The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Sähäkkä aikuinen nyt voi vielä kipakasti äsähtääkin - tietty käytöstapojen rajoissa - mutta nämä vanhukset ovat sitten asia erikseen. Heille kun lääkärin sana on heti seuraava Raamatusta ja monikaan ei uskalla lähteä vaatimaan mitään ylimääräistä saati kyseenalaistamaan joitakin asioita...
Joo,totta turiset. Vanhukset ei pysty /osaa kyseenalaistaa lääkäriä ja vaatia.
 
Ihmisten tyhmyydellä ei oo kyllä mitään rajaa. Näin tossa yhtä kaveria joka puhu puolitoistavuotiaansa sairasteluista, vasta todetusta astmasta ja allergioista. Se vaan totes, et se on perittyä ko hänellä itelläkin on kaikkee vastaavaa. Teki mieli sanoa, et raskauden aikasella tupakoinnilla ei varmaan oo mitään vaikutusta asiaan...

Parasta on, et hää lopetti synnytyksen jälkeen polttamisen ja veteli sähkötupakkaa vuoden. Sit hää palas töihin ja pamahti uudestaan paksuks, ja alotti polttamisen uudestaan ko "töissä on niiin kauhee ressi". Mitä vittua nyt hermanni.
:O just. mun miehen siskontyttären mielestä on muuten sikiölle pienempi paha poltaa kuin tressi tupakanpolton lopettamisesta.
 
Äitillä oli pari vuotta sitten kaikennäkösiä oireita, eikä niitä kukaan ottanu tosissaan saati sitte diagnosoinu. Hän selvitti sit ite ja marssi uudelle lääkärille vaatimaan kilpparitestejä. Vajaatoiminta löyty ja tohtori kehu, kuin on työ nykyään helppoa ko potilaalla on oma diagnoosi valmiina vadtaanotolle tullessaan.
 
Ihmisten tyhmyydellä ei oo kyllä mitään rajaa. Näin tossa yhtä kaveria joka puhu puolitoistavuotiaansa sairasteluista, vasta todetusta astmasta ja allergioista. Se vaan totes, et se on perittyä ko hänellä itelläkin on kaikkee vastaavaa. Teki mieli sanoa, et raskauden aikasella tupakoinnilla ei varmaan oo mitään vaikutusta asiaan...

Parasta on, et hää lopetti synnytyksen jälkeen polttamisen ja veteli sähkötupakkaa vuoden. Sit hää palas töihin ja pamahti uudestaan paksuks, ja alotti polttamisen uudestaan ko "töissä on niiin kauhee ressi". Mitä vittua nyt hermanni.
:(


...mie näin vasta viime kesänä ekaa kertaa ikinä semmosen tilanteen, että somasti pyöristyneen vatsan kera kesämekossaan liikkuva nuori nainen samalla poltti tupakkaa.

Mulla meni kotvanen ennen kuin mun pää tajus asianlaidan. HotDog oli siinä kanssani ja hänkin huomas tilanteen, nopeammin kuin minä, koska äsähti jotta: Perkele! Nyt pistää vihaksi....

Paha olohan siitä näkemästään tuli. Ja ihan törkee surumielisyys.

Tuurillansa - ja toivottavasti niin kävikin - hän sai terveen lapsen. Mutta se että tietoisesti riskeeraa syntymättömän elämänlaadun....miten pystyy olemaan itsensä kanssa? Miten voi olla niin kylmä ja kova? Maailman ihanimman asian edessä...
 
Ainii noist lääkärikäynneistä.

Elämässäni eniten mun on tarttenu laukata lääkärissä parikymppisenä. Just silloin kun oli ajokortit, kouluhaut, työnhaut ja yllättävän monessa paikassa vaadittiin lääkärintodistus, joka ei saanut olla kolmea kuukautta vanhempi. Siinähän perusterve nuori mies laukkasi lääkärissä vain kertoakseen, että mua ei vaivaa mikään, kirjoita todistus. Hieman nolotti, koska se vei kumminkin aina yhden vastaanottoajan.

Ja helvetin hyvin muistan sen päivän kun mulla oli ihan saatanallinen migreeni. Soitin terkkariin, niin sieltä sanottiin, että kaikki lääkäriajat ovat jo menneet, mutta tule tänne niin katsotaan mitä voidaan tehdä. Hemmetisti helpommin sanottu kuin tehty. Mutta sain raahattua itteni terkkariin, jossa oli ihan jumalaton ruuhka.
Vastaanottohoitaja sanoi, että tänään ei lääkäriin pääse, mutta hän voi kirjoittaa mulle päivän sairaslomaa... hittojako mä sairaslomalla teen kun saan olla sairaana ihan omalla ilmoituksella. Menin siinä toivossa, että saisin jotain migreeniin tepsivää tai edes tappavaa.

Samana päivänä mulle selvis, että sinä päivänä Kimmo Kinnunen heitti MM- kultaa ja mulle selvis sekin, että poikkeuksellinen ruuhka terkkarissa johtui televisionkatselupuutostaudista.
 
:(


...mie näin vasta viime kesänä ekaa kertaa ikinä semmosen tilanteen, että somasti pyöristyneen vatsan kera kesämekossaan liikkuva nuori nainen samalla poltti tupakkaa.

Mulla meni kotvanen ennen kuin mun pää tajus asianlaidan. HotDog oli siinä kanssani ja hänkin huomas tilanteen, nopeammin kuin minä, koska äsähti jotta: Perkele! Nyt pistää vihaksi....

Paha olohan siitä näkemästään tuli. Ja ihan törkee surumielisyys.

Tuurillansa - ja toivottavasti niin kävikin - hän sai terveen lapsen. Mutta se että tietoisesti riskeeraa syntymättömän elämänlaadun....miten pystyy olemaan itsensä kanssa? Miten voi olla niin kylmä ja kova? Maailman ihanimman asian edessä...
Tupakan koukuttavuutta ei tupakoimaton voi käsittää. Moni on päässyt eroon huumeista tai viinasta, mutta ei tupakasta. Siin mielessä ei pistä vihaksi, vaan käy sääliksi.
Vihaksi pistää naiset jotka raskautumisensa jälkeen ryyppäävät. Ken ei pysty olemaan ilman viinaa, niin hänen ei pidä nussiman.
 
Tupakan koukuttavuutta ei tupakoimaton voi käsittää. Moni on päässyt eroon huumeista tai viinasta, mutta ei tupakasta. Siin mielessä ei pistä vihaksi, vaan käy sääliksi.
Vihaksi pistää naiset jotka raskautumisensa jälkeen ryyppäävät. Ken ei pysty olemaan ilman viinaa, niin hänen ei pidä nussiman.
Moni ei vaan viitti edes yrittää ko on niin helppo vedota ressiin.

Mää lopetin "vasta" viikolla 11, puolitoista viikkoa ennen ekaa ultraa. Siinäki oli useampi viikko liikaa, mut lopetin kummiskin.
 
Tupakan koukuttavuutta ei tupakoimaton voi käsittää. Moni on päässyt eroon huumeista tai viinasta, mutta ei tupakasta. Siin mielessä ei pistä vihaksi, vaan käy sääliksi.
Vihaksi pistää naiset jotka raskautumisensa jälkeen ryyppäävät. Ken ei pysty olemaan ilman viinaa, niin hänen ei pidä nussiman.
Tää mun anopintekele on kyllä ison pokkuroinnin arvoinen mummeli, sillä heti kun kuuli meijen olevan vauvaan päin kallellaan, niin siihen loppui naisen polttelut. Saman tein.

Kirkkaana oli tullut hänelle tajuntaan, että hän ei halua olla se mummo, jonka käsissä viihtyy useimmiten sätkä kuin lapsenlapsi.
 
  • Tykkää
Reactions: kahvikirahvi
IhQ
Moni ei vaan viitti edes yrittää ko on niin helppo vedota ressiin.

Mää lopetin "vasta" viikolla 11, puolitoista viikkoa ennen ekaa ultraa. Siinäki oli useampi viikko liikaa, mut lopetin kummiskin.
Miullakin meni plussan jälkeen vielä viikko-pari, vähensin tosin heti plussattuani, poltin vain puolikkaita tupakoita. Sitten se alkoikin haista niin yököttävälle ettei ollu ees vaikeeta lopettaa.
 
IhQ
Tää mun anopintekele on kyllä ison pokkuroinnin arvoinen mummeli, sillä heti kun kuuli meijen olevan vauvaan päin kallellaan, niin siihen loppui naisen polttelut. Saman tein.

Kirkkaana oli tullut hänelle tajuntaan, että hän ei halua olla se mummo, jonka käsissä viihtyy useimmiten sätkä kuin lapsenlapsi.
Tuommoisesta en oo aiemmin kuullutkaan, pointsit mummolle kyl!
 
Tuommoisesta en oo aiemmin kuullutkaan, pointsit mummolle kyl!
...misteri kyllä oli hyyyvin pessimistinen tuon päätöksen kuullessaan, kun kuulemma nuita lopettamispäätöksiä oli ehtinyt tulla ja mennä aika tavalla :D

Mutta niin vain sai hänkin ällistellä ja ihastella äitinsä järkkymätöntä päättäväisyyttä. Isosti arvostin ja arvostan yhä, eikä kuulemma ole tehnyt tiukkaakaan - hiljattain itse asiassa sanoikin, että tuskin edes muistaakaan aikaa, kun röyhytteli kuin korsteeni.
 
Lääkäri epäili et mul olis välilevyn pullistuma ja toi mahakipu jäi vähä niinku mysteeriks. No mä sain ensi 2x voltarenia ja lihasrelaxanttia molempii kankkuihi, sit 2 panacodia, ei auttanu kipuihin nii sit sain yhe oxynormi-piikin käsivarteen ja 2 jotain kipulääkettä persposkiin.

Nut heittää päästä, mut kivut on myös oikeestaa kaikki pois. Inhottava paineen tunne tuol seläs.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä