mutta nääh, mä pidän tämän kikkurakasan. Ja todella, hiusten selvittelyssä menee aikaa ja meillä ainakin tirpana on sen verran sähäkkä että meinaa noi pienet hermotkin olla koetuksella :D...mutta leikatakaan ei kuulema saa, joten...diipadaapa, tässäpä ollaan sitten :)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Selkä tykkäsi taas tosi huonoa, kun pesin tirpan hiukset. Suihkunurkka on pieni ja hiuksia riittää ja riittää... Minkä ikäisenä teidän lapset ovat itse pesseet itsensä?
Puolikas täyttää kohta neljä, on tässä jokusen kuukauden saanu käydä ite suihkussa silleen et mä huikkailen ohjeita mistä kaikkialta pitää muistaa pestä. Hiusten kanssa autan jos käytetään shampoota, mut muuten en.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Lorauta oikea määrä shampoota vaikka lasin pohjalle. Sit lantraa se vedellä ja kaada lapsen päähän niin ettei valu kasvoille. Ihan pienikin osaa kyllä vaahdottaa.

(mä tein noin kun mulla oli toinen käsi pesukelvoton)
Meidän ongelma on pieni suihkunurkka eli seistään kuin sillit suolassa. Muuten ottaisin sinne vaikka jakkaran mukaan. Ollaan pikkuhiljaa pääsemässä sille tasolle ettei hiuksia pestessä tarvitse huutaa kuin syötävä. Silmiin ja korviin ei kyllä mene vesi, siitä pidän huolen. Mutta totta, voisin pikkuhiljaa rohkaista levittämään shampoon.
 
Freezekatti, mikä on teidän tirpan lempparishampoo vai kelpaako kaikki? Hakusessa olis joku hyvä atoopikolle sopiva shampoon/hoitoaineen kombo. Ihan helppoa löytää.
Meillä on nyt käytössä tämmönen kuin WWW Professional Infinité- lasten shampoo ja tää on toiminut hyvin :). Ei kirvele, jos sattuu silmiin menemään ja on hellävarainen hiuksille ja päänahalle. Sitten selvitysaineena on XZ Muumi Niiskuneiti- pullo ja sekin vielä toimivaa ainetta.

Jos tulee muhun - luoja varjele!! - niin saattaa olla pulassa hiustensa kanssa tossa murkkuiän aikana, jos hiusten koostumus muuttuu paksummiksi...mutta sitä pähkäillään sitten jos pähkäillään. Paksut ne on jo nyt.
 
IhQ
Meillä neidit käy joskus kaksistaan suihkussa, isompi auttaa pienempää hiustenpesussa :) vaikka osais kyllä jo itekin. Muistuttelevat sitten mitä pestä, kertovat onko hiuksissa vielä shampoota jne.
 
Jo on onneton toi empin palautus...noissa lapuissa ei missään näy tuotteiden hintaa! Pitää kai ettii ne tuotteet sieltä sivuilta ja kattoo niiden hinnat. Jo on tehty monimutkakseks tääkin. Eikä ees ollut pakkausteippiä. Pitää ostaa huomenna eli en saa palautettua sitä vielä huomenna.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä